Skocz do zawartości

Opel Vivaro B 1.6 słabo odpala tylko przy niskim stanie paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od 2 miesięcy posiadam Opla Vivaro B 1.6 120KM z 2015, najechane 154tys. Auto super się sprawuje, na komputerze żadnych błędów, po odpaleniu cicha i równa praca, od samego początku auto po dłuższym postoju słabo odpalało, nie całkowicie źle, jednak musiało parę razy zakręcić, nie odpalało na tkzw strzała. Po odpaleniu już i po zgaszeniu w ciągu dnia gdzie przestoje nie były np dłuższe niż 2-3 godziny zawsze zapala idealnie, jednak po paru godzinach lub nocy rano kręcił dłużej. Z tego względu iż autem jeżdżę po okolicy jakoś nie mam zwyczaju tankowania do pełna. Jednak ostatnio zalałem do pełna, no i problem zniknął, na pełnym baku auto pali idealnie i w dzień i po nocy i po dłuższym postoju, ma ktoś może wizję co broi w moim aucie? Ja pomyślałem o pompie która znajduje się w baku. Na początku kiedy odkryłem ten problem przed odpaleniem rano przekręcałem kluczyk, cofałem i zapalałem po 2 przekręceniu, to też bardzo dużo pomagało, tak jak bym dawał szanse pompie podać paliwo 2 razy - taki mój tok myślenia, może błędny bo to tak nie działa. Może ktoś z was miał coś podobnego lub jeszcze ma?

Pozdrawiam Serdecznie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95514-opel-vivaro-b-16-s%C5%82abo-odpala-tylko-przy-niskim-stanie-paliwa/
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć mam ten sam problem identycznie jak ty z tym,że ja wymieniłem pompę paliwa w zbiorniku. Później podstawę filtra i filtr paliwa na samym koncu przewody paliwowe wszystko OE i dalej nic. Jak byś mógł to napisz czy rozwiązałeś ten problem. Pozdrawiam.

 

Wygląda na jakąś nieszczelność połączeń układu paliwowego która powoduje zasysanie powietrza i w konsekwencji cofanie sie paliwa do zbiornika. Jeżeli wymieniłeś wszystko to co opisałeś i dalej zero efektu pozostaje jedynie szukać problemu w samej pompie paliwowej silnika. Może jakieś oringi/uszczelniacze wewnątrz skapitulowały i po ostygnięciu silnika pojawiają się nieszczelności. A może i sama pompa już wymaga serwisu... Wiem że programem diagnostycznym można odczytać wartości ciśnienia paliwa w momencie rozruchu... co tam się dzieje w miarę kręcenia rozrusznikiem. Tam jest masa czujników które jeżeli nie zarejestrują odpowiedniego ciśnienia - w ogóle nie otworzą wtrysków także owo długie kręcenie może być powodowane koniecznością nabicia ciśnienia w układ do zadanego.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności