Artykuł Sponsorowany Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Praca jako kierowca pojazdu ciężarowego oznacza niemałe wyzwanie - szczególnie w przypadku tych kierowców, którzy odbywają międzynarodowe kursy bez powrotu do bazy. Jak długo pracują? Jaką przerwą dysponują pomiędzy kolejnymi kursami? Czy czas ich pracy to jedynie ładunek, który mają dostarczyć? Ładunki dla przewoźników a długie trasy Praca zawodowego kierowcy wymaga nie tylko wprawy za kierownicą, znajomości przepisów, ale także gotowości do długiej absencji w domu. Poniżej znajduje się wyjaśnienie najczęściej spotykanych systemów, w jakich działają kierowcy na trasach międzypaństwowych. W jakim systemie pracy rozliczani są kierowcy samochodów ciężarowych? Szczególnie trudne bywają zlecenia w cyklach 3/1, 4/1 lub 6/2. Co w praktyce oznaczają te zmiany? Otóż w systemie 3/1 kierowca pracuje przez okres 3 tygodni, z kolei 1 oznacza tydzień przerwy i możliwość spędzenia czasu z rodziną. Dalsze rozszyfrowanie skrótów nie powinno sprawiać już trudności, jednak dla zasady - w przypadku systemu 4/1 - 4 oznacza miesiąc spędzony w trasie wraz z tygodniową przerwą. Z kolei 6/2 to sześć tygodni w trasie plus dwa tygodnie odpoczynku. Kiedy kierowcy są rozliczani w systemach: 3/1, 4/1 lub 6/2? Wspomniane systemy pracy są najbardziej opłacalne wówczas, gdy ładunki dla przewoźników mają do pokonania szczególnie długą trasę. Wówczas spędzają wiele godzin za kółkiem, a auto staje się ich schronieniem i azylem w trakcie dostarczania ładunku we wskazane miejsce. Kierowcy, którzy zdecydowali się na pracę w takim systemie są najlepiej opłacani w porównaniu do osób, które działają w ramach transportu krajowego. Ładunki dla przewoźników - kto podejmie się tej pracy? Kandydatura osoby z doświadczeniem i dyspozycyjnej zostanie chętniej rozpatrzona do obsługi długich, międzynarodowych tras niż w przypadku osoby młodej, bez doświadczenia w pokonywaniu tak długich odległości. To także dobry wybór dla tych osób, które w dalszej perspektywie nie odnalazłyby się ramach etatowej pracy w stałych godzinach. To, na co można liczyć w przypadku posady kierowcy auta ciężarowego na trasach międzynarodowych to brak rutyny. Nowy dzień przynosi bowiem kolejne wyzwania. Decydując się na transport ładunków na odległych trasach można także liczyć na możliwość poznania świata. Nie jest to naturalnie równoznaczne z pełnymi możliwościami, jakie stwarza nieskrępowane, turystyczne podróżowanie. Niemniej jednak zawsze to szansa na dotarcie w miejsca, które byłyby nieosiągalne w przypadku pracy za biurkiem. Spróbowanie choćby swoich sił w tym zawodzie może otworzyć możliwości do międzynarodowej kariery i sprawdzenia siebie w trudnych sytuacjach. Dalekie trasy a życie rodzinne - jak to pogodzić? To temat, który szczególnie często przewija się u osób pretendujących do profesji zawodowego kierowcy. Doświadczone osoby z imponującym stażem w tej branży zalecają z reguły stopniowe wydłużanie dystansów i nieobecności - to szczególnie ważne, gdy w domu na powrót ojca oczekują małe dzieci. Proste, regularne czynności i realizacja uprzednio ustalonego harmonogramu dnia pozwala im czuć się bezpiecznie. Dlatego też na początku kariery zawodowej warto wybierać krajowe trasy, w których np. weekend jest czasem przeznaczonym na spędzanie go z rodziną. W miarę jak dzieci zaczynają dorastać i pozostali członkowie rodziny przywykli już do takich nieobecności można zacząć wydłużać trasy. Praktyka pokazuje, że wraz z dłuższymi i bardziej wymagającymi kursami w parze idą większe pieniądze. Balans między życiem zawodowym i rodzinnym pozwoli osiągnąć satysfakcję z uprawianej profesji. Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92610-transport-%C5%82adunku-przez-przewo%C5%BAnik%C3%B3w-a-system-ich-pracy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi