Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomaszow_hc

Przeszukałem już chyba wszystkie fora łącznie z obcojęzycznymi.  Niestety problemu nadal nie rozwiązałem. Opiszę w punktach co konkretnie się stało:

- próba otwarcia dachu, dach się uchyla i słychać brzęczyk, przy pchnięciu ręką dach rusza

- czasem działa, ale coraz częściej trzeba pchnąć dach do góry

- dach w połowie otwierania przestaje całkowicie reagować, zauważam, że centralny od bagażnika nie działa, udaje mi się  zamknąć dach imbusem ale nie rygluje kufra na dach

- brzęczyk pika do tej pory za każdym razem po otwarciu samochodu z pilota, pika czasem w trakcie jazdy- dopóki nie zaciągnę ręcznego na jeden ząbek. 

- dach mogę otworzyć ręcznie z imbusa, schować go do kufra ale kufer i tak nie reaguje- nie rygluje, więc jazda z tak schowanym dachem jest niemożliwa. Sprawdzam przejścia przewodów do centralnego w bagażniku- przewody mają przejście, stycznik przy zamku działa- sprawdzony. 

-Wiązka dachu- Okazuje się, ze jeden przewód przerwany. Zamieniłem od razu 2 stare przewody te które idą do hallotronów przez cały dach, na nowe, wiązka dachu sprawna- są przejścia. Złożyłem wszystko, dach nadal nie reaguje, nie rygluje kufra, przy otwarciu samochodu z pilota pika brzęczyk, pika także przy próbie otwarcia/zamknięcia dachu. 

 

Znalazłem w sieci poprawne parametry przy zamkniętym dachu. Sprawdziłem opcomem i porównałem. Aktualnie zaznaczyłem na czerwono te które się różnią u mnie z tymi które są w sprawnym oplu. Wrzucam też błędy które opcom wywala. Nie można ich skasować. Jedyny błąd który można skasować i wywala po jakimś czasie to B1010

Ma ktoś jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić ?

pozycja dachu.png

Błędy.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92793-dach-opel-astra-cabrio/
Udostępnij na innych stronach

Gość tomaszow_hc

Dodaję odpowiedź bo sprawdziliśmy czy krańcówki na siłownikach są sprawne. W siłowniku dachu jak i siłowniku kufra na dach krańcówki działają, więc ten problem odpada. Nie podobają nam się hallotrony bo w jednej pozycji miernik pokazuje opór na jedynym jak i na drugim czujniku a chyba nie powinno tak być, ale po odłączeniu ich z kostki i zwarciu na krótko w pozycji zamkniętej dach również się nie otwiera i opcom tego zwarcia nawet nie widzi bo status otwarcie/zamknięcie się nie zmienia.... Ktoś ma jakiś pomysł co sprawdzić jeszcze ? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/92793-dach-opel-astra-cabrio/#findComment-738240
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności