Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda tak jak tu na fotce:

http://img153.imagevenue.com/img.php?image=28890_czujnik_okladzin_122_615lo.jpg

 

Interesuje mnie zasada jego działania.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

 

Zasada działania jest banalnie prosta tą okrągła w tyczkę wkładasz we wiązkę w nadkolu wystaje taka wtyczka , potem drugą część w klocek od przodu zacisku i jeździsz jak sie klocki zetrą to zewrze sie tam w zacisku i zaświeci sie lampka w aucie albo info na kompie , a jak cię denerwuje ten kabel albo sie urwie to przy klocku a masz jeszcze dobre klocki to zrób skobelek wciśnij w ta wtyczke i już po sprawie pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-276286
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.Ten cycek w płaskiej obudowie przy klocku mam lekko wyszczerbiony z jednej strony-może przez niego wywala mi komunikat o klockach a klocuchy są 7mm.

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-276275
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czujnik przy klocku hamulcowym działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Po zużyciu elementu ciernego metalowy przewód czujnika zużycia przeciera się-wywala CHECK na kompie i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272659
Udostępnij na innych stronach

przewód czujnika zużycia przeciera się

Napisałeś,że przeciera się więc wg mojego rozumowania powstaje przerwa w obwodzie.Inni piszą ,że "robi zwarcie" albo "zewrze się" co jest jakby sprzecznością.Wsadzając skobelek we wtykę zamykam obwód więc jest zwarty.Czyli jakby bez sensu jest pisać że coś się gdzieś zewrze bo raczej się przeciera i rozwiera obwód.Trochę namotałem hmmm ale obstawiam ,że jednak rozwiera ten obwód i wtedy wywala check abo komunikat.No i jak kabelek co tam jest w izolacji się zużyje jakoś i zacznie przerywać to chyba też zacznie pokazywać checka-tak na moje oko - dobrze to rozumuję?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272656
Udostępnij na innych stronach

Końcówka, którą wpinasz w klocek jest zalana plastikiem. Gdy klocki są już na granicy bezpieczeństwa plastik ściera się o tarcze. Wtedy odsłania się metal, który stykając się z tarczą tworzy obwód zamknięty i świeci kontrolka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272655
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Zafiry ma się tak jak napisałem.Czujnik działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Zużycie klocków osiąga punkt graniczny,czołowa powierzchnia czujnika z zatopionym drutem zaczyna trzeć o tarczę ,drut się przeciera obwód zostaje otwarty i wtedy wyświetla się komunikat o zużyciu klocków oraz zapala się kontrolka CHECK.Ja polutowałem przetarte miejsca założyłem czujniki w nowe klocki i wszystko gra.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-272239
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przy klocku hamulcowym działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Po zużyciu elementu ciernego metalowy przewód czujnika zużycia przeciera się-wywala CHECK na kompie i tyle.

adamsk ma rację.

W zafirze czujnik działa na zasadzie obwodu zamkniętego.Być może ma ktoś inaczej ale u mnie jest właśnie tak.

W moim przypadku był pęknięty jeden drucik węwnątrz obudowy i najwyraźniej raz stykał a raz nie więc raz wyświetlał komunikat o klockach a np przez tydzień nie wyświetlał.Jest to naprawialne,trzeba znaleźć to miejsce zlutować i owinąć koszulką termokurczliwą izolacyjną.

 

UWAGA np w opel shop facet sprzedał mi czujnik niby do zafiry niestety okazał się za krótki o około 5 cm i trzeba było go przeprowadzić inna drogą w nadkolu.Sprawdzałem też od innego opelka-chyba od vectry-i też był krótszy,Z tego wynika ,że do zafiry są dłuższe ale to chyba w sklepach z częściami do opla wiedzieć powinni.

 

Wracając do tematu

Czyli obwód zamknięty=wszystko o.k. a

obwód otwarty=komunikat na kompie.

pozdr i chyba koniec tematu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9382-jak-dzia%C5%82a-czujnik-zu%C5%BCycia-okladzin-hamulcowych/#findComment-271638
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności