Gość Pawel Hegn Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 Witam forumowiczów. Kupiłem Corsę S 1.0l z 2013r. Po tygodniu jeżdżenia płyn chłodniczy zaczął znikać. Samochód tracił moc, czasami odpalał dopiero za 2gim 3cim przekręceniem kluczyka, aż w końcu po kilku kolejnych dniach poszła para z pod maski i mimo uzupełniania płynu chłodniczego jazda dłuższa niż 5min była nie możliwa. Mechanik stwierdził duże nieszczelności i poradził wymianę silnika. Zasugerował kupić zregenerowany, gdyż boi się regenerować tego gdyż mógł być przegrzany i mimo regeneracji sprawiać dalej problemy itp. Według dowodu rejestracyjnego i VIN samochód powinien mieć silnik A10xep. Tymczasem pod maską na nieszczelnym silniku jest wyraźnie na bloku Z10xep. Wygląda na to że ktoś już kiedyś wymieniał silnik i zamontował starszą (tańszą) wersję która właśnie się rozkraczyła w moim samochodzie. Mam więc kilka pytań: 1. Jaki silnik kupić Z10xep bo taki jest aktualnie pod maską czy A10xep bo taki powinien być oryginalnie? 2. Jakie są dokładnie różnice (poza parametrami) i czy można montować zamiennie silniki Z10XEP/A10XEP. Czy ktoś zamieniał te modele i czy mocowania itp. pasują do siebie? 3. Czy moje problemy wynikają ze złego rodzaju silnika, który może źle współpracuje z ECU itp. Czy można jakoś sprawdzić zainslowany komputer i od której wersji silnika jest? 4. Jak kupię zregenerowany Z10XEP czy przejdzie badanie techniczne i limit dla silnika A10XEP= max.120 CO2 ( i jaki jest limit CO2 dla Z10XEP) Wszystkie uwagi i sugestie mile widziane. Dziękuję z góry za ewentualną pomoc i pozdrawiam serdecznie. Paweł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94641-r%C3%B3%C5%BCnice-przy-swap-ie-a10xep-i-z10xep/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.