Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.Jeśli chodzi o zużywające się klocki to przyczyną może być zapieczony tłoczek w zacisku.Nie działa prawidłowo i cały czas dociska klocki do tarczy,nie cofa się i cały czas trą o tarczę.

Odnośnie komunikatu miałem ten sam problem i uszkodzony był przewód kontrolki tzn. tarcza tarła o czujnik i go starła,przerwał się chyba jakiś obwód.Wymiana przewodu pomogła . Pozdrawiam bogdan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8262-problem-zwi%C4%85zany-z-hamulcami/page/2/#findComment-281177
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzieki za odpowiedzi :cry:

 

a jesli sie okaze, ze doszlo do zapieczenia tego tloczka, to kwalifikuje sie on do wymiany czy mozna go naprawic :D i ile mniej wiecej kosztuje ta czesc :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8262-problem-zwi%C4%85zany-z-hamulcami/page/2/#findComment-281161
Udostępnij na innych stronach

barto, Wszystko zależy czy ma duże wżery czy nie. Jeżeli nie ma dużych wżerów to można wypolerować tłoczek bardzo drobnym papierem. Dodatkowo jako zestawy naprawcze zacisku, są dostępne gumki do zacisku - zewnętrzna i wew. (w komplecie) i nie są one drogie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8262-problem-zwi%C4%85zany-z-hamulcami/page/2/#findComment-281116
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

doczepie sie z moim pytaniem do tego tematu. Poprzednim wlascicielem mojego auta byl stary dziadek przyzwyczajony do aut pokroju "duzy" fiat wiec lal do opla plyn hamulcowy r1 czy r2 (nie jestem pewien czy tak sie nazywaly te plyny do ukladow starego typu). wszyscy wiemy do czego to doprowadzilo... zniszczenie uszczelek. po wymianie plynu zauwazylem po kilku probnych mocniejszych hamowaniach wyciek z pod uszczelki pomiedzy pompa a serwem. moje pytanie to: czy samodzielna wymiana tej uszczelki zalatwila by sprawe? wedlug mechanika u ktorego bylem trzeba kupic nowa pompe z nowa uszczelka... co o tym sadzicie? nigdy nie oddzielalem pompy od serwa wiec nie wiem jaka jest tam uszczelka. prosze o podpowiedz czy jest sens dobierac/dorabiac taka uszczelke? zachowac 130zl w portwelu lub ich nie miec jest dla mnie duza roznica :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8262-problem-zwi%C4%85zany-z-hamulcami/page/2/#findComment-278874
Udostępnij na innych stronach

Właściwie do tego auta był zalecany DOT 4. W sprzedaży są dostępne zestawy naprawcze do pomp hamulcowych (Opla również) - są to między innymi gumki na tłoczki - możliwe że potrzebne będą stare na wzór. Po takiej wymianie i chęci zmiany płynu będziesz musiał przepłukać i odpowietrzyć cały układ.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8262-problem-zwi%C4%85zany-z-hamulcami/page/2/#findComment-278872
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności