Gość slawinek Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Wygląda tak jak tu na fotce: http://img153.imagevenue.com/img.php?image=28890_czujnik_okladzin_122_615lo.jpg Interesuje mnie zasada jego działania. Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 sciera sie jego czesc robi zwarcie i daje sygnal ot wsio   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-276394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 witam Zasada działania jest banalnie prosta tą okrągła w tyczkę wkładasz we wiązkę w nadkolu wystaje taka wtyczka , potem drugą część w klocek od przodu zacisku i jeździsz jak sie klocki zetrą to zewrze sie tam w zacisku i zaświeci sie lampka w aucie albo info na kompie , a jak cię denerwuje ten kabel albo sie urwie to przy klocku a masz jeszcze dobre klocki to zrób skobelek wciśnij w ta wtyczke i już po sprawie pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-276286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Dzięki za info.Ten cycek w płaskiej obudowie przy klocku mam lekko wyszczerbiony z jednej strony-może przez niego wywala mi komunikat o klockach a klocuchy są 7mm. pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-276275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Czujnik przy klocku hamulcowym działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Po zużyciu elementu ciernego metalowy przewód czujnika zużycia przeciera się-wywala CHECK na kompie i tyle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 przewód czujnika zużycia przeciera się Napisałeś,że przeciera się więc wg mojego rozumowania powstaje przerwa w obwodzie.Inni piszą ,że "robi zwarcie" albo "zewrze się" co jest jakby sprzecznością.Wsadzając skobelek we wtykę zamykam obwód więc jest zwarty.Czyli jakby bez sensu jest pisać że coś się gdzieś zewrze bo raczej się przeciera i rozwiera obwód.Trochę namotałem hmmm ale obstawiam ,że jednak rozwiera ten obwód i wtedy wywala check abo komunikat.No i jak kabelek co tam jest w izolacji się zużyje jakoś i zacznie przerywać to chyba też zacznie pokazywać checka-tak na moje oko - dobrze to rozumuję?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeryf Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Końcówka, którą wpinasz w klocek jest zalana plastikiem. Gdy klocki są już na granicy bezpieczeństwa plastik ściera się o tarcze. Wtedy odsłania się metal, który stykając się z tarczą tworzy obwód zamknięty i świeci kontrolka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 W przypadku Zafiry ma się tak jak napisałem.Czujnik działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Zużycie klocków osiąga punkt graniczny,czołowa powierzchnia czujnika z zatopionym drutem zaczyna trzeć o tarczę ,drut się przeciera obwód zostaje otwarty i wtedy wyświetla się komunikat o zużyciu klocków oraz zapala się kontrolka CHECK.Ja polutowałem przetarte miejsca założyłem czujniki w nowe klocki i wszystko gra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Czujnik przy klocku hamulcowym działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Po zużyciu elementu ciernego metalowy przewód czujnika zużycia przeciera się-wywala CHECK na kompie i tyle. adamsk ma rację. W zafirze czujnik działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Być może ma ktoś inaczej ale u mnie jest właśnie tak. W moim przypadku był pęknięty jeden drucik węwnątrz obudowy i najwyraźniej raz stykał a raz nie więc raz wyświetlał komunikat o klockach a np przez tydzień nie wyświetlał.Jest to naprawialne,trzeba znaleźć to miejsce zlutować i owinąć koszulką termokurczliwą izolacyjną. UWAGA np w opel shop facet sprzedał mi czujnik niby do zafiry niestety okazał się za krótki o około 5 cm i trzeba było go przeprowadzić inna drogą w nadkolu.Sprawdzałem też od innego opelka-chyba od vectry-i też był krótszy,Z tego wynika ,że do zafiry są dłuższe ale to chyba w sklepach z częściami do opla wiedzieć powinni. Wracając do tematu Czyli obwód zamknięty=wszystko o.k. a obwód otwarty=komunikat na kompie. pozdr i chyba koniec tematu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-271638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.