Gość PatrykS Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Część stacji ładowania samochodów elektrycznych wyposażona jest w europejskie gniazdo Type 2 / IEC62196 / Mennekes: Do takiego gniazda można podłączyć zarówno samochody z gniazdem europejskim, jak i takie z japońskim/amerykańskim Type 1 / J1772 / Yazaki, wystarczy odpowiedni kabel: Inne stacje zamiast gniazda mają od razu kabel z wtyczką Type 1 lub Type 2 - poniżej Type 2: Jeśli do takiej stacji podjedzie samochód Type 1 to niestety kabel nie pasuje. Jak widać gniazdo w stacji i wtyczka Type 2 wyglądają identycznie, wydaje się więc, że wystarczy podłączyć swój kabel do kabla stacji. Niestety standard IEC62196 przewidział takie kombinacje i ich zabronił ze względów bezpieczeństwa (powody na końcu opisu) - we wtyczce Type 2 te cieńsze styki komunikacyjne są cofnięte i jeden z pinów kabla (ten krótszy) nie kontaktuje, stąd ładowanie nie działa. Skoro pin jest za krótki to może odrobina Viagry? :-) Kawałek miedzianego przewodu nawierciłem i nagwintowałem, tak samo pin, i połączyłem fragmentem śrubki 2,5mm. Sprawdzone i działa, można to też wykorzystać jako przedłużacz, jeśli stacja zastawiona i wolne miejsce jest gdzieś dalej. Uwaga o bezpieczeństwie - standard IEC62196 zabrania takiego przedłużania z powodu tego, że stacja nie jest w stanie wykryć obciążalności dołączanego kabla i poprawnie zaraportować samochodowi maksymalny dopuszczalny w tych warunkach prąd. Przerobiony w powyższy sposób kabel będzie niebezpieczny, jeśli stacja i samochód są w stanie dać/pobrać większy prąd niż obciążalność kabla, np. gdy stacja i samochód są w stanie dać/pobrać 32A (większość publicznych stacji 7 i 22kW, i np. Nissan Leaf w wersji z mocniejszą ładowarką pokładową), a przerobiony kabel tylko 16A, to niestety może on w trakcie takiego ładowania wygenerować efekty aromatyczne i świetlne. W przypadku mojej Ampery problemu nie ma, bo jest ona w stanie pobierać tylko ok. 15A, zresztą kabel, który przerobiłem, był 32-amperowy.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78556-przer%C3%B3bka-kabla-%C5%82adowania-do-samochodu-elektrycznego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykS Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Rozwiązanie ma jedną małą wadę - w większości przypadków trzeba najpierw podłączać kabel do stacji ładowania, a dopiero potem do samochodu, w przeciwnym wypadku stacja za szybko uruchamia blokadę wtyczki i nie daje się jej wsunąć.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78556-przer%C3%B3bka-kabla-%C5%82adowania-do-samochodu-elektrycznego/#findComment-671781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi