Gość Cris91 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, pacjent to Astra G z 2000 roku z silnikiem 1.7 DTI. Od dłuższego czasu mam problem z nierówną pracą silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły chociaż może na ciepłym zdarza się to częściej. Po za nierówną praca na biegu jałowym, strasznie rzuca silnikiem pod maską zarówno podczas pracy na biegu jałowym jak i przy wyłączaniu silnika. Poduszki wszystkie są sprawne. Błędów żadnych nie pokazuje, nie kopci, nie ma spadków mocy. Nic, tylko rozłożyć bezradnie ręce. Mam tylko wrażenie że jak go od czasu do czasu przegonię problem znika, albo to mój wymysł. Zaczerpnąłem opinii znajomego z ASO. Jak podniosłem maske i zobaczył silnik od razu powiedział że Isuzu a właściwie pseudo Isuzu to najgorsze i najbardziej awaryjne silniki (z czym ja się osobiście nie zgadzam). Od razu wydał wyrok na sterownik główny silnika. Sam już jestem głupi co to może być. Niby koszt regeneracji niewielki bo 300-350 zł , ale niestety na miejscu żadnego warsztatu nie mam i sterownik prawdopodobnie będę musiał wysłać kurierem. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez Cris91   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80440-nier%C3%B3wna-praca-silnika-17-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli szpak Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Wykręć sterownik, otwórz go to nie boli. Elektronik polutuje ci to co się "poodrywało". Po pewnym czasie robi się z niego niezła grzechotka. Zaklej go później silikonem temperaturowym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80440-nier%C3%B3wna-praca-silnika-17-dti/#findComment-670943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximart Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Witam podpinam się pod temat. Posiadam Astrę H z silnikiem 1,7 cdti , miałem ten sam problem , falowanie obrotów. Wymieniłem zawór SCV i problem zniknął. Teraz znowu się pojawił po wymianie sprężarki klimatyzacji , co dziwne obroty falują tylko przy włączonej klimie jak wyłącze jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł? Edytowane 21 Czerwca 2017 przez maximart   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80440-nier%C3%B3wna-praca-silnika-17-dti/#findComment-671279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cris91 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Może ecu nie współpracuje ze sterownikiem pompy jak powinien i pod obciążeniem nie podnosi dawki paliwa? Ja miałem podobny efekt ale w odwrotną stronę, pod obciążeniem silnik pracował równo. Trzeba by było sprawdzić wszystko, od aku, po altek. Może sprężarka jest wadliwa skoro po jej wymianie pojawił sie problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80440-nier%C3%B3wna-praca-silnika-17-dti/#findComment-671286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximart Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Przypomniało mi się , że po wymianie zaworu SCV nie była przeprowadzona adaptacja , może to jest przyczyną ,mam jeszcze do wymiany wiatrak chłodnicy klimatyzacji bo stoi na dębowo ,ale to raczej nie jest przyczyna nierównej pracy silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80440-nier%C3%B3wna-praca-silnika-17-dti/#findComment-671288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.