Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Witam Kolegów, mam taki problem - po oddaniu autka do serwisu (nie ASO, ale sprawdzony podobno) na usterkę pod tytułem "wyciek z łożyska oporowego sprzęgła" zapala mi sie kontrolka "check engine" na niskich obrotach. jak wiadomo by dobrać się do łożyska trzeba lekko opuścić silnik, co też majster zrobił stwierdziwszy ze łożysko jest suchutkie i to nie stąd jest wyciek a z uszczelki wężyka prowadzącego od zbiorniczka z płynem hamulcowym do pedału sprzęgła (chwała mu za to, ale dlaczego po wyjęciu silnika to sprawdził, eh) i tu naprawa skonczyła sie tylko kosztami robocizny, bo wężyk to grosze natomiast po tej operacji ujechawszy może 5 km silnik zaczął się mulić na niskich obrotach przyspieszając np na II biegu powyżej 2,700 obrotów kontrolka gaśnie i auto dostaje mocy; na III biegu 2000 obrotów i to samo jeśli wcześniej na IIce nie przekroczyłem tej magicznej liczby. Potem silnik pracuje ok. Przeczyściłem zawór EGR (ten okrągły z grzybkiem, było troche nagaru, benzynka ekstrakcyjna i błyszczy jak nowy) i miejsce w kolektorze, w które ten zawór jest osadzony (widać błyszczący się wlot, który jest przykrywany w/w grzybkiem) Elektrozawór sterujący EGR coś tam ciągnie (to czuć na wlocie przewodu odłączonego od zaworu EGR). Czy ktoś ma jakiś pomysł na taką usterkę lub spotkał się z podobnym objawem w tych silnikach? Oczywiście mechanik stwierdził, że jest to zbieg okoliczności bo on nie dotykał niczego. Ciekawe, bo jak sie opuszcza silnik to jednak czegoś trzeba dotknąć? Czy mogła ta usterka zostać spowodowana przy tej operacji? Był wyciągany akumulator i uchwyt z zaworami elektromagnetycznymi, ale wężyki nie były odłączane (podobno). Z góry dziękuję Piotr [ Dodano: Wto Lip 18, 2006 19:07 ] dzisiaj byłem w innym serwisie Opla, błędy sprawdzone urządzeniem KTS500. Wyszło P0400 - recylkulator spalin. Na wartościach rzeczywistych pokazuje, że dochodzi do 65% i tak zostaje, chociaz powinien spaść do 0% jeśli się już nie naciska pedału gazu. Serwis sprawdził odczyty z przepływomierza - też dziwne, na luzie - 400mg/x, przy dodaniu gazu spada do 330mg, a chyba powinien wzrosnąć do 500-600m??? Na innym przepływomierzu to samo, na jeszcze innym nowym też. Coś mi się pochrzaniło w sterowniku czy KTS źle odczytuje? no i dalej nie wiadomo co dolega mojej Asterce nie mam możliwości podłączenia nowego zaworu EGR bo nie mają na sklepach tu na Śląsku, a zamawianie w ciemno tego klocuszka za 550zł trochę mi się nie usmiecha pozdrawiam Piotr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/786-astra-g-x20dtl-check-eng-na-niskich-obrotach-wysokie-ok/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Strzelam w ciemno ale masz cos takiego jak silniczek krokowy ?? jesli tak to sprawdz to malenstwo bo ono z reguły jest odpowiedzialne za obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/786-astra-g-x20dtl-check-eng-na-niskich-obrotach-wysokie-ok/#findComment-358697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 chyba silnik X20DTL nie ma krokowca, przynajmniej nie mogę na ten temat nic znaleźć żeby taki posiadał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/786-astra-g-x20dtl-check-eng-na-niskich-obrotach-wysokie-ok/#findComment-358683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Witam Was. czy któryś z Was może wytłumaczyć mi albo zamieścić fotki gdzie znajduje sie dokładnie ten zawór EGR mam Astre G X20DTL. I jeszcze jedno pytanie co to jest w tej Astrze takie cos przykręcone do lewego nadkola patrząc od przodu samochodu. Prosze o odpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/786-astra-g-x20dtl-check-eng-na-niskich-obrotach-wysokie-ok/#findComment-319743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Witam Was. czy któryś z Was może wytłumaczyć mi albo zamieścić fotki gdzie znajduje sie dokładnie ten zawór EGR mam Astre G X20DTL. I jeszcze jedno pytanie co to jest w tej Astrze takie cos przykręcone do lewego nadkola patrząc od przodu samochodu. Prosze o odpowiedź. Centralne nad kołem znajduje się główny komputer (Sterownik). Natomiast przed kołem (praktycznie zaraz pod zderzakiem) jest sterownik wentylatorów i klimatyzacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/786-astra-g-x20dtl-check-eng-na-niskich-obrotach-wysokie-ok/#findComment-303001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.