Skocz do zawartości

Krokowiec w astrze f 1.7 TD


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem polega na tym że na wolnych obrotach strasznie trzęsie moją furą. Na forum wyczytałem że to może być wina krokowca ale niestety nie wiem gdzie on jest bo wszystkie posty i instrukcje gdzie jest oraz jak go oczyścić dotyczą benzyniaków. W ramach uściślenia wygląda to tak stoję sobie np na światłach(wrzucony luz puszczone sprzęgło) a tu trzęsie furą niemiłosiernie, na obrotomierzu ok 900 obr/min dodaję mu leciutko gazu(wciąż na luzie) aby silnik wszedł prawie na 1000 obrotów ii trzęsienie ustaje-piękna chwila;p I tu moje pytanko: czy to krokowiec czy coś innego? W instrukcji sam napraw.. wyczytałem że można też wyregulować pompę wtryskową tak żeby silnik miał wyższe obroty-albo jakoś tak. Dodam że jeśli piszę głupoty to proszę się głośno nie śmiać bo nie mam pojęcia o mechanice:) Wracając do tematu czy to może być wina krokowca i gdzie takowego znajdę, a jeśli to nie on zawinił to co innego może być za to odpowiedzialne?

Z góry dzięki za pomoc:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9722-krokowiec-w-astrze-f-17-td/
Udostępnij na innych stronach

. Dodam że jeśli piszę głupoty to proszę się głośno nie śmiać bo nie mam pojęcia o mechanice:) Wracając do tematu czy to może być wina krokowca

W twoim silniku nie ma żadnego krokowca. Masz zwykłą pompę wtryskowa w której to jest tzw. regulator obrotów. W twoim przypadku wystarczy śrubokręt aby na pompie podkręcić obrotyi zrobisz to sam. Lub ustawić kont początku zapłonu! [czyli wtrysku paliwa] . To należy robić u mechanika robiącego diesle . Po prostu ustawi pompę samemu nie radzę kręcić pompą http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Ja bym zrobił opcję nr 1. i na pewno będzie OK..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9722-krokowiec-w-astrze-f-17-td/#findComment-273337
Udostępnij na innych stronach

Albo ktoras z poduszek pod silnikiem sie posypala i trzesie. Zeby podnies obroty na pompie nie trzeba jechac do mechanika. Wystarczy srubke przekrecic. Gdzies na forum byl temat tuningu 1.7TD i tam byl opis kazdej ze srubek na pompie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9722-krokowiec-w-astrze-f-17-td/#findComment-273310
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli na początek reguluje pompę wtryskową aby silnik miał większe obroty na luzie tak? Ile te obroty powinny wynosić? W książce napisano ze 1200 obr/min u mnie po rozruchu zimnego jest ok 800... wiec mam o 1/3 za mało... po rozgrzaniu trzyma się tak jak napisałem wyżej ok 900-1000. Wiem że są tam dwie śrubki jedna ma działanie na zimny silnik(poniżej 20*C ) a druga na ciepły, wiem że trzeba kręcić i obserwować obrotomierz co i jak, ale chciałbym się dowiedzieć żeby w razie czego wychwycić jakieś nieprawidłowości czy już po delikatnym przekręceniu którejś ze śrub powinno coś sie dziać czy np po jednym jej obrocie?

Przeglądając forum też natrafiłem na temat poduszek pod silnikiem więc też biorę to pod uwagę ale najpierw wole sam pokręcić a jak to nic nie da to pojadę do mechanika i niech zerknie co jest nie tak:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9722-krokowiec-w-astrze-f-17-td/#findComment-273180
Udostępnij na innych stronach

obrotomierz co i jak, ale chciałbym się dowiedzieć żeby w razie czego wychwycić jakieś nieprawidłowości czy już po delikatnym przekręceniu którejś ze śrub powinno coś sie dziać

Najlepiej jest regulować na ciepłym silniku bo ustawisz od razu prawidłowo obroty!!Na zimnym może być tak ze po nagrzaniu będziesz miał za wysokie obroty!! :)

Jednak przed regulacja radził bym ci abyś sprawdził urzadzenie odpowiadające za kont przestawiania zapłonu w pompie!! [ mylnie nieraz nazywane tzw. ssaniem] W twoim silniku jest juz na pewno na kolektorze i takie cięgno do pompy. Taki termostat ze tak nazwę to!! który przy schładzaniu silnika kurczy się i zaciąga to ciegno na pompie. W starszych modelach były normalne linki i się zaciągało przed uruchomieniem. Więc należy to sprawdzić czy czasami nie jest uszkodzony !! bo to może być powód niedomagań obrotów tego silnika gdy jest zimny!! :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9722-krokowiec-w-astrze-f-17-td/#findComment-273166
Udostępnij na innych stronach

brzoza, ja tego ciegna uzywam tylko przy pierwszym uruchomieniu samochodu w dniu oraz gdy temperatura schodzi ponizej 10C. Jak autko odpali, chowam dzwignie, nie ma jakichs dziwnych falowan obrotow, nie przygasa (nie powiem dokladnie ile, bo nie posiadam obrotomierza). A moim zdaniem 1200obr/min na jalowym to duuuzo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9722-krokowiec-w-astrze-f-17-td/#findComment-273160
Udostępnij na innych stronach

1200obr/min na jalowym to duuuzo.

Tez tak uważam jednak 800 rano to zdecydowanie za mało.. I mam podejezenia ze za to jest odpowiedzialny ten regulator. W twoim przypadku jak i moim dieslu starym Tipo była to linka !! Ale u kolegi jest juz pewnie ten temperaturowy przestawiacz.. i gdy on walnie to do osiągnięcia temperatury szarpie silnikiem nieraz nawet zgaśnie! :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9722-krokowiec-w-astrze-f-17-td/#findComment-273150
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności