Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Witam!!! W zeszłym tygodniu zakupiłem Astrę G z silnikiem Y17DT. Jest to moje pierwsze autko i jako, że nie znam się na razie praktycznie na niczym w zakupie pomagał mi znajomy mechanik. Jest jednak pewna rzecz która budzi moje wątpliwości. Dlatego piszę na forum, żeby się upewnić. Do sedna... Na zdjęciu widać miejsce, o które mi chodzi: W miejscu oznaczonym czerwonym prostokątem silnik jest brudny od oleju. Jest to jedyne miejsce na silniku, które jest brudne od oleju. Mechanik powiedział, że to pierdoła i nie ma się co przejmować. Ewentualnie można wymienić uszczelkę. Silnik pracuje równo, nie hałasuje, nic nie stuka, nie puka... chodzi jak typowy diesel, odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka. Mechanik mówił też, że silniki diesla tak mają, że "lubią" być trochę pochlapane olejem i taka ich natura... oczywiście wszystko w jakiś normach. Z tego co ja widzę to jest to miejsce łączenia się przewodów wtrysku paliwa (te stalowe chyba) z silnikiem. Chciałem spytać czy faktycznie nie ma się co przejmować i czy ewentualna wymiana uszczelki załatwi sprawę. Spytam jeszcze ogólnie o silnik. Mój ma oznaczenie Y17DT a na tylnej klapie (kombi) jest oznaczenie 1.7DTI. Jak jest więc w rzeczywistości?? Jak szukałem w sieci to każda astra z 2000 z silnikiem 1.7 ma oznaczenie DTI... Może mi to ktoś wyjaśnić?? Ma ktoś może jakąś dokumentację do tego silnika?? Jakiś rysunek wyjaśniający co gdzie jest czy coś w tym stylu... Pomoże mi to jakoś zapoznać się z tym co jest pod maską. Ściągnąłem sobie pdf'a "Sam naprawiam..." ale może ktoś ma coś jeszcze. Pozdrawiam FireBoy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Na tym zdjęciu niewiele widać, zrób dokładne zdjęcie swojego silniczka z tym poceniem to będzie można coś więcej powiedzieć. Y17DT to symbol silnika a 1,7DTI to nazwa handlowa. Już dziś trzeciej osobie wysyłam podobne dane co za zbieg okoliczności Na pewno coś kiedyś Ci się przyda Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory umieszczonej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika Y17DT Średnica cylindra 79 mm Skok tłoka 86 mm Pojemność skokowa 1686 cm3 Stopień sprężania 18,4 Ciśnienie sprężania 2,6...3 MPa Moc maksymalna 55 kW (75 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min Moment maksymalny 165 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3000 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, wałek rozrządu zaworów ssących napędzany paskiem zębatym od wału korbowego, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny, wałek rozrządu zaworów wydechowych napędzany przekładnią zębatą od koła zębatego umieszczonego na wałku rozrządu zaworów ssących Luz roboczy zaworów (na zimno) - zawory ssące 0,4 ą 0,05 mm - zawory wydechowe 0,4 ą 0,05 mm Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów ssących, pompy wtryskowej i pompy oleju - szerokość 25,4 mm - liczba zębów 131 - regulacja naciągu / półautomatyczna za pomocą sprężyny napinacza - wymiana / co 150 000 km lub co 10 lat Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem Pompa cieczy chłodzącej / zamocowana do kadłuba, napędzana paskiem wieloklinowym, napinacz mechaniczny automatyczny Termostat / dwustopniowy Wentylator / elektryczny, pięciołopatkowy, o średnicy 366 mm, sterowany termowyłącznikiem - temperatura włączenia 100°C - temperatura wyłączenia 95°C Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140...150 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju Pompa oleju / wirnikowa, napędzana paskiem zębatym napędu rozrządu Ciśnienie oleju (w temperaturze 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,127 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux Układ zasilania / wtryskowy, o wtrysku bezpośrednim, z doładowaniem turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowanego, z recyrkulacją spalin, sterowany elektronicznie (układ Isuzu-Delphi EDC V5), zawierający: - zbiornik paliwa, - filtr paliwa, - filtr powietrza, - turbosprężarkę, - pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej, z elektronicznym modułem sterowania pompy, - wtryskiwacze, - chłodnicę powietrza doładowanego. Filtr paliwa / Knecht AWK 197, odwadnianie filtru co 15 000 km lub co roku, wymiana co 30 000 km Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, wymiana