Artykuł Sponsorowany Opublikowano 9 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2022 Wchodząc w biznes internetowy, w którym mamy zamiar sprzedać konkretny produkt, który oferujemy lub usługę musimy podjąć decyzję czy potrzebujemy sklepu internetowego czy może wystarczy nam zwykła strona internetowa. Sklep internetowy z jednej strony automatyzuje proces sprzedaży produktów czy usług z drugiej jednak strony jest droższy w budowie i wymaga więcej uwagi. Strona internetowa zaś jest prostsza w obsłudze, tańsza w produkcji ale droga zamówienia się wydłuża, co daje wiele okoliczności klientowi rezygnacji z zamówienia. Co jest lepsze na startup’u wchodzącego ze swym pomysłem do sieci internetowej? O tym dzisiaj porozmawiam z Piotrem z Design Cart, który na co dzień zajmuje się tworzeniem oraz projektowanie sklepów internetowych oraz stron internetowych. - Cześć Piotrze, na początek może wyjaśnimy czarno na białym czym się różni strona internetowa od sklepu internetowego. Oba twory są aplikacjami internetowymi. Współczesna strona internetowa to już złożony program, ponieważ rzadko tworzy się strony statyczne oparte jedynie na kodzie HTML oraz arkuszu stylów CSS. To dawne czasy. Obecnie standardem jest system zarządzania stroną internetową, który pozwala na szybką i łatwą rozbudowę strony internetowej o nowe treści oraz modyfikację już obecnych. Strony internetowe korzystają z zaawansowanych skryptów PHP oraz Javascript. W panelu administracyjnym strony internetowej znajdziemy wykazy dodanych na niej materiałów. Jeżeli serwis internetowy daje możliwość rejestracji to mamy też wgląd w listę użytkowników. Sklep internetowy to jeszcze bardziej rozbudowana aplikacja internetowa. Funkcja publikacji znajduje się w nim również jednak to akurat najmniej skomplikowanych mechanizm jaki znajdziemy w tym rozwiązaniu. Sklep posiada oprogramowanie całego procesu sprzedaży a więc katalog produktów, dzięki któremu możemy przedstawić nasz asortyment. Posiada mechanizm przechowywania produktów np.: w koszyku, na liście życzeń oraz zarządzania nimi, przeliczania, sumowania ich wartości. Większość sklepów internetowy posiada system zarządzania modułami dostaw oraz płatności. Dzięki czemu możemy poszczególne metody płatności doinstalowywać, wyłączać oraz określać w jakim kraju mają być dostępne. Od strony panelu administracyjnego sklepy internetowe posiadają przede wszystkim mechanizmy raportowania w odpowiedni sposób sprzedaży, zamówień oraz stanów magazynowych. Znajdziemy tu listy zamówień, klientów oraz wiele mechanizmów wspierających sprzedaż jak np.: bony, vouchery. - Teraz rozumiem dlaczego to tak przekłada się na cenę. Tak, sklep internetowy to znacznie bardziej złożony twór, co wymaga od programistów, a także webdesignerów znacznie większych nakładów pracy niż przy stronie internetowej. - Kiedy w takim razie zalecałbyś zainwestowanie w stronę internetową? Strona internetowa świetnie nadaje się w przypadku pojedynczych produktów. Które chcemy jedynie w obszerny sposób przedstawić. Strona internetowa, a zwłaszcza ta prosta typu Landing Page jest lepszym rozwiązaniem jeżeli chcemy skupić się na np. jednym produkcie i przekonać klienta do zakupu jego. Strona internetowa będzie również świetnym rozwiązaniem do przedstawienia produktów złożonych, które składają się z wielu podzespołów na wygląd lub działanie może mieć klient. W końcu strona internetowa jest też najlepszym rozwiązaniem gdzie cena danego produktu jest ustalana indywidualnie. Czytaj też: https://www.designcart.pl/tworzenie-stron-www.html - A kiedy byś polecił naszym czytelnikom wybór sklepu internetowego. Sklep internetowy to znacznie bardziej rozbudowany twór. Pozwala na zarządzanie produktami, zamówieniami oraz klientami. Pozwala na pełną automatyzację zamówienia czyli przedstawia ofertę, przyjmuje zamówienie oraz obsługuje płatność za zamówienie. Powoduje to że sklep internetowy jest najlepszym rozwiązaniem dla sprzedaży masowej na dużą skalę oraz gdy mamy szeroki asortyment produktowy. Obsługa klientów przy szerokim asortymencie za pomocą strony internetowej byłaby niezwykle czasochłonna, co przełożyłoby się na wyższe koszty obsługi klienta. W każdej firmie automatyzacja procesów produkcji, zamówienia to czysta oszczędność. Kiedyś sklepy internetowe pozwalały na sprzedaż w internecie, dzisiaj pozwalają na sprzedaż w internecie oraz automatyzują w możliwie najgłębszy sposób procesy zamówienia. Czytaj też: https://www.designcart.pl/sklep-internetowy.html - Myślę że nasz krótki wywiad rozwiał wiele wątpliwości naszych czytelników, którzy są zainteresowani tematem e-commerce. Dziękuję za rozmowę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94737-tworzenie-sklepu-internetowego-czy-strony-internetowej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.