Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Witam, Kupilem niedawno Astre z Niemiec i mam jeden problem z tym samochodem. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pojawia sie chmura bialo-niebieskiego dymu. Po maksymalnie 5s kopcenie ustaje. Trudno okreslic dokladnie kolor bo nie jest to ani bialy ani mocno blekitny tylko cos pomiedzy czyli bardzo lekko blekitny dymek. Najbardziej irytuje mnie ze to nie jest malutka chmurka normalna przy dieslach tylko objetosciwo to mniej wiecej tyle co moje dwie astry. Dodatkowo rowniez na zimnym silniku swieci sie kontrolka check-engine i rowniez gasnie maksymalnie po okolo 1 min. Pojechalem do mechanika i stwierdzil ze wszystkie swiece sa do wymiany. Niestety udalo sie wymienic tylko 3 bo jedna sie zapielka i nie da sie jej wykrecic. Wedlug jego zapewnieniom kopcenie powinno sie zmniejszyc ale dalej jest to samo - wielka chmura dymu przy odpaleniu. Po pierwszym "uderzeniu" pozniej wszystko jest w normie. Im silnik bardziej zimny tym wiksza chmura. Tzn jezeli stoi krocej np. 2 godziny przy odpalniu zakopci duzo mniej niz gdyby stal 8 godzin. Podsumowujac kłęby dymu przez max.5s i check-engine przez max.1min na zimnym silniku. Moze mial ktos podobny problem ? Prosze o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczepanx Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Wszystkie diesli tak mają Nawet te nowe taki juz urok diesla   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Tak nie powinno być w mojej nawet nie zakopci odrobinke przebieg 120000 tys prawdopodobnie gdzies dostaje się woda i ja wypala nie jestem pewien ale to chyba uszczelka pod głowicą i ta lampka sygnal jakis problem z silnkiem sprawdz na kompie czym wczesniej tym lepiej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Tak nie powinno być w mojej nawet nie zakopci odrobinke przebieg 120000 tys prawdopodobnie gdzies dostaje się woda i ja wypala nie jestem pewien ale to chyba uszczelka pod głowicą i ta lampka sygnal jakis problem z silnkiem sprawdz na kompie czym wczesniej tym lepiejNo wlasnie mechanik u ktorego bylem sprawdzal na kompie i mowi ze tylko swiece do wymiany. Tej jednej sie nie dalo wymienic wiec lampka dalej sie swieci. No i nie wydaje mi sie zeby te kopcenie bylo od swiec bo po wymianie powinno sie polepszyc (w koncu teraz tylko jedna nie grzeje) a ciagle jest to samo co przed wymiana . Tak sie zastanawiam czy wogule usterka uszczelki pod glowica bedzie sygnalizowana przez komputer? [ Dodano: Pią Mar 28, 2008 19:36 ] Wszystkie diesli tak mają Nawet te nowe taki juz urok diesla No tak tylko ze w nie az takim duzym stopniu, to jest wielka chmura zaraz po odpaleniu Ojciec tez ma diesla z duzym przebiegiem i troszke zakopci ale to jest mniej niz 5% w porownaniu z moim.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278214 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekiewa Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 no jak została jedna i jest uszkodzona to ma prawo zakopcić, gdyż właśnie świece są po to żeby ułatwić zapłon mieszanki. rozrusznikiem nie da się wytworzyć odpowiednio wysokiego ciśnienia w cylindrze a co za tym idzie odpowiedniej temperatury samozapłonu mieszanki więc nie spalona do końca mieszanka powoduje kopcenie. po prostu taki urok diesla zwłaszcza w opelku a check engine swieci bo wykrywa właśnie uszkodzoną swiecę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 no jak została jedna i jest uszkodzona to ma prawo zakopcić, gdyż właśnie świece są po to żeby ułatwić zapłon mieszanki. rozrusznikiem nie da się wytworzyć odpowiednio wysokiego ciśnienia w cylindrze a co za tym idzie odpowiedniej temperatury samozapłonu mieszanki więc nie spalona do końca mieszanka powoduje kopcenie. po prostu taki urok diesla zwłaszcza w opelku a check engine swieci bo wykrywa właśnie uszkodzoną swiecę Ale powiedz mi czy wtedy nie byloby roznicy po wymianie tych 3 pozostalych? Jak na moj gust kopcenie powinno byc 3 razy mniejsze a zostalo takie samo.Co myslisz o tej uszczelce pod glowica?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278195 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Ja mam diselka Y17dt z przebiegiem 170 tys i u mnie podczas rozruchu nie ma śladu zwiększonego dymienia. mam do ciebie jedno pytanie pewnie wyda Ci się bzdurne ale czy odpalając wciskasz gaz Jeżeli nie to zadam ci kolejne pytanie: czy Ci ubywa płynu Albo czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest czysty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Ja mam diselka Y17dt z przebiegiem 170 tys i u mnie podczas rozruchu nie ma śladu zwiększonego dymienia. mam do ciebie jedno pytanie pewnie wyda Ci się bzdurne ale czy odpalając wciskasz gaz Jeżeli nie to zadam ci kolejne pytanie: czy Ci ubywa płynu Albo czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest czysty Nie dodaje gazu. I przed wymiana i po wymianie tych swiec nie bylo najmniejszych problemow z odpalaniem na zimnym. Choc wydaje mi sie ze po wymianie jest ciut lepiej. A co do plynu w ziorniczku to jutro z rana sprawdze i napisze bo nie wiem. [ Dodano: Sob Mar 29, 2008 08:45 ] Dzis rano przyjrzalem sie dokladniej temu dymowi i jest w duzej mierze bialy. W zwiazku z tym wydaje mi sie ze gdzies sie zbiera woda, tylko gdzie Tlumaczy to rowniez to ze wymiana swiec nic nie dala. Kolega tez ma jedna swiece padnieta i nie kopci mu. Po drugie to wydaje mi sie ze gdyby z powodu swiecy mial dostawac za bogata mieszanke po odpaleniu z powodu zlego odczytu to dym musialby byc bardziej niebieski. W zbiorniczku wyrownawczym ilosc plynu jest taka jak powinna i jest on koloru jasno pomaranczowo-rozowego wiec tutaj raczej wszystko jest OK. Czyli podsumowujac dym bialy -> gdzies sie zbiera woda tylko teraz jest pytanie gdzie? Nie jest to wina swiec bo dym musialby byc bardziej niebieski? Jezeli gdzies moj tok rozumowania jest zly to poprawcie mnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278182 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 woda w układzie wydechowym się zbiera . w mojej astrze czy w mondeo na rozruchu puści chmurę dymu ale mocno szarego. biały pojawia się po ok 1min i znika po rozgrzaniu wydechu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 woda w układzie wydechowym się zbieraMozesz powiedziec dokladniej gdzie i dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9166-kopcenie-na-zimnym-silniku/#findComment-278050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.