Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Witam wszystkich, którzy choć przez chwilką mieli nadzieję na zakup samego czujnika położenia przepustnicy i to za 520 zł + koszty przesyłki. Też miałem taki sam problem z moją VECTRĄ C (diagnoza – uszkodzony czujnik położenia przepustnicy) – cena bez wymiany to 1600zł – tylko przez ASO OPEL (komplet czyli przepustnica z kolektorem, czujnik położenia przepustnicy ELOBAU, czujnik ciśnienia w kolektorze). Gdy przeczytałem o możliwości zakupu w firmie ELMATI z Torunia to od razu zadzwoniłem – i wiadro zimnej wody na głowę marzycieli. Owszem jest to dostępne, ale w komplecie jak przedstawiłem powyżej i OPEL ma na tą część wyłączność. Kolega który tę część kupił w tej firmie to prawdziwy FARCIARZ – pracownik który to sprzedał nie był świadomy procedur. Teraz już tę świadomość mają wszyscy sprzedający. Swoją drogą to OPEL sobie zagrywa z klientami. Wypuszcza urządzenia wadliwe ( większość VECTR C posiada tę usterkę) czego świadomy jest najwyraźniej OPEL. Mechanicy diagnozują tą usterkę już nawet bez użycia kompa. Część którą można fizyczne wymienić samą (jest demontowalna) sprzedaje w kompletach za duże pieniądze i jeszcze zastrzega sobie wyłączność na tą część. Oceńcie sami to postępowanie – ja wysiadam. Moja opinia nie przejdzie przez administratora. [/center]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-215739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 no to współczuję koledze. mnie się udało. mam nadzieję, że urządzenie wytrzyma troche czasu zanim padnie. zresztą miałem juz pierwsze symptomy niepowodzenia po wymianie, ponieważ włączyła się kontrolka awarii, silnik stracił moc i nie "wkręcał"się pow 3tyś obrotów. kontrolka zgasła za chwile sama, silnik pracował dalej normalnie i od tego czasu zrobiłem kolejny tysiąc i jak na razie jest ok. pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-215609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Witam Miałem podobne problemy z tym czujnikiem ale znalazł się osoba która znalazła firmę w Polsce która sprowadza te czujniki za 40 EUR + koszty wysyłki 30 zł. Osobiście zamówiłem ten czujnik z tej firmy, wymieniłem i wszystko po wymianie OK. Ponoć cena wzrosła do 80 EUR ale musicie to sprawdzić. Podaje namiary na forum http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=62221&st=0&p=686718entry686718 A swoją drogą to jest chore, że opel jeszcze montuje te badziewie czujniki. Życzę powodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-213492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 witam. jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju. mam znajomego co to ma vc z silnikiem 2,2dti. gość mówił, że też zapalała mu sie kontrolka serwisowa i wyłączała sie turbina. pojechał facet do serwisu, rozebrali wszystko na części i po prostu wyczyścili. jak na razie wszystko gra i autko jeździ. moze to wszystko wina naszego cholernego paliwa? pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-211964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 witam po co zaraz kupować nowy czujnik? ja naprawiłem już trzy sztuki wystarczy wydłubać klej(uwaga na dwa rezystory smd) i przelutować końcówki potencjometru zrobiłem to dwa razy a w trzecim wymieniłem rezystor tam nic innego nie ma naprawdę bardzo prosta sprawa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-208214 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba07 Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam wystarczy poszukać np: TUTAJ lub TUTAJ I tak jak pisze kolega intastyl da sie to zrobić... u mnie po rozebraniu czujnika pod lupą wyszły rdzawe luty, zrobione, złożone i działa bez błędów, utraty mocy, czy odłączania rurek podciśnienia... i t.p. A to że OPEL zastrzegł sprzedaż samego czujnika "Elobau" za marketing... (temat znany i opisywany w pismach takich jak AutoŚwiat) -Ja osobiście mówię: STOP złodziejstwu!! bo jak inaczej nazwać (nie)chęć sprzedaży przez OPLA czujnika wartego max!! 40 euro za 420 euro z "przepustnica"... -po co skoro czujnik nie jest INTEGRALNĄ częścią tej że "przepustnicy" pozdrawiam!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-62677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kadet200 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Szanowni koledzy Rozwiązanie problemu jest bardzo prost. Ten czujnik występuje w wersji kombi i tak naprwadę nic nie wnosi do pracy silnika. Czujnik ten można odłączyć i jeździć bez jego działania. W tym celu należy w serwisie albo w warsztacie samochodowym podpiąć się pod komputer i wyłączyć funkcję tego czujnika. Koszt około 150 zł zamiast 2000 zł za kolektor z kompletem czujników. Opel sam przyznaje się do awaryjności tego czujnika i wprowadził możliwość jego podłączenia. Jak sami zauważycie w innych oplach z takim silnikiem tego czujnika jest brak a miejsce gdzie powinien być jest zaślepione. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-62299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba07 Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Szanowni koledzy Rozwiązanie problemu jest bardzo prost. Ten czujnik występuje w wersji kombi i tak naprwadę nic nie wnosi do pracy silnika. Kombi i Signum,a dzięki temu "czujnikowi" mniej szarpie silnikiem przy gaszeniu i steruje dopływem powietrza w przepustnicy Czujnik ten można odłączyć i jeździć bez jego działania. W tym celu należy w serwisie albo w warsztacie samochodowym podpiąć się pod komputer i wyłączyć funkcję tego czujnika. Koszt około 150 zł zamiast 2000 zł za kolektor z kompletem czujników. Podaj w jakim serwisie można to zrobić... Opel sam przyznaje się do awaryjności tego czujnika i wprowadził możliwość jego podłączenia. Jak sami zauważycie w innych oplach z takim silnikiem tego czujnika jest brak a miejsce gdzie powinien być jest zaślepione. Pozdrawiam Baa Saab 9-5 też ma ten silnik bez czujnika (w przepustnicy) ale bierze dane z innego (myślę że pozostałe Vectry C oprócz Kombi i Signum pobierają dane do sterowania z innego "czujnika"/miejsca)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-28899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek780907 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam.Mam problem z przepustnicą zapalił sie klucz. Mam takie pytanko związane z tym tematem, Auto oczywiście osłabło i czy ma to coś do spalania bo wydaje mi sie że dużo pali 10l na 100km. 2,2 dti automat:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8181-signum-22-dti-zapalony-check-traci-obroty-i-silnik-ga%C5%9Bnie/page/2/#findComment-465265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.