Skocz do zawartości

Za mała temperarura silnika po wymianie płynu chłodzącego.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wita. Kilka miesięcy temu wymieniłem płyn w układzie chłodzenia.Od tej pory silnik osiąga max. temperaturę 80-85 stopni.Wcześniej szybko dochodził do 90 i tak stał a teraz ledwie 85.Wentylator załącza się przy 90 ale gdy na postoju pochodzi i dojdzie do 90.Z tego wynika że podczas jazdy wentylator nie pracuję.Czy to normalne i ma wpływ na pracę silnika?Dzięki za każde info.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Wskazówka nie zawsze pokazuje temp. adekwatną do rzeczywistej wina również może leżeć w czujniku jak i samym wskaźniku (tu tak może być).

W większości silników wentylator załącza się w temp.95-100 zależne to jest od silnika i czujnika załączania. Podczas jazdy wentylator nie musi się włączać chłodnica jest studzona przez pęd powietrza.

 

Gość Mariusz_760301

Wcześniej szybko dochodził do 90 i tak stał a teraz ledwie 85.Wentylator załącza się przy 90 ale gdy na postoju pochodzi i dojdzie do 90.

A ja się jednak będę upierał przy tym termostacie ;)

 

Pozdrawiam - wymień a odczujesz różnicę!

 

Wg danych niekoniecznie aktualnych, jeżeli to jest :

Astra G 1,6 16v x16xel

to termostat otwiera się przy 92st.

Wentylator 1bieg załącza przy 98st.

Jeżeli wentylator chodzi wg wskazówki już przy 90, to jak zapisałem wyżej.

Oczywiści to są moje sugestie i każdy może mieć inne zdanie.

Pozdrawiam wszystkich

 

Gość Mariusz_760301

DAROMV6 tu nie chodzi o zakresy włączania się wentylatora a o fakt, ze na postoju (jak nie ma chłodzenia przepływającym powietrzem) wentylator się włącza a gdy samochód sie porusza, przepływ powietrza chłodzi duży obieg, do którego niesprawny termostat upuszcza ciepło i w ten sposób nigdy nie jest osiągana temperatura przy, której załącza się wentylator.

 

Jeżeli podczas jazdy samochodem nie masz stabilnej temperatury płynu chłodzącego (dłuuugie nagrzewanie lub za niska temperatura) to znak, że strzelił Ci termostat.

 

Pozdrawiam

 

przepływ powietrza chłodzi duży obieg, do którego niesprawny termostat upuszcza ciepło i w ten sposób nigdy nie jest osiągana temperatura przy, której załącza się wentylator.

Takiemu stwierdzeniu nie zaprzeczałem i jak najbardziej się z Tobą zgadzam. I temu, że przy sprawnym termostacie nie dochodzi podczas jazdy (przy normalnej jeździe) do załączenia wentylatora (chyba że silnik ma np.duże obciążenie typu jazda pod górę).

I nie chodzi mi o sam fakt

zakresy włączania się wentylatora

Ale zaznaczyłem wcześniej, iż zarówno temp. na wskaźniku jak i wskazania podczas załączania wentylatora następuje przy "niby niższej temp".

Czujnik załączający wentylator załącza go zarówno na postoju tak i podczas jazdy(bardzo rzadko) przy określonej temp. wg danych, które posiadam powinno to być około 98stopni, a nie jak pokazuje koledze 90

Pozdrowienia

 

  • 6 miesięcy temu...

Identyczny problem,

 

kiedyś pracował przy temperaturze 90, po wymianie płynu chłodniczego i jakiś tam węży 80-85. Termostat wymieniony dzisiaj na nowy. Jak zapodam wysokie obroty na postoju do dochodzi do 90 i załącza się wentylator.

 

Może czujnik ??

 

Gość Mariusz_760301

Poczekaj parę dni i zobacz czy się poprawi.

Ja po wymianie termostatu przez 2 dni byłem pewien, że wymieniłem na uszkodzony - układ tak długo się odpowietrzał - TTTM.

 

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam

 

Podczepie się do tematu. U mnie sytuacja podobna 80-85 stopni jak na postoju potrzymam go na wysokich obrotach to dojdzie do 90.

 

Wymieniałem na wiosnę termostat i założyłem Wahler'a

 

W wakację zmieniłem czujnik temperatury bo to miało podobno pomóc na kłopoty z odpalaniem na ciepłym silniku (nie pomogło).

 

Potem nastały spadki temperatury i wskazówka już nie przekracza 90 stopni. Tylko nie wiem laczego może znowu termostat? moze czujnik który wymieniłem jest zły?

 

Obserwacje:

*Natychmiast jak tylko wskazówka drgneła sprawdziłem rurę dolotową do chłodnicy i była ciepła co ciekawe rura wylotowa z chłodnicy była zimna :] O co chodzi?:)

*temperaturę ok 85 osiągam po przejechaniu około 6 km

*wskaźnik temperatury po nagrzaniu pozostaje właściwie cały czas w takim samym położeniu (+- 3 stopnie) i nie zmienia się od szybkości jazdy (czyt. przepływu powietrza przez chłodnicę)

*silnik zaczął również produkować "masło orzechowe" i oblepia sobie nim korek wlewu oleju.

*posiadam równiez instalacje gazową i tam rurka doprowadzająca (chyba) płyn chłodzący do jednego z modułow tej instalacji dość szybko staję się ciepła.

 

Moż ma ktoś jakieś sugestie?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności