Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Unia Europejska w 2035 r. zamierza wycofać całkowicie z rynku europejskiego sprzedaż samochodów spalinowych i zastąpić je samochodami elektrycznymi. Stoimy o krok przed usuwaniem samochodów spalinowych z naszych ulic.

Jednak już teraz przepisy europejskie mocno kładą nacisk na oszczędność paliw kopalnianych w tym ropy naftowej a co za tym idzie również i benzyny. Na „pierwszy ogień” regulacji wywierających nacisk kontrolowania zużycia paliw napędowych zostali w te regulacje wciągnięci najwięksi przedsiębiorcy z wyłączeniem, tych którzy co najmniej w jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych:

 

  • zatrudniali średniorocznie mniej niż 250 pracowników oraz
  • osiągali roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro.

 

Ci przedsiębiorcy, nie jest zobowiązani do sporządzenia audytu energetycznego przedsiębiorstwa w którym oprócz innych kwestii oszczędności energii w przedsiębiorstwie zajmuj się również analizą energochłonności floty samochodowej. W przyszłości być może obowiązkiem audytu energetycznego mogą zostać objęte kolejne grupy np. średnie przedsiębiorstwa.

Czy audyt energetyczny przedsiębiorstwa jest obowiązkowy?

Tak, jest ustawowym obowiązkiem na podstawie ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz.U. 2016 poz. 831), która nakłada na dużych przedsiębiorców obowiązek przeprowadzania audytu energetycznego. Audyt energetyczny szczególnie w procesie inwestycyjnym, pełni bardzo ważną rolę. Gdy proces inwestycyjny jest bardzo kosztowny audyt energetyczny pozwala oddzielić prace modernizacyjne opłacalne od nieopłacalnych.

 

Audyt energetyczny przedsiębiorstwa przeprowadza szczegółową analizę zasobów energetycznych. Skutkiem tej oceny są wskazówki możliwych poprawek zwiększających efektywność energetyczną przedsiębiorstwa.

Jakie modernizacje w przedsiębiorstwach typowo transportowych, mogą wpłynąć na oszczędność energii i emisji CO2?

  • Wymiana aut na nowe modele. Oszczędność wynika z wdrożonymi w ciągnikach siodłowych nowoczesnymi normami emisji spalin które cechują się obniżoną ilością spalania paliw, oraz zredukowaną ilością emisji CO2.
  • LNG (Skroplony naturalny gaz ziemny nie jest produkowany z ropy naftowej składa się niemal wyłącznie z metanu) - Wykorzystywany głównie w długodystansowym transporcie drogowym np. ciągniki siodłowe i autobusy komunikacji miejskiej.
  • CNG jest paliwem, którym coraz częściej tankowane są samochody dostawcze. Nowoczesne instalacje CNG umożliwiają rozruch na gazie również zimą. Rzadziej z tego z tego paliwa korzystają klienci indywidualni.
  • LPG - Diesel-gaz - W tym systemie rozruch odbywa się na oleju napędowym, a podczas jazdy dodawane jest LPG. Główną różnicą są proporcje mieszanki. Gaz stanowi około 30 %. mieszanki. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba wprowadzać poważnych zmian które, generują duże wydatki.
  • Wprowadzenie pojazdów elektrycznych np. w lokalnych firmach kurierskich na ograniczonym zasięgiem obszarze tak aby dzienny przebieg nie przekracza ich zasięgu. Połączenie tego rozwiązania z własnymi stacjami ładowania z fotowoltaiki może przynieść dalsze oszczędności.

 

Firma CEB.COM.PL wykonuje audyty energetyczne oraz inne usługi związane z charakterystyką energetyczną budynków.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności