Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Witam wszystkich serdecznie, zwracam sie do was z prośba o pomoc, mam nie lada problem samochód (Opel Vectra B 1998r) dusi sie niesamowicie przy redukcji biegów, i ruszaniu, moze szerzej opiszę problem, ruszajac na jedynce puszczam sprzegło i gaz jedzie płynnie do przodu za chwile zaczyna sie telepać, wrzucam dwójkę i jest ok, ale szybciutko zwalnia, biorac zakret na dwójce przy 30kmh (redukujac z trójeczki na której sie wolniutko tocze do skretu) samochód zaczyna sie rzucać w przod w tył w przod w tył i jak dam mu gazu nastepuje szarpniecie i jedzie normalnie, jest to bardzo uciazliwe, przyszło mi do głowy ze moze po wycieciu katalizatora sonda lambda uległa uszkodzeniu czy objawy uszkodzonej sondy były by podobne do tych opisywanych przezemnie? pozatym samochód zaczał spalać olbrzymie ilośći paliwa.. nie było tak nie mam kompletnie pojecia dlaczego sytuacja uległa tak diametralnej zmianie.. kolejna sprawa zapaliła mi sie na desce czerwona lampka przypominajaca siedzacego ludzika i przed nim poduszkę, czy w serwisie podczas badania komputerem beda w stanie mi to zgasic? i czy sa w stanie ustawić działanie wtrysków podawanie mieszanki tak jak powinno być w przypadku stwierdzenia nieprawidłowośći postanowiłem napisać do fachowców, by póżniej przysłowiowy pan zenek z warsztatu na rogu nie zrobił mnie w ... Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7931-samoch%C3%B3d-dziwnie-sie-zachowuje/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Co do tego szarpani ato powiedz jakie masz obroty w momencie gdy ci tak szarpie bo podejżewam że masz je za niskie i dlatego... 4-ro cylindrówki tak mają czasami... potrzebują deko wyższych obrotów niż 6 cylindrów... Po drugie jeśli nie wywala ci błędu sondy lambda to zapewne jest sprawna ale z tego co mi się wydaje to powinieneś mieć dwie... jedną przed katalizatorem a drugą za... jeśli tak masz to wywalenie kata było największą głupotą jaką mogłeś zrobić i przez to spalanie mogło wzrosnąć znacznie... A co do tej czeronej kontrolki to jest to kontrolka od poduszki pasażera... Standard w tych samochodach... Może być tak że jej nie masz bo autko może bite było ale jak jest to w ASO usuną ci to bez problemu a ta usługa kosztuje 100 zł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7931-samoch%C3%B3d-dziwnie-sie-zachowuje/#findComment-289208 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 dziekuje za odpowiedź ale powiedz jeszcze prosze jesli okaze sie ze miałem 2 sondy to co moge teraz ewentualnie zrobić, i czym to grozi myslalem zeby kupic swiece i przewody, i na komputer jechać zeby wyregulowali co nieco, jak myslisz ? i co rozumiesz przez bład sondy lambda pojawiłoby sie coś na desce? i jesli tak to jak to wyglada http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/crying.gif pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7931-samoch%C3%B3d-dziwnie-sie-zachowuje/#findComment-289115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Jeśli się okaże że masz walniętą sondę, to przy okazji jej wymiany na nową, będziesz musiał wstawić katalizator. Bez niego, każdą kolejną sondę szlag trafi. Czasem się usuwa katalizator ze względów oszczędnościowych (nowy kat trochę kosztuje), a potem pakuje się kase w nowe świece, nowe przewody zapłonowe, czyszczenie przepustnicy, usługi mechanika... w sumie wychodzi 2 x więcej, niż by zamontować nowy czy uniwersalny kat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7931-samoch%C3%B3d-dziwnie-sie-zachowuje/#findComment-288707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 dzieki panowie za odpowiedzi, wczoraj badałem samochód komputerem i nie wykazał zadnych błedów poza.. zbyt niska temperaturą sondy lambda specjalista z opla powiedział ze wyciety katalizator moze powodować zbyt niską temperaturę jej pracy na wolnych obrotach, bład lambda na desce nie wyskakuje wiec chyba jest okej? jak narazie.. ale co z tym patentem teraz zrobić, jak ja dogrzac by miała optymalne środowisko pracy na postoju, pogrzebał trochę pod maską i wyszczególnił dwie rzeczy, zapocenie w okolicy regulatora paliwa i kazał sprawdzić ciśnienie paliwa, do tego sprawdzić zawór recylkulacji spalin, i tutaj powstaje pytanie czy mogę ten zawór wyczyśćić poprostu jesli jest przepchany? czy trzeba kupic nowy, w NASTAPOLU (którego nie polecam nikomu) chcieli za nowy zawór 150 złotych, zgadnijcie ile krzykneli a nowy katalizator oplowski? 2600 złotych we wtorek mam mechanika i jade z tym do niego, moze ktoś sie wypowie na temat diagnozy oplowskiego ludka, czy przez ten zaworek bądź złe cisnienie, samochód sie dusi kopci i pali?? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7931-samoch%C3%B3d-dziwnie-sie-zachowuje/#findComment-288538 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mark_pg Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Jeśli chodzi o zawór to chyba nie tak wiele - a nawet bym powiedział ze tanio, zerknij i porównaj na allegro. Pzdr Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7931-samoch%C3%B3d-dziwnie-sie-zachowuje/#findComment-288500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.