Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mam pewien dylemat bo chyba alternator wyciągnął kopyta,bo jak mierze miernikiem na wyłączonym silniku to wskazuje 12,31V,a jak odpale to 11.98V,czyli nie ładuje,dodam,że kontrolka od ładowania gaśnie normalnie.Czy alternator mozna naprawiac,czy kupic nowy? Bo np. na allegro są nowe po 330zł z vacum pompą,tylko nie wiem czym rozni sie na wąski pasek,a czym na szeroki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7887-alternator/
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Podjedź do elektromechanika niech Ci zdiagnozuje.

Są firmy, które zajmują się regeneracją uszkodzonych alternatorów i rozruszników - koszt usługi z tego co pamiętam to ok. 1/3 ceny nowego - dają gwarancję.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7887-alternator/#findComment-289626
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tylko nie wiem czym rozni sie na wąski pasek,a czym na szeroki.

 

Na wąski pasek to tradycyjny cienki pasek klinowy szerokosci ok 1cm z ząbkami w poprzeg paska a na szeroki to na pasek wielorowkowy szerokosci ok 2 -3 cm wzdłuz ktorego ida naciecia (linie) w srodku. Rozpoznasz bez problemu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7887-alternator/#findComment-289598
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok,wszystko jest w porządku,podjechałem do elektromechanika i to był problem po stronie kabli,bo były popalone,wymienił i wszystko jest ok i powiedział,ze jesli kontrolka gasnie,a nie ma ładowania,to nie może byc uszkodzony alternator,to taka rada na przyszłość zeby wiedziec.Dzięki wszystkim i możemy zamykać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7887-alternator/#findComment-289255
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a co może być przyczyną, że nie świeci mi się wogóle kontrolka od ładowania? czasami raz na miesiąc się zaświeci, ale ładowanie jest ponad 13V. ktoś mi mówił, że to może być wina regulatora napięcia, żaden przewód nie jest niepodłączony

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7887-alternator/#findComment-288353
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jak nie swieci kontrolka a masz ładowanie to mozliwe ze masz gdzies jakies zwarcie i prad wzbudny nie płynie przez zarowke tylko bezposrednio na uzwojenia wirnika. fakt ze wtedy ten prąd byłby bardzo duzy i kable by sie topiły ale to jest jedyne co mi przychodzi do głowy. mogłbys zmierzyc prad wzbudny który płynie w tym cienkim kablu do alternatora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7887-alternator/#findComment-288349
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności