Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Wita. Kilka miesięcy temu wymieniłem płyn w układzie chłodzenia.Od tej pory silnik osiąga max. temperaturę 80-85 stopni.Wcześniej szybko dochodził do 90 i tak stał a teraz ledwie 85.Wentylator załącza się przy 90 ale gdy na postoju pochodzi i dojdzie do 90.Z tego wynika że podczas jazdy wentylator nie pracuję.Czy to normalne i ma wpływ na pracę silnika?Dzięki za każde info.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Wszystko wskazuje na popsuty termostat - wymień i będzie OK. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-285656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Niekoniecznie. Wskazówka nie zawsze pokazuje temp. adekwatną do rzeczywistej wina również może leżeć w czujniku jak i samym wskaźniku (tu tak może być). W większości silników wentylator załącza się w temp.95-100 zależne to jest od silnika i czujnika załączania. Podczas jazdy wentylator nie musi się włączać chłodnica jest studzona przez pęd powietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-285622 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Wcześniej szybko dochodził do 90 i tak stał a teraz ledwie 85.Wentylator załącza się przy 90 ale gdy na postoju pochodzi i dojdzie do 90. A ja się jednak będę upierał przy tym termostacie Pozdrawiam - wymień a odczujesz różnicę!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-285550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Wg danych niekoniecznie aktualnych, jeżeli to jest : Astra G 1,6 16v x16xel to termostat otwiera się przy 92st. Wentylator 1bieg załącza przy 98st. Jeżeli wentylator chodzi wg wskazówki już przy 90, to jak zapisałem wyżej. Oczywiści to są moje sugestie i każdy może mieć inne zdanie. Pozdrawiam wszystkich   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-285532 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 DAROMV6 tu nie chodzi o zakresy włączania się wentylatora a o fakt, ze na postoju (jak nie ma chłodzenia przepływającym powietrzem) wentylator się włącza a gdy samochód sie porusza, przepływ powietrza chłodzi duży obieg, do którego niesprawny termostat upuszcza ciepło i w ten sposób nigdy nie jest osiągana temperatura przy, której załącza się wentylator. Jeżeli podczas jazdy samochodem nie masz stabilnej temperatury płynu chłodzącego (dłuuugie nagrzewanie lub za niska temperatura) to znak, że strzelił Ci termostat. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-285527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 przepływ powietrza chłodzi duży obieg, do którego niesprawny termostat upuszcza ciepło i w ten sposób nigdy nie jest osiągana temperatura przy, której załącza się wentylator.Takiemu stwierdzeniu nie zaprzeczałem i jak najbardziej się z Tobą zgadzam. I temu, że przy sprawnym termostacie nie dochodzi podczas jazdy (przy normalnej jeździe) do załączenia wentylatora (chyba że silnik ma np.duże obciążenie typu jazda pod górę). I nie chodzi mi o sam fakt zakresy włączania się wentylatoraAle zaznaczyłem wcześniej, iż zarówno temp. na wskaźniku jak i wskazania podczas załączania wentylatora następuje przy "niby niższej temp". Czujnik załączający wentylator załącza go zarówno na postoju tak i podczas jazdy(bardzo rzadko) przy określonej temp. wg danych, które posiadam powinno to być około 98stopni, a nie jak pokazuje koledze 90 Pozdrowienia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-285500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Identyczny problem, kiedyś pracował przy temperaturze 90, po wymianie płynu chłodniczego i jakiś tam węży 80-85. Termostat wymieniony dzisiaj na nowy. Jak zapodam wysokie obroty na postoju do dochodzi do 90 i załącza się wentylator. Może czujnik ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-245787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Poczekaj parę dni i zobacz czy się poprawi. Ja po wymianie termostatu przez 2 dni byłem pewien, że wymieniłem na uszkodzony - układ tak długo się odpowietrzał - TTTM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-245653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Witam Podczepie się do tematu. U mnie sytuacja podobna 80-85 stopni jak na postoju potrzymam go na wysokich obrotach to dojdzie do 90. Wymieniałem na wiosnę termostat i założyłem Wahler'a W wakację zmieniłem czujnik temperatury bo to miało podobno pomóc na kłopoty z odpalaniem na ciepłym silniku (nie pomogło). Potem nastały spadki temperatury i wskazówka już nie przekracza 90 stopni. Tylko nie wiem laczego może znowu termostat? moze czujnik który wymieniłem jest zły? Obserwacje: *Natychmiast jak tylko wskazówka drgneła sprawdziłem rurę dolotową do chłodnicy i była ciepła co ciekawe rura wylotowa z chłodnicy była zimna O co chodzi? *temperaturę ok 85 osiągam po przejechaniu około 6 km *wskaźnik temperatury po nagrzaniu pozostaje właściwie cały czas w takim samym położeniu (+- 3 stopnie) i nie zmienia się od szybkości jazdy (czyt. przepływu powietrza przez chłodnicę) *silnik zaczął również produkować "masło orzechowe" i oblepia sobie nim korek wlewu oleju. *posiadam równiez instalacje gazową i tam rurka doprowadzająca (chyba) płyn chłodzący do jednego z modułow tej instalacji dość szybko staję się ciepła. Moż ma ktoś jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/#findComment-213539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.