Skocz do zawartości

Astra g 1.7 DTI termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Jeśli temperatura spada na biegu jałowym to albo termostat albo to jest żle skonstruowane skoro ludzie piszą ze ten typ tak ma

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657594
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Albo silnik nie wytwarza tyle ciepła na biegu jałowym żeby ogrzać wnętrze. Ciepło się bierze z paliwa. Jeśli silnik bierze mało paliwa to mniej wytworzy ciepła.

Po drugie - po zimnym odpaleniu po długim postoju przy ujemnej temperaturze, sam olej we wnętrzu silnika działa przez dłuższy czas jako element chłodzenia silnika

Poza tym gdzieś mi się obiło o uszy że sprawność dieseli wynosi jakieś 50%, a benzyny 30%.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657610
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Każde auto ma temperaturę roboczą i powinno ją trzymać minimalne wahania mogą być ale bez przesady.Czyli silnik mający temp robocza 90 stopni a ona ma 75 to niestety coś jest nie tak.Konsekwencje większe zużycie paliwa a w skrajnych przypadkach masło pod korkiem oleju z powodu nie dogrzania

silnika.Często żle dobrany termostat lub wkład termostatu tworzą takie efekty.chyba że na dworze jest -20 to co innego.czasem licznik przekłamuje ale to zadkość

Edytowane przez TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657658
Udostępnij na innych stronach

Zamknij nagrzewnice i wtedy sobie sprawdzaj termostat. Nagrzewnica jest dodatkowym elementem ciągle wypromieniowującym ciepło z małego obiegu.

Kazdy silnik ma swoja charakterystykę cieplna i nie mozna równać szczegolnie benzyny do diesla.

W lato nie dosc ze temp zewn. jest wyzsza to malo kto grzeje w aucie.

Jak w lato włączysz grzanie na maxa to tez zbijesz temp z malego obiegu.

Dlatego taki sposob stosuje sie na dojechanie z zaciętym zamkniętym termostatem albo uszkodzonym wiatrakiem.

Dodatkowy element to włączenie klimy i wentyl na dodatkowy bieg.

Nie mozna twierdzic ze silnik ma miec 90* i koniec, to nie realne bo zalezy od bardzo wielu czynnikow.

Podczas pracy diesla na obciążeniu spaliny na kolektorze maja po 400-500*, na jałowym po 150*.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657669
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Każde auto ma temperaturę roboczą i powinno ją trzymać minimalne wahania mogą być ale bez przesady.Czyli silnik mający temp robocza 90 stopni a ona ma 75 to niestety coś jest nie tak.Konsekwencje większe zużycie paliwa a w skrajnych przypadkach masło pod korkiem oleju z powodu nie dogrzania

silnika.Często żle dobrany termostat lub wkład termostatu tworzą takie efekty.chyba że na dworze jest -20 to co innego.czasem licznik przekłamuje ale to zadkość

Najlepsza temperatura pracy silnika to +/- 100C.

90C jest utrzymywanie jako zabezpieczenie. Lepiej mieć niedogrzany silnik niż przegrzany. W starszych jednostkach termostat otwiera się tylko na podstawie temperatury cieczy. Nie ma informacji o temperaturze zewnętrznej, obciążeniu silnika itd.

Dlatego w nowszych samochodach jest już stosowany elektrycznie podgrzewany termostat(dzięki czemu jest okłamany i otwiera się nawet wtedy gdy nie powinien) który jest sterowany przez komputer samochodu i jest w stanie uwzględnić więcej czynników(jak te powyżej, ale także ustawienie temperatury w panelu nawiewu itd) niż tylko temperatura cieczy przez co silnik faktycznie pracuje przy 100C.

 

 

Po drugie - ustawiasz sobie ogrzewanie powiedzmy w połowie na ciepłym(mówię o manualnej). I jest różnica gdy przez nagrzewnicę(którą można zaliczyć do układu chłodzenia silnika w cudzysłowiu) przelatuje powietrze z zewnątrz o temperaturze 10C a -20C.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657672
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Każdy ma trochę racji w nowszych jest nagrzewnica elektryczna zespolona z wodną jest webasto płynu chłodniczego.mój kolega ma cruza 2.0 diesel i temperatura jak stanie w jednym miejscu to czy grzejesz czy nie grzejesz to stoi w miejscu nawet przy -15.miałem kilka samochodów w każdym temp stała praktycznie w jednym miejscu ewentualne odchyły plus minus 5 stopni.Ludzie auta w tych czasach to nie fiat 126p gdzie w zimie zimno latem gorąco z niektórych twierdzen to wynika że zimą nie dogrzany a latem + 35 się gotuje to tak nie działa. Po to jest termostat by normalizował temp i trzymał ją by nie uszkodzić silnika

Edytowane przez TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657707
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę AG II 1.7 Dti od 9 lat, najechałem 270kkm, faktem bezspornym jest że w takich temp. jak ostatnio -15 do -25 wskażnik temp. wstaje po około 10km , temp. spada po odjęciu ,,gazu" np. jazda z górki, generalnie w zimie przy obecnych temp. jest ogólnie LIPA, największym plusem tego motorka jest jego spalanie , na polu - 15 do -23 a spalanie z ostatnich 6 dni [ 1600km ] 5,2/100, mało tego jak zapale to gasze dopiero jak postój ma trwać więcej niż 20min.

A wracając do tematu sprawdż po przejechaniu np. 50km czy chłodnica jest ciepła czy zimna, ja dziś po przjechaniu 50km miałem chłodnicę lodowatą a w środku auta tak ino-ino a na wskażniku tak na oko 85*

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657892
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności