Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam Szanowne Grono!

Sprawa wygląda tak, że kupiłem Opla Astra(kombi 1.6 8V 98r) a jest to mój pierwszy samochód tej marki i pojawił się problemik- przy kupnie sprzedający powedział, że w schowku jest część wymontowana przez mechanika przy okazji wymiany czegoś tam:) I teraz pytanie co to jest? Próbuję skojarzyć to układem klimatyzacji lub wentylacji ale mimo posiadania książki kiepsko jest to rozrysowane więc ciężko mi to umiejscowić. W sklepie Pan powiedział że posiada coś takiego ale nie jest do końca pewien od czego to jest:)-cena 230zł.

Pytania:

Od czego to jest?

Gdzie to powinno być?

Czy brak w czymś przeszkadza? - i tu zaznaczę że mimo posiadania klimy ona nie działa a autko troszkę słabiej grzeje (od drugiego autka-starej Toyotki).

Poniżej zamieszczam linki do zdjęć:

http://i30.tinypic.com/xm6gw0.jpg

http://i26.tinypic.com/2eqcmpu.jpg

http://i29.tinypic.com/208weg1.jpg

Z góry dziękuję za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8321-co-to-jest-za-cz%C4%99%C5%9B%C4%87/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czyli rozumiem, że z tego powdu może być zimniej w aucie i dłuższe rozgrzewanie(mam trochę "majonezu" pod korkiem wlewu oleju i na miarce?

 

Czy z tego powodu klima może się nie załączać?

 

Czy posiadasz jakiś schemacik lub zdjęcia, gdzie to dokładnie jest(chodzi mi o prawidłowy montaż tego cuda- którego jeszcze nie kupiłem zresztą-bo nie wiem czy jakieś dodatkowe elementy będą mi jeszcze do tego potrzebne?)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8321-co-to-jest-za-cz%C4%99%C5%9B%C4%87/#findComment-285780
Udostępnij na innych stronach

Klima może "nie chodzić" z różnych przyczyn: brak czynnika, sprężarka, sterowanie.

Zdjęcia poszukam ale nie nie wiem czy mam.

Do wpięcia będziesz miał 3przewody wodne(możliwe że są spięte gdzieś na krótko - szukaj złączki) i jeden cienki ciśnieniowy(możliwe że jest luźny) . Musisz szukać od strony kolektora ssącego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8321-co-to-jest-za-cz%C4%99%C5%9B%C4%87/#findComment-285727
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No tak zawór nagrzewnicy przeważnie jego awaria polega na niedomykaniu się co powoduje że w kabinie jest za ciepło.Żadko jest aby sie nie otwierał.Sterowany jest pokrętłem w kabinie ciepło-zimno

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8321-co-to-jest-za-cz%C4%99%C5%9B%C4%87/#findComment-285715
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hm to nie całkiem tak - w kabinie mam za zimno raczej i bardzo długo się nagrzewa

a co do klimy to już próbowałem jak było ciepło gdyż właścicielem autka jestem od września i nic z tego po prostu myślałem że jest to jakoś powiązane ze sobą i gwoli wyjaśnienie niedomówień ta część jest wymontowana.

Ps.Dzięki wszystkim za zainteresowanie-to miłe.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8321-co-to-jest-za-cz%C4%99%C5%9B%C4%87/#findComment-285701
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio za taki (podobny do omegi) zawór znajomy dał niecałą 100.

Jeżeli go tam nie ma, trzeba by było zamontować. Ten albo nie działał właściwie albo puszczał. Reszta jak zapisałem wyżej - dojść do przewodów i włożyć zawór (z tego co pamiętam na zaworze są kierunki przepływu).

A co do klimy - jest napełniona?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8321-co-to-jest-za-cz%C4%99%C5%9B%C4%87/#findComment-285700
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak sobie myślę że skoro mechanik to wymontował to najpewniej albo zaślepił węże albo wstawił jakiś "trójnik". Rzuciem okiem pod maskę i zauważyłem 1 przewód zwisający i wolny więc najpewniej jest to to-niestety dziś tak dmucha, że jeśli otworzę maskę to mi cała Oplinka odleci:)

Narazie pytałem się tylko w jednym sklepie o ten zawór i gość taką cenę podał-popatrzę dla porównania po internecie bo skoro do Omegi za 100 a tu taka różnica-no no.

Co do klimy to niestety nie wiem, czy jest czynnik -powinien być według sprzedającego ale wiadomo....., przeglądałem już forum pod tym kątem, więc myślę, że zacznę od sprawdzenia czy jest czynnik, potem sprawdzenie sprężarki(może jakieś spięcie na krótko) a potem to już sam nie wiem. Oplina na pewno miała jakiś wypadeczek bo kabelki są w pewnym nieładzie, więc to też może być przyczyna-ale to się jeszcze zobaczy.

Ps. Faktycznie znalazłem podróbki tego zaworu w sieci za średnio 65zł:)A ja w swej naiwności do sklepu pojechałem-mam nadzieję że podróba to nie problem w tym wypadku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8321-co-to-jest-za-cz%C4%99%C5%9B%C4%87/#findComment-285675
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności