Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 74a3w, kolego remont wydaje mi się adekwatny do stylu jazdy,jakości podzespołów silnika( bo sa różne)paliwa,oleju.ale wydaje mi się że jadąc 8V jakieś 4800-5200 obrotów na długiej trasie to może już skutkować jakąś destrukcją silnika.A więc kręcąc do max 4000 na każdym biegu z oczywiście nie nagannymi podzespołami myśle że 350 -400 tyś wytrzyma do remontu.Nie naganne podzespoły to mam na myśli np.panewki, filtry,oleje,paliwo,zawory ,odpowiednie luzy itd.gdyż wiadomo że auto opuszczając fabryke już może mieć ukrytą wade w danym modelu i to go znacznie osłabi. Remont to już przeszedł latem, na początku uszczelka pod głowicą ale to normalne(po miesiącu od zakupu), potem(po ~trzech miesiącach) przy zapalaniu wyraźnie głośniej pracował, w trasie przy 90km/h coś wyraźnie tykało od silnika, zaczął brać olej wręcz wysuszył raz bagnet na szczęście nie stanął z tego powodu w drodze, nie trzymał obrotów na luzie gasł bez dodania gazu. Efekt: remont silnika, szlif, pierścionki,...,...,(...) przy okazji wymieniono tarcze sprzęgła. Przyczyna: pierwszy właściciel w Polsce nie żałował mu gazu, również przy jeździe pokazowej mówił że spokojnie załadowany z rodziną 160km/h (lpg) autostradą pojedzie..., w Niemczech ~wdg książki serwisowej 168tys. km w Polsce 2 lata teoretycznie ~30tys km? (Z LPG na szczęście żadnych problemów), do tego przyciemniony i używał radia CV zapewne do sprawdzania gdzie dobrze zjeść... . Po remoncie: Gdy miałem okazje jechać jeszcze na dotarciu(PB), jak on reagował nawet na łagodny nacisk gazu, czuć było że jedzie. Tak do 4tys to pewnie optimum, książka radzi 2-3tys ale to zakres gdzie tiry mogą rozpocząć manewr wyprzedzania... . Co do głównego tematu który silnik: to nie zajechane 1.6 8V będzie dobre do łagodnego przemieszczania, do spokojnego wyprzedzania raczej wyraźnie czysta prosta. Jechałem Astrą I 1.6 8V GLS? i ma lepsze przełożenia przy 3 tys na 5tym biegu hatchback będzie miał znacznie większą prędkość od kombi SZR. Czy AstraII hatchback 1.6 8v ma taką samą skrzynie biegów jak w Astrze I 1.6 8V ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-111062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guniak Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 też miałem robioną UPG bo chyba go za bardzo przegoniłem w trasie 140-160na odcinku 300 km.ale po wymianie,dalej tak samo smiga i oleju nawet nie bierze w mieście   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-111054 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam, mam pytanie odnośnie odmiany silnika 1.7 DTI. Moj to bankowo isuzu, lecz spotkalem się jeszcze z rozgraniczeniem w ksiazce serwisowej na zwykle Y 17DT oraz Y 17DT ECO4. Jak to można sprawdzić i jakie są rożnice oprocz nieco wiekszej predkosci maksymalnej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-109239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 y17dt ECO to ten sam silnik tylko ma inna skrzynię biegów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-109032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piorek007 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam. Mam niezły dylemat. Planuje przesiąść się z corsy b 1.2 16v do astry II i teraz stoję przed dużym dylematem czy wybrać silnik 1.6 benzyna czy jest to mało awaryjna jednostka czy może 1.7 diesel ? słyszałem, że 1.7 jest troszkę za słaby do astry a znów 2.0 usterkowy dość mocno. Czy ktoś mógł by podpowiedzieć co wybrać czym wy latacie i w ogóle. P.S jak wygląda sprawa użytkowania silnika diesel z turbina jak takie cos sprawdzić przed kupnem i jak potem dbać coby się nie uszkodziło bo jak mi dobrze wiadomo jest to dość drogi dodatek do silniczka. Pozdrawiam Mariusz Witaj, przed takim samym dylematem byłem 3 tygodnie temu I wiesz co Jak diesel to nowy, ja uparłem się na 2.0 dti bo ma te 100 koni i niby oszczędny i fajniusi, nie do końca Wjechałem czterema takimi do ASO na przegląd przed zakupowy i w trzech pompa wtryskowa się kończyła koszt wymiany regenerowanej to blisko 3 tysie, konkludując odpuściłem Sobie i nabyłem 1.4 16V 90 PS Wcześniej śmigałem Astrą F 1.6 8V i powiem że super motor, bita 3 razy, przebieg blisko 300.000 i do tej pory jeździ a ostatnio na Katowickiej 190 nią poleciałem Polecam Ci benzynę 1.4 16 V Kontrolerzy biletów w PKS w Nowym Sączu taką mają i już 420.000 wykręcili Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-108900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dikeys Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Jeśli benzyna, to tylko 1.6 8V 75KM,może trochę mułowaty,ale do zwykłej jazdy może być.Silnik praktycznie nie do zajechania,bezkolizyjny rozrząd,wsadzasz LPG II generacji i śmigasz za grosze.Tylko poszukaj dobrego gazownika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-105070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Jeśli benzyna, to tylko 1.6 8V 75KM,może trochę mułowaty,ale do zwykłej jazdy może być.Silnik praktycznie nie do zajechania,bezkolizyjny rozrząd,wsadzasz LPG II generacji i śmigasz za grosze.Tylko poszukaj dobrego gazownika. Do zajechania , chyba że masz na myśli sprowadzenie, śmiganie za "grosze" z pedałem w podłodze bo gaz to mogę nie żałować, potem sprzedaż z małą stratą nowemu właścicielowi i niech on się martwi przyszłym remontem. Chyba że trafi się model od kogoś kto jeździł łagodnie z LPG. : ) Dodatkowo dochodzi wybór AI/AII (lepsza +- skrzynia biegów / a ocynkowana karoseria)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-102398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wasyl622 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Witam Ja ma Astre II Silnik benzyna 1,2 16v i musze powiedzieć ze dla mnie jest bardzo dynamiczny spalanie to 6,2 cykl mieszany na trasie to 5,1 a 1,6 ma cykl mieszany 9 i powiem ci że kazdy mówi że taki silnik to beznadzieja jesli nie chcesz szaleć tak jak ja to Własciwy Silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9764-kt%C3%B3ry-silnik/page/4/#findComment-100238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.