Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Witam. Tydzień temu kupiłem Astrę II rok 2002 z silnikiem 1,7 DTI. Jak wracałem przez niemcy na autostradzie śmigała az miło 165 na maxa ale jak mniemam tak ma być. Spalanie wyszło 6 litrów na 100 km przy 150 km/h. Po przyjeździe litrażowałem ją by sprawdzić spalanie. Na trasie w Polsce i prędkości 100-110 km spaliła 4,9 l/100km. Wszystko było pięknie do przedwczoraj. Jak odpalam silnik jest super mruczy cichutko. Ruszam normalnie nie czuć by się muliła, ale powyżej 2000 obr/min czasem przerywa na ułamek sekundy. Mam wrażenie jakby nie dostawała przez chwilkę paliwa, ale objawia się to dopiero powyżej 2000 obr/min. Co więcej jak się rozgrzeje nie chce szarpać i nie wiem co o tym myśleć. Ma przejechane 153000 km przy 150350 był wymieniany rozrząd i olej. Podejrzewam zasyfiony filtr paliwa i chce go wymienić bo ostatnia wymiana była przy 109000 km. Mam książkę serwisową i tak z niej wynika, a auto jest z pewnego źródła. Co wiecej tankowane jest na shelu i to do pełna, pokusiłem sie nawet i dolałem teraz uszlachetniacz do paliwa (może coś pomoże jeśli jest w układzie woda). Pomóżcie i powiedzcie co może jej być, byle nie coś co mnie zrujnuje finansowo, przepływomierz podobno kafla kosztuje (masakra )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 A czy to przypadkiem nie jest tzw efekt turbo dziury Wymień filtr powietrza i paliwa powinno pomóc. przepływomierz podobno kafla kosztuje (masakra ) Nie przesadzaj pod tym linkiem jest o wiele taniej: http://www.opel-shop.pl/product_info.php?products_id=1851&manufacturers_id=   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Czesc mialem podobny przypadek tylko ze w benzyniaku wymienilem filtr paliwa i nic dodalem jakis wynalazlek tez nic az w koncu przeczyscilem EGR i samochod smiga jak powinien.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Wszystko ładnie pięknie ale gdzie mam szukać w dieslu tego EGRa Kurde jeszcze tego nie robiłem. Powiem szczerze że mam diesla dopiero tydzień i w dodatku to mój pierwszy bo wcześniej miałem benzynkę z gazem. Co do przepływomierza to troszkę spokojniejszy jestem bo nawet nowy nie jest aż tak drogi jak myślałem. Mam nadzieje że to bzdura i jak wymienię co trzeba albo przeczyszczę EGRa to przejdzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Sprawdź filtr powietrza i zawór upustowy turbiny. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Filtr powietrza sprawdzałem jest nowy ma przejechane 2500 km a zawór upustowy ? no cóż turbinę znalazłem ale co dalej ? Jestem w kropce. Dalej szarpie ale dlaczego miałoby przestać jak nie znalazłem EGRa a z zaworem nie wiem co zrobić. Hmmmmmmmm może bańka z benzyna i paczka zapałek pomoże : . Ma ktoś może w pdfie instrukcje do Astry II z silnikiem DTI najlepiej 1,7 byłbym wdzięczny za linka może coś tam znajdę i sprawdzę wasze sugestie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Są zakłady mierzące ciśnienie doładowania. Koszt niewielki a będziesz miał to sprawdzone. Zawór upustowy to taki siłownik połączony cięgnem z kolektorem spalinowym - jest na turbinie - zobacz czy pracuje czy się już zatarł. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Są zakłady mierzące ciśnienie doładowania. Koszt niewielki a będziesz miał to sprawdzone. Zawór upustowy to taki siłownik połączony cięgnem z kolektorem spalinowym - jest na turbinie - zobacz czy pracuje czy się już zatarł. Pozdrawiam Przepraszam, że podepnę się pod wątek.jakie objawy moga wystepować jeżeli ten siłownik jest zatarty? U mnie cięgno porusza sie nie więcej jak 2mm, to chyba za mało? bardzo slabo czuć turbine, czy to może być przyczyną??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Turbina jest napędzana od spalin i przy 3000 obr powinno ja być fajnie czuć i słychać pomruk. Jeśli tak nie jest to mógł się zaciąć ten siłownik. A te 2mm to ciężko powiedzieć, jak się nie ma podglądu ciśnienia doładowania, czy to dobrze czy źle. Znajdź mechaników, którzy mierzą w/w ciśnienie i niech Ci zdiagnozuja. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-274709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 No niestety wymiana filtra i czyszczenie zaworu EGR nie przyniosło poprawy. Nie pozostało mi nic innego jak skorzystanie z komputera. Najgorsze jest to że muszę czekać aż do 25 bo terminy zajęte. Kurde podobnie jak do lekarza, eh szkoda gadać. Mam tylko nadzieję że chociaż po tym badaniu wyjdzie co jest nie tak a nie znów mnie skasują i nic z tego nie będzie. [ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 18:11 ] Kurka, już nie wiem co zrobić i czy komputer mi pokaże ten błąd, jak się silnik rozgrzeje to wszystko hula jak należy a jak jest zimny i przyspieszam to szarpie. Sam nie wiem. Może to turbina, ale czy na jej prace miała by wpływ temperatura ? No i przy jakich obrotach się załącza ? A może to któryś wtryskiwacz, źle jest wyregulowany i nie podaje tak paliwa jak powinien ? Ale co najlepsze nic mi autko nie dymi więc już nie wiem co jest grane. Pomóżcie bo już mi ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9525-przerywanie-silnika-powy%C5%BCej-2000-obrmin/#findComment-273550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.