Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 witam...chciałbym sie doradzić jaka wymiana jest konieczna co roku w aucie...? wymiana oleju to napewno..ale czy jeszcze jakies płyny..?płyn hamulcowy..? wiem ze przed zima..wymieniałem dodatkowo płyn do spryskiwaczy szyb..i chyba płyn w układzie chłodzenia...moje auto zostało sprowadzone z niemiec...i po sprowadzeniu mechanik po sprawdzeniu auta wymienił mi na nowe to co uznał za potrzebe czyli:pasek rozrzadu,uszczelka dekla,filtr powietrza,filtr oleju+olej,filt kabinowy,termostat,płyn do chłodnicy,łacznik drązka stabilizatorów,pasek mlekrowkowy,koło napinajace,uszczelka rury wydechowej,to olej napewno będzie do wymiany bo co rok sie wymienia,dotychczas jezdziłem na oleju GM 10W-40-SEM SYN chciałbym sie dowiedziec jaki byście polecali olej jaki był by dobry do modelu opel astra 1 1,8 16 v 115KM ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Przydałby się......chociażby dotychczasowy przebieg. Skoro piszesz, że przed zimą wymieniałeś płyn spryskiwaczy, to znaczy, że co... że jeszcze go masz? To zwykły płyn eksploatacyjny, który się uzupełnia a skoro go wymieniasz a nie zużywasz, tzn., że mało jeździsz. Za mało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 płyn hamulcowy w zależności od płynu i przebiegu, producenci zalecają wymianę co 40-50tys lub co 2lata (ze wzg. na obniżenie temp. wrzenia i absorbowanie wody).płyn chłodniczy co 60-100tys lub 3 lata (zależne od producenta) olej silnikowy + filtry 10-15tys lub co roku (przy mniejszym przebiegu) olej w skrzyni - 40-100tys (zależne od warunków użytkowania, rodzaju skrzyni, oleju, rodzaju auta)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 dotychczas jezdziłem na oleju GM 10W-40-SEM SYN chciałbym sie dowiedziec jaki byście polecali olej jaki był by dobry do modelu opel astra 1 1,8 16 v 115KM ?Najważniejsze żebyś pozostał przy półsyntetyku 10w40. Co do marki trudno mi się wypowiadać, na forum są różne opinie spora grupa jeździ na Mobilu 1, inni na Castrolu magnatec a jeszcze inni na oleju GM. Wyboru musisz sam dokonać wedle zasobności kieszeni Oprócz oleju wymień wszystkie filtry: filtr powietrza, filtr oleju, filtr kabinowy.Nie wyczytałem w Twoim poście nic o wymianie filtra paliwa http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif Filtr paliwa / umieszczony z lewej strony zbiornika paliwa pod podłogą samochodu częstość wymiany / co 60 000 km. Olej silnikowy / wg ACEA A2-96 lub A3-96, SAE 5W 40 lub 10w40, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / Opel 19 40 768, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (nie wymaga się okresowej wymiany) Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany) Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej specjalny Opel 19 40 766 (90 544 116), sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (nie wymaga się okresowej wymiany)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 filtr paliwowy miałem wymieniony...tylko go nie podałem tutaj bo nie miałeg go zapisanej na tej kartce poczatkowej co mi mechanik wymieniał..ale pozniej mi sie pytał czy nie będe przerabial na gaz..bo jezeli bym przerabiał to nie konieczna była wymiana filtra paliwowego..ale nie przerabiałem wiec został wymieniony...a to co rok. trzeba wymieniać te filtry..?powietrza,filtr olehu,kabinowy i paliwa..? co rok..? jeszcze ma pytanie boi teraz będe mial robiony przeglad techniczny auta...wiec mysle ze mi cos tam powiedza na tej stacji diagnostycznej..co do wymiany..jak cos będzie nie tak..?hmm?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278516 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 a to co rok. trzeba wymieniać te filtry..?powietrza,filtr olehu,kabinowy i paliwa..? co rok..?Wszystkie oprócz paliwowego (częstość wymiany co 60 000 km.) wymieniamy co rok lub tak jak w przypadku filtra oleju co rok lub określony przebieg. Przecież to są filtry i od nich zależy (Twoje samopoczucie jeżeli chodzi o kabinę - żeby żadnych grzybów nie było w środku) i samopoczucie twojego silnika. Wydasz parę groszy na filtr powietrza a zaoszczędzisz na paliwie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 a to co rok. trzeba wymieniać te filtry..?powietrza,filtr olehu,kabinowy i paliwa..? co rok..?Tak jak zapisaliśmy - olej + filtr oleju - to podstawa zgodnie z zalecaniami producenta. Na diagnostyce nikt Tobie tego nie będzie sprawdzał - to jest wyłącznie w Twoim interesie.Filtr powietrza czy kabinowy również (zazwyczaj zalecana wymiana co 15tys). Zapchany filtr powietrza - to m.in. gorsza praca silnika, większe spalanie. Zapchany filtr pyłkowy - m.in. problem z wentylacją, odparowaniem szyb. Olej przekładniowy...(nie wymaga się okresowej wymiany) Jest zalecana w zależności od sposobu eksploatacji i warunków użytkowania, szczególnie w skrzyniach automatycznych łącznie z filtrem. Co prawda nie ma na ogół o tym informacji ale jednak.Płyn chłodzący ...