Skocz do zawartości

solenoid oczyszczania egr


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wydaje mi się że masz coś nie tak z tymi 5V

Nie jestem pewien ale jak sprawdzałem u siebie to selenoid przełączał przepływ powietrza między wyjściami (patrz zdjęcie) jak mu podałem 12V na styki

 

Dołączona grafika

 

jutro sprawdzę i pomierzę u siebie żeby być pewnym

 

Więc po dokonaniu pomiarów na pracującym silniku wyniki przedstawiają się tak:

 

Napięcie między

- masą a 1 pinem 14V

- masą a 2 pinem 6V

 

Czyli wychodzi na to że masz podobnie jak ja

A różnice między 12V-14V i 5,1V-6V mogą wynikać że mierzyłeś tylko na włączonym zapłonie (brak ładowania)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8270-solenoid-oczyszczania-egr/#findComment-286303
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Elektrozawór jest sterowany napięciem 12V

Dzisiaj wyciagnałem ten zaworek i go troszkę przedmuchalem. Wyszlo z niego pare kropel czarnego syfu. Zastanawia mnie czy to normalne, ze do jednego i drugiego krućca (vac,out) mozna wdmuchiwać i wciągać powietrze ustami tak jakby środek był pusty?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8270-solenoid-oczyszczania-egr/#findComment-279856
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak widzisz na rysunku powyżej jeśli ten zawór nie jest podłączony to przepływ powietrza powinien być zablokowany między króćcami 1 i 2 a pod 3 jest założony taki plastik swego rodzaju filtr żeby do środka nie dostał się syf z powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8270-solenoid-oczyszczania-egr/#findComment-279849
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak widzisz na rysunku powyżej jeśli ten zawór nie jest podłączony to przepływ powietrza powinien być zablokowany między króćcami 1 i 2 a pod 3 jest założony taki plastik swego rodzaju filtr żeby do środka nie dostał się syf z powietrza.

Czyli wygląda na to, ze zawor(selenoid) do wymiany :?: ale może to własnie przyczyna mojego max 145km/h i po wymianie bedzie autko smigać o te 20km/h więcej :) Dodam, ze kopci dość mocno na czarno i słabiutko czuć turbine. Jak myslicie czy ten zawor moze być tego przyczyną? Nie wiem czemu check sie nie pali? :?:

Zastanawia mnie jeszcze jedno, kiedyś sprawdzilem zawór EGR w sposób podany przez kolegę VALDEE tzn. wyciągnąłem grzybka na wierzch i odpalilem silnik. Trzpien grzybka po przygazowaniu wysuwal sie i po zdjeciu nogi z gazu chował. Jak wiadomo powyzszy selenoid z zaworem EGR jest polaczony, także jesli chodzi o zawór EGR to zachowuje sie prawidłowo, zatem czy selenoid mimo to moze byc zepsuty??

 

[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 15:19 ]

Czy ktoś może coś podpowiedzieć na powyższy mój post? Kiedyś czytałem posta, kolegi któremu ten zawor nawalil w Astrze 17DTI i pisal, ze autko dostalo kopa po wymianie. Nie wiem czy u niego palił sie check. Nie chce ładowac kasy w cos co moze byc sprawne.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8270-solenoid-oczyszczania-egr/#findComment-279614
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności