Gość Mariusz_760301 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Jak dla mnie wszystko masz w porządku. Instalacja gazowa zużywa ciepło do podgrzania parownika. Z tą chłodnicą to zupełnie prawidłowy objaw Myślę, że jeździsz na krótkich odcinkach i stąd to "masło" - było już co nieco w tym temacie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-213488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Mariusz_760301 dzieki za info ale pozostaje jeszcze niewyjaśnione dlaczego cały czas temperatura jest w ok 85 stopni i nie chce wiecej oraz dlaczego to masło się zbiera? Robię odcinki 20 km czy to za mało?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-213276 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 mało, to raptem góra 25 min jazdy (nie po mieście)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-213204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piwczan Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 (edytowane) Witam Podczepie się do tematu. U mnie sytuacja podobna 80-85 stopni jak na postoju potrzymam go na wysokich obrotach to dojdzie do 90. Wymieniałem na wiosnę termostat i założyłem Wahler'a W wakację zmieniłem czujnik temperatury bo to miało podobno pomóc na kłopoty z odpalaniem na ciepłym silniku (nie pomogło). Potem nastały spadki temperatury i wskazówka już nie przekracza 90 stopni. Tylko nie wiem laczego może znowu termostat? moze czujnik który wymieniłem jest zły? Obserwacje: *Natychmiast jak tylko wskazówka drgneła sprawdziłem rurę dolotową do chłodnicy i była ciepła co ciekawe rura wylotowa z chłodnicy była zimna O co chodzi? *temperaturę ok 85 osiągam po przejechaniu około 6 km *wskaźnik temperatury po nagrzaniu pozostaje właściwie cały czas w takim samym położeniu (+- 3 stopnie) i nie zmienia się od szybkości jazdy (czyt. przepływu powietrza przez chłodnicę) *silnik zaczął również produkować "masło orzechowe" i oblepia sobie nim korek wlewu oleju. *posiadam równiez instalacje gazową i tam rurka doprowadzająca (chyba) płyn chłodzący do jednego z modułow tej instalacji dość szybko staję się ciepła. Moż ma ktoś jakieś sugestie? Radziłbym wymienic uszczelke pod glowicą, poniewaz zjawisko nazwane u ciebie jako maslo orzechowe to najprawdopodobniej woda w oleju (zatrzesz silnik), jezeli kopci troche bialawo to znaczy ze woda tez ucieka do komory spalania. Tłumaczy to też ubytek wody w obiegu chlodzacym oraz anomalie dzialania termostatu oraz wskaznikow temperatury cieczy. Przyszlosciowo podam jeszcze taka hipoteze apropo tego ze wymieniales plyn w ukladzie chlodzenia, ze jezeli zlales stary na cieplym silniku i wlales nowy chlodny do rozgrzanego silnika to mozesz liczyc sie tez z niespodzianka jaka jest wymiana bloku glowicy ktory mogl przy takiej operacji peknac. pozdrawiam. Edytowane 29 Stycznia 2012 przez piwczan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-424625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Radziłbym wymienic uszczelke pod glowicą(...)maslo orzechowe to najprawdopodobniej woda w oleju (zatrzesz silnik) może jednak nie zatrze, tym bardziej że to było w 2008r. PS Majonez na kroku to norma przy lpg a szczególnie w okresie zimowym. Z wymianą upg to bym się tak nie spieszył bo objawów na uszkodzenie jest trochę -nie tylko majonez (a o innych objawach typu kopcenie na biało czy ubytek płynu "gość" nie wspomniał).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8339-za-ma%C5%82a-temperarura-silnika-po-wymianie-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-424637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.