Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szarpanie/drganie silnika corsa c 1,2 Z12XEP

Witam wszystkich.

Posiadam piękny samochód opel corsa c 1,2TWINPORT(Z12XEP) 2005r. bez LPG.
Od dłuższego czasu mam problem z praca silnika.
Problem występuję tylko przy niskich temperaturach- poniżej 20 stopni.
Przy ruszaniu samochodu z miejsca(obrazu po odpaleniu po dłuższym postoju) mocno szarpie silnikiem i całym samochodu jako skutek. Problem nie występuje przy rozgrzanym silniku, a nawet jeżeli samochód stoi w lecie na słońcu problem tez już nie występuje. Zauważyłem ze po długich trasach 200-300 km problem ustępuje na jakiś czas i potem znowu wraca.
Wiem ze podobne tematy były obgadywane na internecie. Ale już zrobilem sporo rzeczy z tego co zalecają i nic z tego.

Nie świeci się żadna kontrolka.
Dwóch mechaników stwierdziło ze nie jest to sprzęgło. Byli ze mną w samochodzie pod czas jazdy.
Filtr powietrza wymieniany; przepustnica, przepływomierz wyczyszczane; kontakty sprawdzone wyczyszczane, świece w dobrym stanie cewki tez(tak twierdził jeden z mechaników); padła mi pompa paliwa- wymieniona plus sprawdzili blok sterujący. Wymieniłem czujnik temperatury na nowy HELLA,
Obroty falują ale bardzo delikatnie w granicach 50-100 obrotów.
Podpinałem pod opcom- 0 błędów.

 

Zacząłem bardziej badać te dane z komputera(znalazłem na internecie dane z komputerów innych szczęśliwych właścicieli CORS i porównywałem z tym co mam ja). Zauważyłem ze czujnik spalania stukowego cały czas pokazuje 0mV, Więc też go wymieniłem(BOSCH). Nic. Problem zostaw.

Z dziwnych rzeczy, które zobaczyłem porównując moje dane z komputera i z innych samochodów

B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1) mam prawie cały czas 21% --> inne corsy (-5, -1, 0)
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1) mam od -9 do 9 % --> inne corsy (12, 0,-1)

Najbardziej, chyba dziwne

Kat wyprzedzenia zaplonu mam od 37 do -24 CA --> inne corsy (10.2, -1,7,1)

Kat wyprzedzenia zaplonu nagle podskakuje przy dodawaniu gazu, na biegu jałowym na samym początku trzyma 12-18. potem zmienia miejscami z 24 do -10 albo z 37 do -3.

Czy jest to prawidłowe zachowanie?
Czy jeszcze może powodować ten problem co mam?

Dzieki za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu!

P.S. Jeżdżę z takimi objawami już około 12000 KM.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89870-szarpanie-drganie-silnika-corsa-c-12-z12xep/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności