Skocz do zawartości

x17dtl - wpływ turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Chciałbym, aby ktoś kto ma taki sam silnik ocenił mój. Nie wiem czy mojemu silnikowi brakuje mocy już od samego spodu, czy powyżej 2000obr. kiedy turbina powinna dobrze doładowywać, a być może nie domaga? Dodam, ze autko bez problemu na starcie startuje z piskiem, a powyżej 2000obr. nie czuć zbytnio przypływu mocy. Tak to wygląda:

I bieg - 1500obr.=12km/h

2000obr.=18km/h

2500obr.=20km/h

3000obr.=25km/h

3500obr.=30km/h

II bieg 2000obr.=31km/h

3000obr.=48km/h

III bieg 2000obr.=48km/h

2500obr.=59km/h

3000obr.=70km/h

 

Generalnie, czy brakuje mu mocy już poniżej 2000obr. czy dopiero powyżej?(Check się nie pali)

Wielkie dzięki :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8252-x17dtl-wp%C5%82yw-turbiny/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zrob tak; odkrec wąż od turbo ale za turbina i za intercoolerem tam gdzie kierowane jest powietrze z turbo do kolektora ssacego odpal silnik o po rozgrzaniu niech ktos usiadzie za kolko i wcisnie pedal a ok 2600 obr/min a ty sprawdz czy na tym odkreconym wezu turbina dmucha powietrze (ruch pedalem gazu musi byc dynamiczny) jesli dmucha to narazie jest ok (pomiar na czuja) nastepnie sprawdz szczelnosc kolektora ssacego i grzybka podcisnienia :D turbo powinno ladowac przy obciazeniu od 0,6-09 bara ale sprawdz najpierw czy turbo podaje a potem szczelnosc ... :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8252-x17dtl-wp%C5%82yw-turbiny/#findComment-286484
Udostępnij na innych stronach

generalnie mój ojciec ma taki silnik u siebie w kombi po przebiegu najprawdopodobniej około 250kkm, po regeneracji turbiny przez poprzedniego właściciela i powiem szczerze, że nie mam porównania jak sprawuje się ten silnik w innych egzemplarzach, ale jak dla mnie ten silnik jest mułowaty, nie czuć turbodziury, ale i nie czuć wyraźnego przypływu mocy po włączeniu się turbiny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8252-x17dtl-wp%C5%82yw-turbiny/#findComment-286472
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nastepnie sprawdz szczelnosc kolektora ssacego i grzybka podcisnienia 8) turbo powinno ladowac przy obciazeniu od 0,6-09 bara ale sprawdz najpierw czy turbo podaje a potem szczelnosc ... :D

Jak byś byl tak dobry i wytłumaczył jak mam sprawdzić szczelność grzybka(zawór EGR) i kolektora ssącego byłbym wdzięczny? :wesoly:

Wiem, że jest mułowaty, ale mój wyjątkowo. Nie potrzebna mi rakieta tylko auto do normalnej jazdy. Wciąż czekam na interpretacje moich zaobserwowań.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8252-x17dtl-wp%C5%82yw-turbiny/#findComment-286471
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

grzybek wykrecasz sprawdzasz mechanizm reczni czy grzybek sie otwiera i czy czasem nie jest caly czas otwarty najlepiej przyloz do ust i sprawdz czy go przedmuchasz... jesli tak to jest do wymiany;] a na kolektor ssacy najlepiej wez jakis plak i psikaj na kolektor (w miejscu łączenia z sinikiem)jednoczesnie manewrujac linka od gazu zeby turbo ladowalo i jesli pojda "bąble" :wesoly: to jest nieszczeny banalne ale praktyczne :D egr a kompa i zamykasz na 80% 8)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8252-x17dtl-wp%C5%82yw-turbiny/#findComment-286469
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

zależy od skrzyni , bo są dwie , znajomy ma taką samą astrę jak moja a biegi ma zdecydowanie dłuższe , u mnie 100 jest przy 2200, u niego 100 przy 1900 :wesoly: .

najbardziej to w mieście czuć

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8252-x17dtl-wp%C5%82yw-turbiny/#findComment-286340
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zależy od skrzyni , bo są dwie , znajomy ma taką samą astrę jak moja a biegi ma zdecydowanie dłuższe , u mnie 100 jest przy 2200, u niego 100 przy 1900 :( .

najbardziej to w mieście czuć

Chyba obaj macie ustawienia w tych autkach nie fabryczne ??? Do tej pory zawsze spotykałem sie z opinią, że na piątym biegu przy ok.2400-obr. było 100km/h.

 

[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 13:35 ]

nie pamiętam na dwójce ale na trójce przy 2000obr to tak jak napisałeś coś koło 48-50km/h

Czyli mozna wnioskować z tego, że to turbo daje za małą moc, skoro do pełnej jego wydajności (2000obr) jest podobnie na trzecim biegu? :( Chociaż na piątym biegu mam takie same wartości czyli 2450obr=100km nic już z tego nie rozumie - czyżby turbina w tym momencie nie była aż tak wydajna jeszcze i dlatego mam tą samą wartość jak kolega VALDEE?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8252-x17dtl-wp%C5%82yw-turbiny/#findComment-286233
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności