Gość guniak Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Co do elastyczności - przez całe miasto przejadę na 3-ce - a Ty?haha byle 60 tka i mam 5tke,byle 45 i mam 4ke,poniżej 2 tys jade spokojnie na emeryta U mnie przy 140 km/h ledwo silnik słychać - a jak u Ciebie?mało jest miejsc aby jedźcić 140 ,ale wiadomo na trase 1,6 ciut słabymoja kwestia- weź takie auto aby pasowało do twojej drogi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiciua Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 jeśli do tej pory jeździłeś na benzynie i niekoniecznie chcesz przesiadać się na diesla to 1,6 8V będzie odpowiedni, tylko że jeśli się nie mylę w 1999r skończyli montować te silniki do astry II; silniczek jest ekonomiczny i bezawaryjny, łatwo montuje się do niego gaz - pochodzi nawet II generacja jeśli zależy Ci na dynamice to musisz myśleć co najmniej o 1,6 16V kosztem wyższego zużycia paliwa - gaz: najlepiej sekwencyjny diesel to zupełnie inna bajka: jeździ się inaczej, bo silnik ma inną charakterystykę, jeśli chce się utrzymać niskie zużycie paliwa szybko zmienia się biegi; jednostka 1,7TD 68KM jest faktycznie mułowata, co szczególnie jest odczuwalne przy obciążonym aucie w trasie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrianopelek Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 jeśli do tej pory jeździłeś na benzynie i niekoniecznie chcesz przesiadać się na diesla to 1,6 8V będzie odpowiedni, tylko że jeśli się nie mylę w 1999r skończyli montować te silniki do astry II Tak dla sprostowania to w 1999r nie skończono montowac tego silnika w AII , ale od 2000r. zwiększono jego moc z 75km do 84km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 tomtomasz, ale za to nie masz cewki, aparaty, swiec zaplonowych, kabli zaplonowych, strzalow w kolektor czy puszke filtra przez gaz, nie jezdzisz na regulacje co 2tyg do gaziarza, nie placisz dodatkowych kosztow przegladu, nie masz zagraconego bagaznika wielka butla Co do elastyczności - przez całe miasto przejadę na 3-ce - a Ty?Ja na 4 i co U mnie przy 140 km/h ledwo silnik słychać - a jak u Ciebie?u mnie jest glosno przy kazdej predkosci Kwestia wygluszenia i wykonczenia wnetrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272829 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Ja na 4 i co Na 4 to już mam 160 i niestety przez miasto nie przejadę - zbyt zły stan dróg i za wolni piesi zmuszają mnie do zwalniania Pozdrawiam wszystkich Oplomaniaków   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Ja na 4 bo mam tylko 4 biegi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kill3rReaper Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Przy 140 to nie słychać silnika już, tylko opony samochodu -.- Chyba że ktoś ma taki głośny silnik, ja nie wiem, u mnie dopiero jak przekroczę 4 tys na 2 biegu zaczyna być wyraźnie słyszalny silnik. Diesel JEST GŁOŚNIEJSZY od benzyny - porównajmy chociażby biegi jałowe. Dieslem będziesz jeździł na jakich obrotach? ~1500, nie? Ja w swojej Viki też jeżdżę na takich. Nie schodzę poniżej 1500 bo ma ciężko. Jak jadę spokojnie i równo i nie przyspieszam to powiedzmy 60km/h i wrzucam 5. Obroty - 1500. Jak chcę przyspieszyć z takiej prędkości to redukcja do 2 i ciągne do 80-90km/h. No i dajcie wreszcie spokój, z tym że diesel jest lepszy bo z mniejszych obrotów się lepiej zbiera!!! Diesel to nie benzyna, nie ta klasa silnika, nie patrzcie na te silniki po obrotach bo to CO INNEGO! Diesel się kręci do około 4500obr/min czy może max 5000? Pewnie coś koło tego. Benzyna się kręci do 7000, zależy jakie silniki to czasami nawet do 9000. Tak samo jak te testy elastyczności: co za debil to wynalazł? KAŻDY diesle będzie zawsze lepszy od benzyny na elastycznośc jak tak porównamy i będzie niby szybszy. A g***o prawda! Na 4 biegu od 60-100km/h diesel ma najlepsze obroty, najbardziej wtedy ciągnie. Jak chcemy porównać elastycznoiść - ok, ale w benzyniaku przy tych prędkościach wrzucamy 2 albo 3 bieg! W mojej Viki na 2 da się osiągnąć max 100, więc akurat pasuje, na 3 biegu nawet do około 140-150 (przy 130km/h na 3 biegu ma 6000 obr/min). Przestańmy się oszukiwać że te diesle są takie elastyczne, bo to tylko taki chwyt. Jak się sprinterzy ścigają, to ten co ma mniejsze nogi powinien w takim samym tempie przebierać nogami jak ten co ma dłuższe? Nie, ścigają się kto pierwszy doleci do mety, na takich "obrotach" na jakich mu pasuje!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Kill3rReaper - opony mam Nokian H i przy 140km ich nie słychać Y20DTH można już jeździć od 1000 obr/min - płynnie - ale po co? Co z tego, że na biegu jałowym silnik diesla jest głośniejszy? - jak w trasie jest cichszy (to już nie te diesle co kiedyś) Swoje porównanie opieram na przebyciu 300 km trasy astrą służbową 1.8 16V i jedno co jest na + w tym porównaniu to to, że 1,8 ma dłuższą jedynkę.(na jedynce nie "korzystam" z turbiny) Minusy - głośniej w kabinie i słabsza elastyczność (no ale może już przyzwyczaiłem się do diesla) Jeszcze jedno 1.8 była na oponach letnich a moja na zimówkach Jeśli chodzi o mnie to benzyniaka już nie kupię - jest to moja prywatna opinia a nie krucjata przeciwko benzynie. P.S mam nadzieję, że nasze spory choć trochę pomogą koledze w podjęciu decyzji z jakim silnikiem samochód kupić. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Ja byłbym za zakupem 1,6, lub 1,8 benzyna +gaz, albo 2.0 , lub nawet 2,2 w dieslu a nawet 1,7 tez mysle ze nie jest zly, ale jesli komus zalezy troche na osiagach to jednak cos mocniejszego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 tomtomasz, ale za to nie masz cewki, aparaty, swiec zaplonowych, kabli zaplonowych, strzalow w kolektor czy puszke filtra przez gaz, nie jezdzisz na regulacje co 2tyg do gaziarza, nie placisz dodatkowych kosztow przegladu, nie masz zagraconego bagaznika wielka butla eee... neska mi nigdy nie strzelila wiem... masz racje ze mniej problemow z zaplonem... ale za pieniadze wlozone w regeneracje pompy i wtryskow jak u mnie moglbym doprowadzic takie 1,6PB+LPG do stanu "prawie nowka" jak to mowia kazda potwora znajdzie swojego amatora... kazdy silnik ma swoje wady i zalety... mi odpowiada spokoj jazdy dizlem... i ten fakt ze nie prowokuje... czuje sie odprezony w jedzie po miescie (a kto jezdzi po warszawie wie ze to istna wojna)... jak pisalem o silniku 1,6 to myslalem o tym po 2002 roku... choc dziwne ze opel dopiero wtedy wprowadzil taki silnik skoro w nexii 1,5 8V nie roznil sie prawie niczym (poza nizsza pojemnoscia i kilkoma szczegolami)... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/2/#findComment-272705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.