co 30 000 km Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika - typ / Nippon Denso V5 Kolejność wtrysku 1-3-4-2 (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Prędkość obrotowa biegu jałowego 825...875 obr/min Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5120 ą 60 obr/min Wtryskiwacze / wielootworowe, o wtrysku dwustopniowym Rozpylacze / Bosch NP-DN0PDN 122 Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza - 1. stopień 17,3 MPa - 2. stopień 33,5 MPa Turbosprężarka / zamocowana do kolektora wydechowego Ciśnienie maksymalne doładowania przy 4400 obr/min 72 kPa Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze Układ sterowania silnika / elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5, zawierający: - elektroniczne urządzenie sterujące silnika, - przepływomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza zasilającego, - czujnik położenia i prędkości obrotowej wałka pompy wtryskowej, - elektrozawór regulacji wydatku paliwa pompy wtryskowej, - elektrozawór regulacji wyprzedzenia wtrysku, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej, - czujnik temperatury oleju, - czujnik położenia pedału przyspieszenia, - czujnik położenia pedału hamulca, - czujnik położenia pedału sprzęgła, - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - czujnik ciśnienia doładowania, - trzy elektrozawory pneumatycznego sterowania ciśnienia doładowania, przepustnic zawirowania powietrza zasilającego i recyrkulacji spalin, - zawór recyrkulacji spalin, - świece żarowe, - zespół sterowania świec żarowych, - stycznik klimatyzacji. Elektroniczne urządzenie sterujące silnika / mikroprocesorowe, o dwóch złączach 64-stykowych, umieszczone w środkowej części z tyłu przedziału silnika, sterujące wtryskiem paliwa, zawirowaniem powietrza zasilającego, ciśnieniem doładowania, podgrzewaniem wstępnym silnika, podgrzewaniem paliwa, recyrkulacją spalin i funkcjami pomocniczymi, z możliwością samodiagnozowania PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie Średnica okładzin - zewnętrzna 228 mm - wewnętrzna 150 mm Grubość okładzin 7,65 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ F 13WR Przełożenia - I bieg 3,73 - II bieg 1,96 - III bieg 1,30 - IV bieg 0,95 - V bieg 0,76 - bieg wsteczny 3,31 - przekładnia główna 3,55 Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych, z masą wyrównoważającą na prawej (dłuższej) półosi Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym Przekładnia kierownicza / zębatkowa z wbudowanym siłownikiem hydraulicznym i zaworem rozdzielczym zespolonym z zębnikiem, Delphi-Saginaw lub TRW Przełożenie 17,0 Promień skrętu 5,05 m Pompa wspomagania / hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym, Delphi-Saginaw lub TRW, z wbudowanym zbiornikiem wyrównawczym, umieszczona po prawej stronie przedziału silnika Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym trójkątnym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 20 mm Amortyzatory / gazowe Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy) - zbieżność (regulowana) 0 ą 2 mm (0° ą 20˘) - pochylenie koła (regulowane) -1° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 4° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) Piasta koła przedniego / na łożysku tocznym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych odgiętych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy) - zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘) (dopuszczalne odchyłki od wymiaru nominalnego wynoszą +30˘/-20˘; dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 0°15˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1°40˘ ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 0°35˘) Piasta koła tylnego / uformowana w nierozbieralny zespół z łożyskiem tocznym, wymieniana jako całość Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe lub standardowe) Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą wentylowaną, Teves Średnica zewnętrzna tarczy - wersje bez ABS 256 mm - wersje z ABS 280 mm Grubość tarczy - wersje bez ABS - nominalna 24 mm - minimalna po naprawie 22 mm - minimalna dopuszczalna 21 mm - wersje z ABS - nominalna 25 mm - minimalna po naprawie 23 mm - minimalna dopuszczalna 22 mm Grubość okładzin ciernych (bez płytki podstawy) - wersje bez ABS - nominalna 12 mm - minimalna dopuszczalna 2 mm - wersje z ABS - nominalna 14 mm - minimalna dopuszczalna 2 mm Średnica cylindra zacisku - wersje bez ABS 52 mm - wersje z ABS 57 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 230 mm - maksymalna dopuszczalna 231 mm Szerokość powierzchni roboczej bębna 40 mm Grubość okładzin ciernych - nominalna 5 mm - minimalna dopuszczalna 1 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica cylindra pompy 23,81 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe Średnica tłoka 254 mm (10˛) Skok pedału hamulca w chwili włączenia świateł hamowania 15 ą 5 mm Układ przeciwblokujący / elektroniczno-hydrauliczny, czterokanałowy, ABS Bosch 5.3, zawierający: - elektroniczny sterownik, - zespół hydrauliczny (modulator) o 8 elektrozaworach, - cztery czujniki prędkości kół. Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 5,5 J x 14 Ogumienie / bezdętkowe 165/80 R 14 84Q, 175/80 R 14 86S lub 175/80 R 14 88T Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie do 3 osób - przód 0,28 MPa - tył 0,25 MPa - obciążenie ponad 3 osoby - przód 0,30 MPa - tył 0,34 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 70 A×h/450 A, minus na masie Alternator / Bosch 0124 225 004 lub Bosch 0124 415 005, z wbudowanym regulatorem elektronicznym Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) - alternator Bosch 0124 225 004 70 A - alternator Bosch 0124 415 005 100 A Napięcie wyjściowe 14,3...14,7 V Pasek napędu alternatora / wieloklinowy, napędzający także pompę cieczy chłodzącej i sprężarkę klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją) Regulacja naciągu / za pomocą automatycznego napinacza Naciąg właściwy - pasek nowy 440...450 N - pasek używany 320...390 N Rozrusznik / Bosch 0001 109 015, o mocy 2 kW Bezpieczniki - wewnątrz nadwozia (po lewej stronie tablicy rozdzielczej) / 9 ´ (12 V, 5 A), 14 ´ ´ (12 V, 10 A), 4 ´ (12 V, 15 A), 8 ´ (12 V, 20 A), 6 ´ (12 V, 30 A), 2 ´ (12 V, 40 A) - w przedziale silnika (za akumulatorem) / 1 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 60 A), 1 ´ ´ (12 V, 80 A) oraz 1 ´ (12 V, 30 A) - wersje bez klimatyzacji lub 2 ´ (12 V, 40 A) - wersje z klimatyzacją - w przedziale silnika (w skrzynce przekaźników) / 1 ´ (12 V, 30 A), 2 ´ (12 V, 40 A) - w bagażniku / 1 bezpiecznik dodatkowy Żarówki - świateł drogowych H7 55 W - świateł mijania HB3 55 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - kierunkowskazów bocznych 5 W - świateł hamowania 21 W - świateł pozycyjnych tylnych 5 W - światła przeciwmgłowego tylnego 21 W - światła cofania 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 39 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - 3. etap dokręcić o 13° - 4. etap dokręcić o 60° - 5. etap dokręcić o 13° - pokryw łożysk głównych 88 N×m - pokryw łożysk korbowych (każdorazowo nakrętki nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 100° - 3. etap dokręcić o 15° - pokryw łożysk wałków rozrządu - śruby Ć8 22 N×m - śruby Ć10 43 N×m - koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe, gwint zabezpieczany przed odkręceniem specjalnym klejem) - 1. etap 30 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - 3. etap dokręcić o 15° - koła zębatego wałka rozrządu zaworów ssących 10 N×m - koła zębatego pompy wtryskowej 69 N×m - koła zębatego pompy oleju 44 N×m - napinacza paska napędu rozrządu 19 N×m - rolki zwiększającej kąt opasania paska napędu rozrządu 80 N×m - pompy wtryskowej do jej wspornika 19 N×m - koła zębatego wału korbowego 196 N×m - koła pasowego wału korbowego 20 N×m - pokrywy głowicy 8 N×m - rozpylaczy do obsad wtryskiwaczy 45 N×m - wtryskiwaczy do głowicy 50 N×m - świec żarowych do głowicy 17,5 N×m - obudowy termostatu 30 N×m - pokrywy obudowy termostatu 30 N×m - korka spustu cieczy chłodzącej w kadłubie 39 N×m - kolektora wydechowego 23,5 N×m - kolektora ssącego 24,5 N×m - turbosprężarki do kolektora wydechowego 27 N×m - pokrywy pompy oleju (gwint zabezpieczany przed odkręceniem specjalnym klejem) 10 N×m - czujnika ciśnienia oleju 20 N×m - miski olejowej 10 N×m - korka spustu oleju silnika 78 N×m - koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 10 N×m - pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 20 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersja 3-drzwiowa 1169 kg - wersja 5-drzwiowa 