Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

dzis zabralem sie za wymiane amortyzatorow w mojej asterce 1.4 96r.. i na przeszkodzie stanela mi polos:(

konkretbnie chodzi o to ze nie chce ona wyjsc z przegubu, dodam ze nie odkrecalem tarczy hamulcowej itp, odkrecilem srube od koncowki drazka i od sworznia wachcza. w instrukcji napisali ze powinna ona wyjsc lekko.

Moze cos innego nalezy zrobic?

A moze jest jakis inny sposób wymiany amorow zeby ominac ten krok??:roll:

 

 

Prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8192-problem-z-wyjeciem-polosi/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A odkręciłeś śrubę mocującą półoś do piasty koła?? to ta po środku tarczy hamulcowej, może być schowana pod kołpaczkiem? możesz zawsze wyjąć kolumnę razem z półośka ale chyba nie ma sensu. Jeśli jednak odkręciłeś to może ona ciężko iść i trzeba jej pomuc młotkiem podkładając coś aby nie spier....ć gwintu na przegubie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8192-problem-z-wyjeciem-polosi/#findComment-287123
Udostępnij na innych stronach

Po 12 latach powinieneś użyć pomagiera (młotka) żeby to zeszło. No i poduchę od góry odkręcić :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8192-problem-z-wyjeciem-polosi/#findComment-287122
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj aby najpierw podważyć łyżką mcpersona, żeby sworzeń zszedł, a późnij młotek :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8192-problem-z-wyjeciem-polosi/#findComment-287117
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

i jeśli był kapturek ochronny to ośka wyjdzie po jednym delikatnym uderzeniu .

 

taki szybki opis

 

na początek musisz poluzować nakrętkę osi, nasadka 30, nie potrzeba dużo siły

dalej ściągasz koło, odkręcasz zacisk dobrym kluczem ampulowym 10 (imbus) +gaz rurka

odkręcasz łącznik stabilizatora( u mnie się ukręcił :roll: ), luzujesz nakrętkę sworznia wahacza.

odkręcasz końcówkę drążka(jedna mi się ukręciła :565: , z drugiej strony całe ramie wykręciłem)

odkręcasz do końca i wyciągasz sworzeń wahacza z kolumny (przyda się drewniany klocek i młotek).

w kielichu luzujesz troszkę 2 nakrętki 13ki

odkręcasz nakrętkę ośki, i stukając gumowym młotkiem w ośke odciągasz kolumne tak aby ośka się nie ruszyła w skrzyni.

Jak wyjdzie to już tylko kloca pod kolumne podłożyć i odkręcić do końca nakrętki w kielichu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8192-problem-z-wyjeciem-polosi/#findComment-287104
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności