Skocz do zawartości

Który silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Co do elastyczności - przez całe miasto przejadę na 3-ce - a Ty?

haha byle 60 tka i mam 5tke,byle 45 i mam 4ke,poniżej 2 tys jade spokojnie na emeryta :|

U mnie przy 140 km/h ledwo silnik słychać - a jak u Ciebie?

mało jest miejsc aby jedźcić 140 ,ale wiadomo na trase 1,6 ciut słaby

moja kwestia- weź takie auto aby pasowało do twojej drogi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272860
Udostępnij na innych stronach

jeśli do tej pory jeździłeś na benzynie i niekoniecznie chcesz przesiadać się na diesla to 1,6 8V będzie odpowiedni, tylko że jeśli się nie mylę w 1999r skończyli montować te silniki do astry II; silniczek jest ekonomiczny i bezawaryjny, łatwo montuje się do niego gaz - pochodzi nawet II generacja

 

jeśli zależy Ci na dynamice to musisz myśleć co najmniej o 1,6 16V kosztem wyższego zużycia paliwa - gaz: najlepiej sekwencyjny

 

diesel to zupełnie inna bajka: jeździ się inaczej, bo silnik ma inną charakterystykę, jeśli chce się utrzymać niskie zużycie paliwa szybko zmienia się biegi; jednostka 1,7TD 68KM jest faktycznie mułowata, co szczególnie jest odczuwalne przy obciążonym aucie w trasie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272854
Udostępnij na innych stronach

Gość adrianopelek

jeśli do tej pory jeździłeś na benzynie i niekoniecznie chcesz przesiadać się na diesla to 1,6 8V będzie odpowiedni, tylko że jeśli się nie mylę w 1999r skończyli montować te silniki do astry II

Tak dla sprostowania to w 1999r nie skończono montowac tego silnika w AII , ale od 2000r. zwiększono jego moc z 75km do 84km :|

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272833
Udostępnij na innych stronach

tomtomasz, ale za to nie masz cewki, aparaty, swiec zaplonowych, kabli zaplonowych, strzalow w kolektor czy puszke filtra przez gaz, nie jezdzisz na regulacje co 2tyg do gaziarza, nie placisz dodatkowych kosztow przegladu, nie masz zagraconego bagaznika wielka butla :/

 

Co do elastyczności - przez całe miasto przejadę na 3-ce - a Ty?

Ja na 4 i co :)

U mnie przy 140 km/h ledwo silnik słychać - a jak u Ciebie?

u mnie jest glosno przy kazdej predkosci :| Kwestia wygluszenia i wykonczenia wnetrza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272829
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ja na 4 i co :)

Na 4 to już mam 160 i niestety przez miasto nie przejadę - zbyt zły stan dróg i za wolni piesi zmuszają mnie do zwalniania :|

 

Pozdrawiam wszystkich Oplomaniaków :/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272821
Udostępnij na innych stronach

Gość Kill3rReaper

Przy 140 to nie słychać silnika już, tylko opony samochodu -.- Chyba że ktoś ma taki głośny silnik, ja nie wiem, u mnie dopiero jak przekroczę 4 tys na 2 biegu zaczyna być wyraźnie słyszalny silnik.

 

Diesel JEST GŁOŚNIEJSZY od benzyny - porównajmy chociażby biegi jałowe. Dieslem będziesz jeździł na jakich obrotach? ~1500, nie? Ja w swojej Viki też jeżdżę na takich. Nie schodzę poniżej 1500 bo ma ciężko. Jak jadę spokojnie i równo i nie przyspieszam to powiedzmy 60km/h i wrzucam 5. Obroty - 1500. Jak chcę przyspieszyć z takiej prędkości to redukcja do 2 i ciągne do 80-90km/h. No i dajcie wreszcie spokój, z tym że diesel jest lepszy bo z mniejszych obrotów się lepiej zbiera!!! Diesel to nie benzyna, nie ta klasa silnika, nie patrzcie na te silniki po obrotach bo to CO INNEGO! Diesel się kręci do około 4500obr/min czy może max 5000? Pewnie coś koło tego. Benzyna się kręci do 7000, zależy jakie silniki to czasami nawet do 9000. Tak samo jak te testy elastyczności: co za debil to wynalazł? KAŻDY diesle będzie zawsze lepszy od benzyny na elastycznośc jak tak porównamy i będzie niby szybszy. A g***o prawda! Na 4 biegu od 60-100km/h diesel ma najlepsze obroty, najbardziej wtedy ciągnie. Jak chcemy porównać elastycznoiść - ok, ale w benzyniaku przy tych prędkościach wrzucamy 2 albo 3 bieg! W mojej Viki na 2 da się osiągnąć max 100, więc akurat pasuje, na 3 biegu nawet do około 140-150 (przy 130km/h na 3 biegu ma 6000 obr/min). Przestańmy się oszukiwać że te diesle są takie elastyczne, bo to tylko taki chwyt. Jak się sprinterzy ścigają, to ten co ma mniejsze nogi powinien w takim samym tempie przebierać nogami jak ten co ma dłuższe? Nie, ścigają się kto pierwszy doleci do mety, na takich "obrotach" na jakich mu pasuje!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272744
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Kill3rReaper - opony mam Nokian H i przy 140km ich nie słychać :wink:

 

Y20DTH można już jeździć od 1000 obr/min - płynnie - ale po co?

Co z tego, że na biegu jałowym silnik diesla jest głośniejszy? - jak w trasie jest cichszy (to już nie te diesle co kiedyś)

 

Swoje porównanie opieram na przebyciu 300 km trasy astrą służbową 1.8 16V i jedno co jest na + w tym porównaniu to to, że 1,8 ma dłuższą jedynkę.(na jedynce nie "korzystam" z turbiny)

Minusy - głośniej w kabinie i słabsza elastyczność (no ale może już przyzwyczaiłem się do diesla) Jeszcze jedno 1.8 była na oponach letnich a moja na zimówkach ;)

 

Jeśli chodzi o mnie to benzyniaka już nie kupię ;( - jest to moja prywatna opinia a nie krucjata przeciwko benzynie.

 

P.S mam nadzieję, że nasze spory choć trochę pomogą koledze w podjęciu decyzji z jakim silnikiem samochód kupić.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272728
Udostępnij na innych stronach

Ja byłbym za zakupem 1,6, lub 1,8 benzyna +gaz, albo 2.0 , lub nawet 2,2 w dieslu a nawet 1,7 tez mysle ze nie jest zly, ale jesli komus zalezy troche na osiagach to jednak cos mocniejszego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272724
Udostępnij na innych stronach

tomtomasz, ale za to nie masz cewki, aparaty, swiec zaplonowych, kabli zaplonowych, strzalow w kolektor czy puszke filtra przez gaz, nie jezdzisz na regulacje co 2tyg do gaziarza, nie placisz dodatkowych kosztow przegladu, nie masz zagraconego bagaznika wielka butla ;(

 

eee... neska mi nigdy nie strzelila :wink:

 

wiem... masz racje ze mniej problemow z zaplonem... ale za pieniadze wlozone w regeneracje pompy i wtryskow jak u mnie moglbym doprowadzic takie 1,6PB+LPG do stanu "prawie nowka" ;)

 

jak to mowia kazda potwora znajdzie swojego amatora... kazdy silnik ma swoje wady i zalety... mi odpowiada spokoj jazdy dizlem... i ten fakt ze nie prowokuje... czuje sie odprezony w jedzie po miescie (a kto jezdzi po warszawie wie ze to istna wojna)...

 

jak pisalem o silniku 1,6 to myslalem o tym po 2002 roku... choc dziwne ze opel dopiero wtedy wprowadzil taki silnik skoro w nexii 1,5 8V nie roznil sie prawie niczym (poza nizsza pojemnoscia i kilkoma szczegolami)...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272705
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności