Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość velekopelek

Witam Serdecznie :)

 

Jestem tutaj nowy więc proszę nie krzyczcie jak napiszę coś źle.

 

Do rzeczy.

Pacjent VB ver.100 2.0 DTi 99' klimatronik.

 

Problem jest taki że od ok.3 tyg nie działa mi klimatronik-tj,wcześniej działał,ale ok.3 tyg temu nagle przestał działać. Początkowo podejrzewałem brak czynnika w układzie,to pojechałem do klimiarza że by spuścił czynnik(było go 750gram) jednak zamiast od razu napełniać postanowiłem wymienić osuszacz-założyłem nisner'a ponoć jest dobry... .Oczywiście po jego założeniu pojechałem do klimiarza aby sprawdził szczelność i napełnił układ.No i wpadka-gościu mówił że klima jest szczelna,niestety nie może napełnić układu bo klima nie działa-do układu wprowadził ok.600g.czynnika,czyli jest mniej niż było.Po podpięciu op-com'a miałem tylko jeden błąd "za wysokie napięcie czujnika nasłonecznienia" czy jakoś tak,to go wykasowałem i błędów nie ma.Bezpieczniki oczywiście sprawdzone,sprawne.Jak op-com'em spróbowałem zrobić test przekaźnika? A/C to nagle włączył mi się nawiew na pełnej mocy,po mimo że miałem ustawiony nawiew na panelu na 0.Po sprawdzeniu błędów było że padł reg.dmuchawy.Wymieniłem tranzystory-założyłem MJ 11033 ,niestety problem z regulacją pozostał.Początkowo myślałem,że tranzystory mogą być sprawne,a uszkodzony może być jakiś moduł lub jakaś ścieżka,więc kupiłem...regenerowaną używkę i lipa,teraz nawiewu nie ma wcale,nawet na tym moim module.Szczotki na wentylatorze raczej są,bo wentyl podłączony "na krótko" działa. Kolejny pomysł to sprawdzenie pinów a zwłaszcza ciągłości przewodów po między czarną kością panelu klimatronika a czujnikiem ciśnienia(czujnik jest sprawny),oraz przewodu od kości do przekaźnika klimy i ECU .Ciągłość jest.Jak podałem " -" na pin 3 przewód brązowo/fioletowy to uruchomiły się wiatraki oraz sprężarka.Wychodzi na to,że usterka nie leży po stronie kabelków.Z tego co widzę,to w silniku pojawiły się dwa błędy których nie da się wykasować .Jeden błąd to P1530(8) Nieznany błąd ,natomiast drugi błąd to (coś tam) wymienić ECU. Ma ktoś jakieś pomysły?nadmienię,że auto stało 2 dni i elektryka ale to go chyba przerosło-w sumie to ciężko o uczciwego elektryka samochodowego więc wolał bym sam usunąć tę usterkę.Z pomocą forum,naturalnie.Pomóżcie bo te upały... .

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/
Udostępnij na innych stronach

Gość velekopelek

Sprawdziłem przekaźnik R6 i od dziwo był on ciepły(włączony zapłon).Jak go wyjąłem a następnie włożyłem to było słychać "cyknięcie" .Jak wyłączyłem zapłon to przekaźnik nie zadziałał.Mam rozumieć,że przekaźnik R6 ma się włączyć po przekręceniu stacyjki?bo powiedział bym,że on chyba włanczał się po włączeniu nawiewu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/#findComment-670120
Udostępnij na innych stronach

 

 

Problem jest taki że od ok.3 tyg nie działa mi klimatronik-tj,wcześniej działał,ale ok.3 tyg temu nagle przestał działać

 

Jeśli "przestał działać" było powiązane ze śmiercią dmuchawy (przestało wiać ) i ewentualnie sporadycznie załapywał , to winny byłby rezystor dmuchawy. Mogło się zdarzyć , że wsuwki (aluminiowe) skorodowały i podlegają wymianie . (to elektryk powinien wyłapać ). Sam rezystor nie powinien paść ( nie znam takiego przypadku ) - takie rzeczy są plagą hondy.

Jeśli sama dmuchawa zdechła (początkowe objawy śmierci to wycie przy niskich temperaturach... 0-+5-7 stopni ) to tylko wymienić dmuchawę.

 

 

 

,niestety nie może napełnić układu bo klima nie działa-do układu wprowadził ok.600g.czynnika,czyli jest mniej niż było

 

Jeśli to nie jest "pan Kazio ze stodoły ) to kupić w ASO (koniecznie oryginały ) 2 zaworki klimatyzacji i niech je wymieni . Z tego co pamiętam , to jeden jest wysokiego ciśnienia , a drugi niskiego ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/#findComment-670145
Udostępnij na innych stronach

Gość velekopelek

Dmuchawa podłączona na krótko działa i nie słyszę by coś wyło.Wybiorę się jutro na pobliski szrot to może uda mi się wyrwać jakąś dmuchawę... .A co może być powodem że nie działa "układ chłodzenia" ,tj,nie włącza się sprężarka i wiatrak?. Zworkę na wtyczce czujnika (4-pin) zrobiłem i nic,sprawdziłem też okrągłe złącze przed aku,nie ma zaśnierzałych styków,a sam przewód jest ok,sprawdzone miernikiem od pinu 5 czarnej kości do tego złącza pin 2,jest ok. .Jedyne co mnie zdziwiło to to,że w pinie 5 przy module mam przewód czarno/biały na na tym okrągłym złączu jest czarno żółty.Przewód czarno/biały na tym okrągłym złączu mam dopiero na pinie 6.Niewiem od czego jest ten kabelek więc go nie sprawdziłem.A tak swoją drogą,jest możliwe że by uległ uszkodzeniu sam moduł klimatronika?.

 

A odnośnie pytania kol.vertix ,klimy nie nabijał pan Kazio ze stodoły a warsztat/serwis klimy.Myśle,że nikomu nie chce się z tym bawić(za mały zysk? ) to odsyłają mnie jeden do drugiego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/#findComment-670158
Udostępnij na innych stronach

 

 

nikomu nie chce się z tym bawić(za mały zysk? ) to odsyłają mnie jeden do drugiego.

 

Kiedyś mechanior mi to otwarcie powiedział. :P

 

 

 

Dmuchawa podłączona na krótko działa

 

jeśli obracałeś ją pod różnymi kątami i nic nie piszczało to nie ma sensu marnować 50 zeta na drugą.

 

Trochę pogrzebałem w necie , bo jednak podłączenie jest deko inne niż w moim poprzednim oplu i faktycznie winny może być rezystor. Ja bym szukał używki.

Tu masz parę linków , które może cię naprowadzą na właściwy trop.(zwłaszcza trzeci link jest ciekawy )

 

http://forum.opel24.com/topic/47062-naprawa-dmuchawy-powietrza-opel-astra-f-1996r-cz-i/

 

https://forum.vectraklub.pl/topic/158707-rezystor-dmuchawy/

 

https://forum.vectraklub.pl/topic/102959-opornik-rezystor-dmuchawy/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/#findComment-670165
Udostępnij na innych stronach

Gość velekopelek

Wychodzi na to,że mam dwa uszkodzone regulatory od nawiewu.Szkoda kasy ale trudno.Zaryzykuję i kupię jeszcze jeden,ale oryginał nie naprawiany.Z tego co przeczytałem,to przekaźnik R6 odpowiada za nawiew(a nie za klimę jak to jest w jednej z porad z przekaźnikami i bezpiecznikami). U mnie ten przekaźnik włącza się po włączeniu zapłonu-słychać "cyknięcie" .To tak ma być czy może powinien się on włączyć dopiero po włączeniu nawiewu?.Maam jeszcze pytanie-przewód czarno/biały(5pin) od klimatronika idzie do złącza okrągłego przed aku,idzie on na pin 2,sęk w tym,że on gdzieś po drodze zmienił kolor z czarno/białego na czarno/zółty.Czyż by po drodze była jakaś złączka?czy może w fabryce zabrakło przewodu i dodali tego co mieli pod ręką? .Przewód czarno/biały na tym okrągłym złączu mam na pinie 6-z tego co widzę,jest on poprowadzony do czujnika ciśnienia.Gdzie potem idzie ten przewód z pinu 6? na jakiś przekaźnik?. Usterka jest kłopotliwa do ustalenia,ale znając życie będzie to pewnie jakaś pierdółka :) .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/#findComment-670202
Udostępnij na innych stronach

Gość velekopelek

Z tego co wiem,to r60 to szary przekaźnik od sprężarki.Jest on w małej skrzynce przy aku . ,natomiast r6...wg.opisu jest od klimy,ale u mnie odpowiada on za nawiew. Klima by się przydała,albo chodziarz nawiew... .Idę do auta,choć przyznam się szczerze że skończyły mi się pomysły co by tu sprawdzić ... .

 

Edit:

 

Wiecie co,tak z głupot wybrałem się do ASO w celu odczytania błędu z klimatronika i ...czekała mnie niemiła niespodzianka-otóż w sterowniku klimatronika Tech2 wyłapał błąd " (55)wymienić ECU " .Op-com o dziwo "nie widzi" tego błędu.Ciekawe dlaczego.Mam rozumieć,że ten błąd "wymienić ECU" odnosi się do sterownika klimatronika,Czy raczej chodzi o "komputer silnika" ?.Aha,tego błędu nie da się wykasować.

Edytowane przez velekopelek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/#findComment-670256
Udostępnij na innych stronach

 

 

.Op-com o dziwo "nie widzi" tego błędu.Ciekawe dlaczego

 

bo jest piracki...

Faktem jest , że noszę się z zamiarem zakupu uniwersalnego kompa ( grupę wag też czyta ) za 500 zeta i podobno jest lepszy od Op - coma.

Ps info dla Gawlaka - ja twierdzę , że to pirat , choć jest oficjalnie dostępny = czyli dozwolony przez UNIJNE PRAWO....

Ps 2 ja nałogowo latam na lpg i jeśli dopuszczę do maksymalnego opróżnienia butli , to z trybika wyświetla mi wymień ecu...

Można oddać do sprawdzenia , ale rzadko się zdarza awaria ecu w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80415-k%C5%82opot-z-klimatronikiem-vb/#findComment-670597
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności