Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Mam ostatnio dostep do oleju roślinnego zużytego w wysmarzaniu frytek. Nie sa to wielkie ilości, jednak przez mysl przeszlo mi czy istniałaby taka możliwość pracy silnika diesla na takim oleju. Wiadomo na czystych olejach roślinnych jeździ z powodzeniem juz wiele aut, nawet w biodieslach dostepnych na stacjach benzynowych dolewane sa wlasnie oleje roślinne. Jednak w jaki sposób bedzie pracował silnik dolewając ok 2-3 litry oleju roślinnego po wysmarzeniu do 40l ON i jazda na takiej mieszance. Czy jest to bezpieczne dla silnika?? Oczywiście wlewając taki olej trzebabyłoby go najpierw przelać przez jakieś drobne sitko w celu usunięcia w najlepszy sposób jakichkolwiek osadów. Co o tym myślicie?? Czy silnik bedzie pracował poprawnie i jakie sa mozliwe dla niego zagrożenia, a moze ktoś sam już próbował robić to w praktyce ?? aha jezdze asterka 91r 1,7D 42KW   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9367-olej-po-wysmarzeniu-vs-17d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 starsze diesle na 100 % pojadą na zużytym oleju do smarzenia ... ale do w miare nowoczesnego silnika na wtrysku bym tego nie lał ! podejżewam żę szybko się pozatyka wszystko , pewnie też cała komora spalania pokryje się nagarem . myślę że jeżeli chodzi o twój silnik to by pojechał ale chyba i tak nie warto :> autko do nowych nie należy i chyba nie chciałbyś podwoić jego wartości napawą silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9367-olej-po-wysmarzeniu-vs-17d/#findComment-276523 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 dzieki za opinie na pewno nie zaleje ani zuzytego oleju ani prosto ze sklepu jezeli mialoby mi wpłynąć znacząco na eksploatacje albo późniejsze naprawy. Juz nawet nie rozchodziłoby sie o koszty bo nawet jezeli człowiek miałby być do przodu to szkoda czasu tracić na niepotrzebne usuwanie usterek. Dlatego wlasnie poruszyłem ten temat na forum aby dowiedzieć sie co sądza o tym bardziej doświadczeni kierowcy jezeli chodzi o ten typ paliwa. jeszcze raz dzieki i czekam na kolejne opinie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9367-olej-po-wysmarzeniu-vs-17d/#findComment-276519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 witaj, nie wiem czy jazda na wysmażonym oleju to dobry pomysł ale mój kumpel przez blisko rok jeździł swoją audi 80 b3 1,9 d na ropie mieszanej pół na pół z olejem z biedronki i nie narzekał. A jeśli wysmażony olej przesączyć przez gazę to może i ten by się nadawał Pozdrawiam wszystkich niestrudzonych w pogoni za oszczędnościami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9367-olej-po-wysmarzeniu-vs-17d/#findComment-276518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Na zwykłym dieslu można takie rzeczy robić ale na turbo dieslu zapomnij. To tak jak z grzybami, wszystkie są jadalne ale niektóre tylko raz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9367-olej-po-wysmarzeniu-vs-17d/#findComment-276483 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 GM a za tym Isuzu nie pozwala na wlewanie czegokolwiek do baku poza "normalnym" olejem napędowym. W innych wypadkach "wlanie np. bio komponentów" zaleca wymianę całego układu wtryskowego na nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9367-olej-po-wysmarzeniu-vs-17d/#findComment-274925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 na ten temat ciut informacji w necie znalazłem, i tak to wygląda / Jezeli chce sie lać pół na pół trzeba zrobić specjalną instalacje w samochodzie. Głównym problemem jest gęstość oraz lepkość Oleju Roślinnego, które w normalnej temperaturze są zdecydowanie za wysokie. W sytuacji dolewania kilka litrów do baku nie powinno być problemów w zależności tekze od silnika. Na pewno na mieszanki ON z OR bardzo wrażliwe są silniki TD, TDi. Bardzo ważnym aspektem jest także czystość dolewanego OR, w przypadku lania oleju posmazalniczego należy go najpierw porządnie przefitrować. Instnieja dwa rodzaje instalacji jednozbiornikowa oraz dwuzbiornikowa źródło ekoforum.pl Instalacja jednozbiornikowa powinna skladac sie z trzech podstawowach elementow: - podgrzewacza paliwa przed filtrem, - elektrycznego podgrzewacza paliwa ( zalecana jest moc minimum 300 W ), ktory w bardzo krotkim czasie podgrzeje paliwo do minimum 75-80°C i najczestrzymi sa podgrzeacze zaopatrzone w minimum dwie swiece zarowe, - cieczowego wymiennika ciepla o takiej mocy aby bez problemu przeja podgrzewanie OR, oraz utrzymal jego temperature 80-85°C, aby nie wlanczal sie juz podczas jazdy elektryczny podgrzewacz. Bardzo czesto mowa jest o modyfikacji silnika jak: ewentualna wymiana wtryskiwaczy, podniesieniu cisnienia wtryskiwanego paliwa, wydluzeniu czasu zarzenia, jak i zmiany momentu zaplonu. Wszystkie te zmiany napewno polepszaja prace silnika na OR jak i zmniejsza ryzyko. Sa one rowniez jak najbardziej zalecane. Mowimy jednyk o najbardziej uproszczonej mozliwisci, a wiec zostawmy modyfikacje silnika specjalistom. Funkcjonowanie instalacji jest bardzo proste. Po uruchomieniu zaplonu natychmiast wlancza sie instalacja, a wlasciwie podgrzewacz elektryczny paliwa. zaraz po uruchomieniu silnika mozemy rozpoczac jazde. Jednak nie jest wskazana, w poczatkowej fazie, praca silnika na wysokich obrotach ( zalecane sa obroty silnika do 2.000 obr./min ). W momencie uzyskania przez silnik maksymalnej temperatury mozna juz obciazac silnik maksymalnymi obrotami. Negatywnym punktem stosowania instalacji jednozbiornikowej jest to ze nie zalecana jest ona absolutnie do silnikow z bezposrednim wtryskiem oraz Common-Rail. Sa rowniez przeciwwskazania zwiazane z producentem pomp wtryskowych. Najlepiej nadaja sie do tego pompy wtryskowe Bosch-a. Podczas eksploatacji silnika na OR bardzo wazne jest kontrolowanie stanu oleju smarnego, oraz czestej jego wymiany ( co 10.000-15.000 km ), jak i stosowania olejow syntetycznych. W przypadku, przybywania oleju w misie olejowej nalezy natychmiast go wymienic, oraz zwiekszyc stezenia ON. Jezeli stan nie ulegnie zmianie, zalecane jest natychmiastowe przejscie na zasilanie silnika wylacznie ON. Jak latem eksploatacja nie jest problematyczna, to jednak zima przyspaza troche problemow, a to za posrednictwem tego ze OR krzepnie juz w stosonkowo wysokich temperaturach. I tak na przyklad powoduje zablokowanie zimnego filtra juz przy temperaturze okolo +10°C, a przy -10°C jest juz "klocem lodu". Tak ze jezdzac przy uzyciu instalacji jednozbiornikowej trzeba, a zwlaszcza zima, zwracac uwage na pogode ( temperatura ), jak i rowniez odstawiac auto na dluzszy postoj w ogrzewanym garazu. Instalacja dwuzbiornikowa, jak sama nazwa wskazuje posiada dwa zbiorniki. Jeden z nich zatankowany jest olejem napedowym ON, a drugi olejem roslinnym OR ( lepsze efekty mozna uzyskac dolewajac, latem do OR okolo 10% ON, a zima utrzymac minimum 20% zawartosci ON w OR ). Jak wiadomo jazda przy uzyciu OR jako paliwa nadaje sie tylko w wypadku dlugich odcinkow ktore musimy pokonac jednorazowo. Poniewaz samo rozgrzanie po starcie, oraz plukanie przed unieruchomieniem silnika zabiera srednio okolo 10 km, w zaleznosci od pory roku. Po uruchomieniu silnika uruchamiamy instalacje i od tego momentu OR bedzie podgrzewany i po uzyskaniu minimum temperature okolo 70°C zostaje podawany do pompy wtryskowej ( przelaczenie nastepuje automatycznie ). Sa dwa sposoby jego podgrzewania: - przy pomocy podgrzewacza elektrycznego, oraz cieczowego wymiennika ciepla (np. plytowego) - przy uzyciu tylko cieczowego wymiennika ciepla. W pierwszym przypadku OR po uruchomieniu silnika i wlaczeniu instalacji, podgrzewany jest w podgrzewaczu elektrycznym przy pomocy swiecy zarowej i w wymienniku ciepla ( ciecza chlodzaca silnik ). Po przelaczeniu sie elektrozaworow, plynacy OR podgrzewany jest w wymienniku ciepla, a nastepnie ( i tylko w poczatkowej fazie ) dogrzewany w podgrzewaczu elektrycznym. W momencie uzyskania przez silnik pelnej temperatury, ciecz chlodzaca calkowicie przejmuje role podgrzewania i od tego momentu elektryczny podgrzewacz zostaje wylaczony. Jezeli w instalacji uzyto tylko cieczowy wymiennik ciepla to calkowite podgrzewanie OR nastepuje w wymienniku i dopiero po osagnieciu przez niego odpowiedniej temperatury (okolo 70°C) nastepuje przelaczenie na zasilanie silnika OR. Oba te uklady maja swoje plusy i minusy. Jak w pierwszym przypadku plusem jest szybkie przelaczenie sie elektrozaworow na zasilanie OR, to minusem jest to ze w dalszym ciagu pracuje elektryczny podgrzewacz ktory (na swiecy zarowej) posiada moc 170 W. W drugim przypadku olej podgrzewany jest tylko przy uzyciu wymiennika ciepla i to wydluza czas poswiecony na podgrzewanie OR. Minusem jest rowniez to ze po przelaczeniu sie elektrozaworow na OR w krotkim czasie moze nastapic ponowne przelaczenie sie elektrozaworow, ale teraz ponownie na zasilanie ON, a to z powodu ze OR przeplywajacy przez wymiennik ciepla, schlodzil go do temperatury jaka ponownie przelancza elektrozawory. Takie zaklocenia moga nastapic kilkakrotnie ( szczegolnie w okresie zimowym ) do momentu uzyskania przez OR takiej temperatury, ktora nie doprowadzi do schlodzenia wymiennika ciepla. Tych zaklocen mozna zapobiec jezeli zamontowany bedzie wiekszy wymiennik ciepla. Instalacje, a wlasciwie ich obieg OR zaopatrzone sa w filtr paliwa wraz z podgrzewaczem ktorego glownym zadaniem jest ulatwienie przeplywu OR przez filtr. Tutaj rowniez sa dwie mozliwosci jego podgrzewania. Elektrycznie lub cieczowo. - elektrycznie przy pomocy umieszczonego podgrzewacza miedzy uchwytem filtra, a samym filtrem, - cieczowo przy uzyciu malego cieczowego wymiennika ciepla rowniez umieszczonego miedzy uchwytem i filtrem. Tutaj tez mamy plusy, oraz minusy. Elektryczny podgrzewacz pracuje tak dlugo az naplywajacy OR ze zbiornika posiadal bedzie temperature okreslona czujnikiem temperatury na uchwycie filtra (okolo 40°C). W przypadku cieczowego wymiennika ciepla trzeba wykonac dodatkowy obieg do jego zasilania ciecza z ukladu chlodzenia silnika. W obu jednak przypadkach OR powracajacy z pompy wtryskowej ma niejednokrotnie teperature okolo 60°C, podnosi on temperature OR w zbiorniku stwarzajac efekt podgrzewanego zbiornika paliwa. Przed unieruchomieniem silnika ( okolo 3 km ), nalezy wylaczyc instalacje celem wyplukania OR z ukladu, oraz napelniena go ponownie ON potrzebnym do ponownegu uruchomienia silnika. Pytanie! Czy mozna jezdzic zima na OR i przy uzyciu instalacji DWUZBIORNIKOWEJ Oczywiscie, znam takich ktorzy jezdza przy temperaturze -20°C i nie maja najmniejszych problemow. Zalezy to tylko od dyscypliny, oraz powagi podejscie do sprawy . Krazy wiele wypowiedzi na temat zastosowania OR jako "paliwa" i prawie wszystkie zbiegaja sie do jednego punktu. Trzeba zastosowac podgrzewacze. Jednak moze ich byc wiele, jednak jezeli nie uzyskamy tak wysokiej temperatury aby maksymalnie zmniejszyc lepkosc OR to efekt bedzie mizerny, a skutek...... Czas pokaze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9367-olej-po-wysmarzeniu-vs-17d/#findComment-274650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.