(nie wymaga się okresowej wymiany) Utrata właściwości antykorozyjnych i nie tylko, dla przykładu: http://www.petro-oil-wcs.sylaba.pl/?m=96   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Utrata właściwości antykorozyjnych i nie tylko, dla przykładu: http://www.petro-oil-wcs.sylaba.pl/?m=96 DAROMV6, a czego ty się spodziewałeś na stronie PETRO-OIL. Przecież w ich interesie jest sprzedać jak najwięcej płynu do chłodnic, i co za tym idzie przedstawić to jak najbardziej czarno Dane które podałem są danymi serwisowymi GM, ja sobie tego nie wymyśliłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 ja sobie tego nie wymyśliłem - Nikt tego tutaj nie powiedział. Zarówno podana wcześniej strona, jak również ta teraz jest ze strony producenta i dystrybutora http://www.parys.pl/porady/jak_zadbac_o_uklad_chlodzenia.html Częstotliwość wymiany płynu chłodniczego zależy od rodzaju zastosowanego płynu oraz zaleceń producenta samochodu (patrz instrukcja obsługi pojazdu). Najczęściej spotykane płyny chłodnicze zachowują swoje właściwości przez okres od 1 do 3 lat. Płyn do chłodnic Prestone dzięki zastosowaniu formuły Extended Life wydłużył ten okres do 5 lat (lub do 250 000 km ciągłej eksploatacji).ale czy producent, którego (z tego co pamiętam) płyny leją na pierwszy montaż sam sobie robił anty-reklamę co do właściwości swojego produktu? Pewnie nie.Następny artykuł Źródło: mojeauto.pl Chodzi oczywiście o chłodzenie silnika. Być może brzmi to dziwnie, jednak także podczas eksploatacji samochodu w niskich temperaturach - a może zwłaszcza wtedy - należy dbać o jakość płynu chłodzącego silnik. Dlaczego? Nieodpowiedni lub złej jakości płyn może prowadzić do korozji elementów metalowych - chłodnicy i bloku silnika - nadmiernego zużywania elementów gumowych, a w konsekwencji także do nieszczelności układu chłodzenia. W skrajnych przypadkach niewłaściwej jakości płyn - zawierający zbyt dużo wody - może zamarznąć i doprowadzić do rozsadzenia chłodnicy lub bloku silnika. Płyn chłodzący oddaje swoje ciepło w nagrzewnicy, zapewniającej w większości samochodów ciepło w kabinie pasażerskiej. Temperatura spalania to ok. 1900 st. C - bez odpowiedniego chłodzenia silnik zużywałby się bardzo szybko. Odpowiedni płyn chłodniczy zapewnia stabilność termiczną jego pracy. Dzięki zawartym dodatkom płyn zapobiega także osadzaniu się kamienia, nagarów i powstawaniu korozji w układzie, co wpływa dodatnio na jego żywotność. Nowoczesne płyny zapobiegają także zjawisku zwanemu kawitacją, polegającemu na odrywaniu się cząsteczek z powierzchni metalu poprzez gwałtowne działanie nań pęcherzyków gazów (par), co wydatnie podnosi trwałość tak elementów silnika, jak i pompy wodnej. Wymiana płynu chłodzącego jest konieczna ze względu na jego starzenie, które polega głównie na wytrącaniu się kwasu glikolowego (w wyniku degradacji glikolu - głównego składnika płynu). Sprawdzenie jakości płynu, zwłaszcza określenie temperatury jego krzepnięcia, powinno należeć do standardowej kontroli stanu samochodu przed sezonem zimowym. Można tego dokonać w dowolnym warsztacie. Pomimo że wymiana płynu chłodzącego nie stwarza większych problemów nawet dla amatora, to jednak lepiej pozostawić tę czynność mechanikowi. Sprawdzi on przy okazji stan układu chłodzącego i jego szczelność. W sprzedaży dostępne są zarówno gotowe płyny chłodnicze, jak i koncentraty, które rozcieńcza się wodą destylowaną. "Zalecane jest stosowanie gotowych do użycia płynów chłodzących, które zawierają odpowiednie proporcje glikolu, wody i dodatków, dzięki czemu gwarantują najlepszą ochronę silnika." – mówi Tomasz Urbaniak, dyrektor handlowy Valvoline Polska – "Dostępne na rynku płyny chłodnicze wymienia się raz na 2-3 lata lub co 100.000 km. W przypadku płynów chłodniczych o wydłużonej trwałości np. Valvoline MaxLife Coolant okres wymiany płynu wydłuża się do 5 lat lub 250.000 km." następne : http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis/porady/ukladchlodzenia.htm Wiele jest takich rzeczy podawanych choćby przez serwis, na które trzeba niestety brać poprawkę, chociażby we własnym interesie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Częstotliwość wymiany płynu chłodniczego w wybranych obecnie produkowanych samochodach Ford nie wymienia się Honda 10 lat lub 120 000 km Opel nie wymienia się Peugeot 5 lat lub 120 000 km Seat nie wymienia się Skoda 5 lat bez limitu km Źródło: http://www.motofakty.pl/artykul/plyn_chlodniczy.html?zaznacz=p%B3yn+ch%B3odniczy I nie chodzi o to co ile lat lub co jaki przebieg mamy wymieniać płyn chłodniczy tylko komu mamy wierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9122-obs%C5%82uga-samochodu/#findComment-278424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.