1189 kg - całkowita - wersja 3-drzwiowa 1695 kg - wersja 5-drzwiowa 1715 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 1150 kg Pojemności - zbiornik paliwa 52 dm3 - układ smarowania 4,5 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia 7,1 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,6 dm3 - układ hamulcowy i sterowania sprzęgła ok. 0,5 dm3 - układ kierowniczy ze wspomaganiem - Delphi-Saginaw 1,1 dm3 - TRW ok. 0,7 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / olej napędowy Olej silnikowy / wg ACEA A3-98 lub B3-98, SAE 0W 30 do SAE 10W 50, wymiana co 30 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / Opel 19 40 764, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany) Płyn chłodzący / Opel o kolorze niebieskim lub czerwonym, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany) Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej specjalny Opel 19 40 766 (90 544 116), sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (nie wymaga się okresowej wymiany) Zużycie paliwa (według normy UE 93/116) - w mieście 6,1 dm3/100 km - poza miastem 4,0 dm3/100 km - średnie 4,8 dm3/100 km Prędkość maksymalna 170 km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-286102 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Wielkie dzięki VALDEE... Będę miał co jutro na służbie czytać Jak zrobię dokładniejsze zdjęcia to wrzucę... Póki co może jakiś właściciel autka z takim silnikiem powie czy też tak ma... Wszelkie rady mile widziane... Rozumiem, że 1.7 DTi czyli ostatnia litera jest "i"... bo gdzieś czytałem że to może być L tylko tak pisane jak duże "i". Widzę, że Ty masz X17DTL... duże są różnice między tymi silnikami??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-286100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Y17DT (75KM) silnik isuzu z bezpośrednim wtryskiem X17DTL (68KM) stara konstrukcja opla z pośrednim wtryskiem Jest jeszcze silnik X17DT (TC4EE1), (82KM) też isuzu ale nie był montowany w astrach G i najnowsze Z17DTL, Z17DT i Z17DTH ale długo by pisać Poszukaj na forum jest naprawdę dużo tych informacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-286095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Zdjęcia niestety nie udało mi się jeszcze zrobić. Ale to pocenie jest prawdopodobnie w miejscu połączenia przewodów wtrysku z silnikiem. Byłem dziś w sklepie z częściami do opla i mi gość powiedział, że tam nie ma żadnej uszczelki i jak leci tam to jedynie wymiana przewodów czy to możliwe?? i jeszcze jedno pytanie przy okazji. Muszę dolać płynu do wspomagania... i nie wiem jaki?? Mam chyba TRW (taki okrągły zbiornik). Wg tego co jest napisane wyżej i w książce "sam naprawiam.." to ma być płyn opla 90 544 116 lub 19 40 766. Czy można to kupić gdzieś indziej niż w ASO i czy można zastosować jakiś inny olej hydrauliczny ?? Bo szukałem w sieci i znalazłem taki: FUCHS Titan ZH 4300 B, przy jego opisie jest napisane: dopuszczenia: OPEL 1940 715/1940 766. A może polecacie jakiś inny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-285815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artus-63 Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 http://img253.imageshack.us/img253/9011/y17dtaeb0.jpg czy to jest silnik isuzu czy opla prosze o odpowiedż   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-282888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 VALDEE czy moglybs podac jakies info o silniku X17DTL?? jakie jest twoje zrodlo informacji?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-282886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 VALDEE, kolego mogl bys napisac mi ten link z kad bierzesz te dane. to bardzo dla mnie wazne. z gory wielki dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-282853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Już kiedyś pisałem że ktoś na forum podawał linka do ściągnięcia pliku *.iso z danymi opli i nie tylko. Mam trochę za wolny net (orange) ale jak mi się uda to wrzucę gdzieś na serwerek do ściągnięcia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-282840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 bede wdzieczny pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8292-y17dt-olej-na-silniku/#findComment-282833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.