Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Mam mały problem.Od jakiegoś czasu po wymianie płynu w chłodnicy silnik nie osiąga w czasie jazdy temperatury 90 stopni tylko stoi w granicach 80-85.Tylko w korkach i na postoju dochodzi do 90 i wtedy włącza się wentylator.Zauważyłem równierz że na łączeniu termostatu(obudowy) pojawiają się zawilgocenia od płynu.Wygląda to na uszczelkę.Moje pytanie to:czy termostat jest ok i tylko wymienić uszczelki i jak długo mogę jeździć przy tym minimalnym wycieku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 skoro nie trzyma temperatury to termostat do wymiany... i przy okazji uszczelki... sadzac po tym ze uszczelka puszcza to termostat juz swoje przezyl... jak chcesz miec pewnosc to odpal zimne auto i kontroluj od jakiej temperatury zaczyna sie nagrzewac chlodnica... bo przy 80*C jeszcze powinna byc chlodna, bo jeszcze termostat nie powinien przelaczyc na duzy obieg... pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Ok. sprawdzę to .Zapomniałem dodać że mam astrę 1.6 16v z 98roku.I jeszcze jedno-jak długo mogę jeździć z tym wyciekiem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Sam wyciek to nic niebezpiecznego - należy uważać na odpowiedni poziom płynu chłodzącego by nie uszkodzić silnika. Jeżeli do tego masz niesprawny termostat to na pewno odczujesz to w portfelu - niedogrzane silniki więcej pala. Ale z tego co opisujesz to myślę, że termostat jest jeszcze dobry. Czy podczas szybkiej jazdy (gdy już masz temp 80 st.) czujnik nie leci w dół? Jeśli tak to na 100% termostat. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Sprawdzałem podczas długiej jazdy.Temperatura stoi w miejscu na 80-85 stopni.Będe wymieniał uszczelnienie termostatu ale nigdy tego nie robiłem.może ktoś to robił i ma cenne uwagi.Z góry dziękuję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Podaj tylko jaki masz silnik W 2.0 nie ma problemu - fajne dojście jedynie co musisz mieć to nasadkę torx W 1,7 trzeba zrzucać rozrząd bo dostęp kiepski Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRxK Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 w którym 1.7 trzeba zrzucać rozrząd ? U mnie w 1.7 DTI (Y17DT) wymiana termostatu wiązała się z wyjęciem akumulatora bo pod nim był wąż za którym był termostat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 witam/ powiedzcie jak to jest z tym dostepem do termostatu w silniku 1.6 8v astra f,podobno trzeba paek rozrzadu cignac,czy to prawda?jak tak,to czy nie da sie jakos bez sciagania?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282110 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Mam silnik 1.6 16v (ecotec) i dostęp do termostatu jest chyba bardzo prosty.Kilka węży i 3 śruby od pokrywy termostatu.Nie wiem tylko na co mam uważać gdy będe to rozbierał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 X17DTL - ten słabszy 68 konny [ Dodano: Wto Mar 11, 2008 12:37 ] Zlej sobie najpierw trochę płynu z układu. Jeżeli jeszcze masz te "fajne" oryginalne oplowskie zaciski to może być kiepsko je złapać - były montowane od dołu. Jak masz "cybanty" to tylko w/w nasadka i do dzieła. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8709-wymiana-uszczelek-w-termostacie/#findComment-282108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.