Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 witam mam taki problemik. Otóż od kilku tyg mam zamontową w Asterce G 1,6 16V isnatalcje gazowa sekwencyjna (stag 300 nie wdajac sie za mocno w szczegóły). Gazownik ktory ja zakladał przy okazji czegos tam podniósl mi "troche" moc silnika. Jakos tak sie zlozylo ze ostanio prawie autko nie jezdzilo alejak teraz wsiadlem to ... zaraz poprzelaczeniu na gaz przez jakies 2 - 3 minuty w srodku intensywnie pachnie gazem. Bylem u faceta ktory instalke zakładał, ale ze gdzies wyjechal to przez 2 tyg tylko mnie odsylano. Pojechalem do innego gazownika a tamtet... załamał rece ze to istalacja spartaczona i wogole jaki cymbał ją załozył. na komputerze pokazywałmi wykresy i uprarcie twierdzil , ze mnoznik ( na poczatku wykresu) powienien wynosic w granicach 1,1 - 1, 4 a u mnie wynosi 0,8. Cisnienie gazu tez mowil ze za wysokie (1,38). Stwierdzil ze jesli chce zeby autko dobrze jezdzilo to konieczna jest wymiana koncówek wtryskiwaczy (listwa z czerwonymi wtryskami STAG 300) na mniejsze. narazie sie na to nie zdecydowalem bo nie chce stracic gwaracncji. teraz moje pytanie czy to mam uznac za oczywiste ze jeden gazownik kwestonuje kompetencje drugiego??? moze ktos ma taki sam silnik jak moj z istalacja stag a moze ktorys z gazwoników ktorzy tu zagladaj napisza mi czarno na bialym jakie wartosci albo wskazania powinny byc wjakich granicach i takdalej. bede wdzieczny takze za linka do strony z danymi tak zeby mozna bylo sprawdzic jak wygladaja idelane (moze teoretyczne) i porownac z tymi u mnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9144-kt%C3%B3ry-gazwonik-ma-racje/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Na tym forum napisz jak ci tu nikt nie odpowie lpg.motonews.pl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9144-kt%C3%B3ry-gazwonik-ma-racje/#findComment-278438 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Bez dokładnego opisu co masz dokładnie zamontowane w samochodzie(komputer, listwa, reduktor) i jakie są ustawienia nie można stwierdzić czy samochód jest dobrze zrobiony czy nie. Ale jeśli jeździ nie ma spadku mocy kontrolka checka nie wyskakuje, a gaz się nie ulatnia i nie ma podejrzanych zachowań. To znaczy, że maszynie nic nie grozi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9144-kt%C3%B3ry-gazwonik-ma-racje/#findComment-278409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 gaz w srodku pachnie jak cholera przez jakies 2 minuty po przelaczeniu czyli tylko na zimno. kontrolka silniak zapala sie po tym jak przejade jakies 3 - 4 km z predkoscia pozyzej 120/h. na zimno (temperatura przelaczenia 20 stopni) po przelaczeniu na gaz szarpie przy hamowaniu silnikiem. wiec cos nie ejst tak. Zestaw Sterownik STAg 300, Listwa STAG 300, zawór tomastetto, wtryski czerwone.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9144-kt%C3%B3ry-gazwonik-ma-racje/#findComment-278301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Hmm pierwsza sprawa dość niska temperatura przełączania na gaz ja dał bym 30 - 35, fakt zdarzają się ludzie którzy odpalają silnik na samym gazie. Ale jak mi wiadomo w nowszych silnikach nie jest to wskazane i mogą wystąpić w późniejszym użytkowaniu problemy z reduktorem. Jeśli chodzi o zapach gazu to się tylko mogę domyślać, że może być problem ze szczelnością lub fakt za dużego ciśnienia i silnik jest zimny i go zalewa odrobinę, i nie przepala całego gazu - ale to tylko gdybanie bez podłączenia pod kompa i śmiga to ciężko powiedzieć. Cóż poradzić myślę, że warto poczekać niech gość poprawia swoją hauturę za friko bo jak drugi monter zamota może być większy problem i dla pewności polecam popytać ludzi i znaleźć porządnego fachowca w okolicy, jak po poprawkach nie będzie pożądanego efektu. AA co do kontrolki trzeba sprawdzić testerem obd jaki to błąd - jeśli za ubogo ( a 95% przypadków tak jest) trzeba przeregulować mapę w górnej części obrotów (wzbogacić).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9144-kt%C3%B3ry-gazwonik-ma-racje/#findComment-278162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.