Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Jeśli temperatura spada na biegu jałowym to albo termostat albo to jest żle skonstruowane skoro ludzie piszą ze ten typ tak ma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość finerek123 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Albo silnik nie wytwarza tyle ciepła na biegu jałowym żeby ogrzać wnętrze. Ciepło się bierze z paliwa. Jeśli silnik bierze mało paliwa to mniej wytworzy ciepła. Po drugie - po zimnym odpaleniu po długim postoju przy ujemnej temperaturze, sam olej we wnętrzu silnika działa przez dłuższy czas jako element chłodzenia silnika Poza tym gdzieś mi się obiło o uszy że sprawność dieseli wynosi jakieś 50%, a benzyny 30%.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Każde auto ma temperaturę roboczą i powinno ją trzymać minimalne wahania mogą być ale bez przesady.Czyli silnik mający temp robocza 90 stopni a ona ma 75 to niestety coś jest nie tak.Konsekwencje większe zużycie paliwa a w skrajnych przypadkach masło pod korkiem oleju z powodu nie dogrzania silnika.Często żle dobrany termostat lub wkład termostatu tworzą takie efekty.chyba że na dworze jest -20 to co innego.czasem licznik przekłamuje ale to zadkość Edytowane 9 Stycznia 2017 przez TOMEK CORSA B 1.2 i 45km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość snejku Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Zamknij nagrzewnice i wtedy sobie sprawdzaj termostat. Nagrzewnica jest dodatkowym elementem ciągle wypromieniowującym ciepło z małego obiegu. Kazdy silnik ma swoja charakterystykę cieplna i nie mozna równać szczegolnie benzyny do diesla. W lato nie dosc ze temp zewn. jest wyzsza to malo kto grzeje w aucie. Jak w lato włączysz grzanie na maxa to tez zbijesz temp z malego obiegu. Dlatego taki sposob stosuje sie na dojechanie z zaciętym zamkniętym termostatem albo uszkodzonym wiatrakiem. Dodatkowy element to włączenie klimy i wentyl na dodatkowy bieg. Nie mozna twierdzic ze silnik ma miec 90* i koniec, to nie realne bo zalezy od bardzo wielu czynnikow. Podczas pracy diesla na obciążeniu spaliny na kolektorze maja po 400-500*, na jałowym po 150*.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość finerek123 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Każde auto ma temperaturę roboczą i powinno ją trzymać minimalne wahania mogą być ale bez przesady.Czyli silnik mający temp robocza 90 stopni a ona ma 75 to niestety coś jest nie tak.Konsekwencje większe zużycie paliwa a w skrajnych przypadkach masło pod korkiem oleju z powodu nie dogrzania silnika.Często żle dobrany termostat lub wkład termostatu tworzą takie efekty.chyba że na dworze jest -20 to co innego.czasem licznik przekłamuje ale to zadkość Najlepsza temperatura pracy silnika to +/- 100C. 90C jest utrzymywanie jako zabezpieczenie. Lepiej mieć niedogrzany silnik niż przegrzany. W starszych jednostkach termostat otwiera się tylko na podstawie temperatury cieczy. Nie ma informacji o temperaturze zewnętrznej, obciążeniu silnika itd. Dlatego w nowszych samochodach jest już stosowany elektrycznie podgrzewany termostat(dzięki czemu jest okłamany i otwiera się nawet wtedy gdy nie powinien) który jest sterowany przez komputer samochodu i jest w stanie uwzględnić więcej czynników(jak te powyżej, ale także ustawienie temperatury w panelu nawiewu itd) niż tylko temperatura cieczy przez co silnik faktycznie pracuje przy 100C. Po drugie - ustawiasz sobie ogrzewanie powiedzmy w połowie na ciepłym(mówię o manualnej). I jest różnica gdy przez nagrzewnicę(którą można zaliczyć do układu chłodzenia silnika w cudzysłowiu) przelatuje powietrze z zewnątrz o temperaturze 10C a -20C.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Każdy ma trochę racji w nowszych jest nagrzewnica elektryczna zespolona z wodną jest webasto płynu chłodniczego.mój kolega ma cruza 2.0 diesel i temperatura jak stanie w jednym miejscu to czy grzejesz czy nie grzejesz to stoi w miejscu nawet przy -15.miałem kilka samochodów w każdym temp stała praktycznie w jednym miejscu ewentualne odchyły plus minus 5 stopni.Ludzie auta w tych czasach to nie fiat 126p gdzie w zimie zimno latem gorąco z niektórych twierdzen to wynika że zimą nie dogrzany a latem + 35 się gotuje to tak nie działa. Po to jest termostat by normalizował temp i trzymał ją by nie uszkodzić silnika Edytowane 9 Stycznia 2017 przez TOMEK CORSA B 1.2 i 45km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość password Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 jeżdżę AG II 1.7 Dti od 9 lat, najechałem 270kkm, faktem bezspornym jest że w takich temp. jak ostatnio -15 do -25 wskażnik temp. wstaje po około 10km , temp. spada po odjęciu ,,gazu" np. jazda z górki, generalnie w zimie przy obecnych temp. jest ogólnie LIPA, największym plusem tego motorka jest jego spalanie , na polu - 15 do -23 a spalanie z ostatnich 6 dni [ 1600km ] 5,2/100, mało tego jak zapale to gasze dopiero jak postój ma trwać więcej niż 20min. A wracając do tematu sprawdż po przejechaniu np. 50km czy chłodnica jest ciepła czy zimna, ja dziś po przjechaniu 50km miałem chłodnicę lodowatą a w środku auta tak ino-ino a na wskażniku tak na oko 85*   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78916-astra-g-17-dti-termostat/page/2/#findComment-657892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.