Gość pablos83 Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Witam wszystkich. Na samym początku informuję, że szukałem ale nie znalazłem, jednak do rzeczy. Poszukuję do swojej Corsy D ( seria na 111 lecie jeśli to ma jakieś znaczenie ) twardszych sprężyn i amortyzatorów - przód i tył. Chcę pozostać przy standardowym prześwicie auta. Czy są na rynku dostępne podzespoły spełniające moje kryteria?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86431-twardsze-amortyzatory-i-spr%C4%99%C5%BCyny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Sportowe sprężyny najczęściej są obniżające . Ja proponował bym na początek zakup dobrych amortyzatorów . Polecam bilstein b6 lub koni z regulacją twardości . Do opla bardzo fajne zestawy robi kw na wkładach alko lub w drugim wariancie koni . Często trafiają się na uk ebay . Zakup nowych niestety jest kosztowny . Bilsteina dodatkowo można regenerować u nas w Polsce oraz przerabiać . Nie polecam za to zestawów ta-tech itp . Amory są kiepskie a auto zachowuje się jak ping -pong. Jeśli same amory Ci nie wystarczą wtedy możesz dokupić zestaw springów pod gwint - bilstein i koni średnica lagi 51mm , i wtedy płynnie regulować wysokość .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86431-twardsze-amortyzatory-i-spr%C4%99%C5%BCyny/#findComment-706707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablos83 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 (edytowane) Dzięki za Twoją odpowiedź. Szkoda, ze nie ma twardszych, seryjnych sprężyn. A wracając do zaproponowanych przez Ciebie Bilsteinów B6, to czym one się tak naprawdę różnią od amortyzatorów innych firm skoro są seryjne? Czytałem o tych B6 ( wersja Sport bo inne są niedostępne do mojego auta nie wliczając tych do wersji z zawieszeniem sportowym ) i nic tam o regulacji twardości nie pisali. Edytowane 15 Maja 2019 przez pablos83   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86431-twardsze-amortyzatory-i-spr%C4%99%C5%BCyny/#findComment-706713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Bilstein b6 jest to amortyzator sportowy o długim skoku przewidziany pod seryjną długość sprężyny . Różni się bardzo w stosunku do innych seryjnych między innymi większą średnicą lagi oraz tłoczyska . Z atutów niewidocznych auto nie jest twarde a raczej mięsiste , reakcja na nierówności i przeciążenia jest dużo szybsza , a koła trudniej oderwać od drogi . Podobnie jest z amortyzatorami koni koniecznie adiustable które mają dodatkowo regulacje twardości . W zawieszeniu właśnie amortyzatory są najważniejsze . odwrotnie stosując twarde sprężyny i seryjne amortyzatory auto staje się nerwowe a w skrajnych przypadkach koła odrywają się od drogi. Niższe sprężyny dają tylko obniżenie środka ciężkości - przydatne w jezdzie na równych drogach z większą prędkością . Dobre czucie i usztywnienie daje zmniejszenie profilu opony - przejście na rozmiar większy felgi . Jeśli i to jest za mało to wtedy dopiero możemy myśleć o sprężynach . Jeśli autko ma być użytkowane cywilnie czyli polskie dziurawe drogi , wysokie krawężniki i inne policjanty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86431-twardsze-amortyzatory-i-spr%C4%99%C5%BCyny/#findComment-706728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablos83 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Dziękuję serdecznie za Twoją wyczerpującą odpowiedź. Wybór więc wydaje się w tym przypadku prosty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86431-twardsze-amortyzatory-i-spr%C4%99%C5%BCyny/#findComment-706730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.