marslo911 Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 (edytowane) Witam Was serdecznie. Ostatnimi miesiącami moja Corsa D zaczęła grymasić. Mianowicie bez względu na to czy zimny czy rozgrzany silnik - samochód miał problemy z odpaleniem. Czasami odpalał od razu, czasami trzeba było przekręcić 3-4 razy zanim zapalił. Pojechałem z nim do mechanika i niestety skan OBD nie wskazał żadnego problemu (jednorazowo pokazał jeden z czujników cieczy jako temperaturę ujemną - ale nic więcej). Problem dalej występował, więc pojechałem do mechanika ponownie i tak jak poprzednio zero błędów po OBD. Profilaktycznie wymieniliśmy: - Akumulator - stary akumulator miał już 11 lat i był słaby - Świece zapłonowe - Obydwa czujniki położenia wału korbowego (dolny i górny) Problem występował dalej, z tą różnicą że znalazłem sposób na "Trudne odpalanie". Otóż gdy odpalałem samochód i rozrusznik kręcił, gdy odpuszczałem rozrusznik w tym momencie silnik odpalał. Czyli dosłownie na ostatnią sekundę przed wyłączeniem zapłonu silnik odpalał. Jednego razu silnik nie odpalał w ogóle przez około godzinę, po czym po godzinie odpalił bez problemu (?) Mechanik, podmienił również przepustnicę na "znaną i działającą", niestety problem ten sam. Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika oraz na panelu w kabinie zostały sprawdzone. Cewka zapłonowa została sprawdzona multi metrem i na każdym Pinie pomędzy "sprężynką" a pinem jest około 2.2 Mega Ohma, na ostatnim pinie jest około 4 Mega Ohmów. Czy wiecie może czy są w instalacji jeszcze jakieś dodatkowe bezpieczniki których nie ma w książce pojazdu ? Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ? Mam przeczucie że mechanicy są trochę "wyeksploatowani" szukaniem przyczyny i nie mogę liczyć na więcej niż kolejne testy lub przypadkowe podmienianie elementów. PS. Na tą chwilę samochód nie odpala w ogóle. Rozrusznik kręci lecz samochód nie uruchamia się. PS 2. Dodam jeszcze że przy testowaniu cewki multimetrem pomiędzy sprężynką i każdym z 6 pinów było 2.2 MΩ (czyli pomiędzy sprężynką cylindra 1 a pin 1 -2.2 MΩ, sprężynka cylinda1 a pin 2 2.2 MΩ i tak samo na każdym z 5 pinów, a na 6 pinie było ponad 4 MΩ. Czy te piny nie powinny być odseparowane i przypisane do poszczególnych cylindrów ? Edytowane 7 Listopada 2023 przez marslo911   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97638-opel-corsa-d-12-benzyna-nie-odpala/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.