Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Hej! ledwo uporałem się z rozrusznikiem a już problem z hamulcami... Zakupiłem nowe tarcze i klocki bo na starych strach było jeździć - takie cienkie. Podlewarowałem auto i zabrałem się za przednie lewe koło. Pierwsze rzut oka i już coś mi nie pasowało bo zewnętrzny klocek był niewiele starty. Chciałem przesunąć zacisk na prowadnicach po demontazu klocków i nic , zapiekły się i nie chciały ruszyć. Wygląda na to ,że zacisk to kompletny złom. W związku z tym mam pytanko czy można to zregenerować kupując komplet naprawczy? Ewentualnie co możecie polecić (gdzie i za ile) ? pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 bez większego problemu można dostać zestawy naprawcze do tych prowadnic ale zazwyczaj wystarczy rozebrac wyczyścic nasmarować i zmontować z powrotem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-271802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Miałam podobną sytuację z moim autem.Zestawy naprawcze są ogólnodostępne w sklepach moto.Trzeba tylko dobrze dobrać.Koszt niewielki.U mnie trzeba było sporo siły żeby to rozebrać ale udało się.pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-271756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Ja to już przerabiałem nie raz Generalnie przy każdej wymianie klocków kupuje zestaw naprawczy na cylinderki. Robie to tak: wyciągam klocki, rozbieram zacisk, a potem do auta i po hamulcach.... delikatnie wypompowuje tłoczek aż nie wyczuje że zacznie się ruszać na boki. Wtedy zaciskam przewód hamulcowy (ten gumowy) i odkręcam wężyk od zacisku, i tak zacisk ląduje na warsztacie Wyciągam cylinderek i czyszczę środku, cylinderek przecieral lekko papierem ściernym 400 lub 600, potem nowa gumka uszczelniająca, lekko posmarować płynem hamulcowym cylinderek i wepchnąć go tam gdzie ma być. Dale idą jarzma w kolejkę. Ściągam te uszczelki (dobrze zaostrzony śrubokręt i mały młoteczek. Wbijasz go zaraz za gumą i lekko przekręcasz, robisz tak e paru miejsczach i powinno zejść) wybijam te tuleje no i szorowanko papierem ściernym aż do czysta zarówno tuleję jak i ta dziure w której siedzą. Potem smaruję to smarem grafitowym i wbijam spowrotem na miejsce. Powinny się juz dac przesunąć ręką. Składam cały zacisk odpowietrzam i jest OK. Tak robiłem hamulce 2 razy w 1,6 i niedawno w GSI i wszystko jest ok W sumie tak : Zestaw naprawczy na cylinderki to koszt ok 15zl za stronę w dobrym sklepie a max 20   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-271505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Witam Po zdjęciu zacisku sprawdź jak wygląda osłona tłoczka, jeżeli jest cała i bez problemu możesz go cofnąć to zacisk jest ok, najczęstszą przyczyną są prowadnice zacisku. Musisz je wybić, ściągnąć gumki, z pomocą WD 40 drobnego papieru ściernego lub maty czyszczącej doprowadzić je do połysku. Wyczyść też otwory, w których one chodzą, w sklepach motoryzacyjnych jest specjalny smar, który się stosuje na te prowadnice, koszt nie jest wielki. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-270913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacko Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 W niektórych kadetach ok 90"-91" były montowane zaciski Made In Italy.Wiadomo że ""włoch nie czł.. fiat nie aut..." Kiepski materiał a jeszcze gorsze niklowanie.Efekt, korozja.Papier ścierny to tak jak benzyna do ognia.Szlifniesz resztki niklu i wysoko nawęglana stal jest bez "osłony".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-270882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 jak wygląda osłona tłoczka, jeżeli jest cała i bez problemu możesz go cofnąć to zacisk jest ok, Nie do końca. Ja się już na tym przewiozłem dlatego teraz robie zaciski przy każdej wymianie klocków. Osłonka może być cała, ale woda to jednak cholerstwo i wszędzie wlezie ->skutek = rdza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-270782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Dzięki za te wskazówki. Właśnie wyruszam toczyć dalsze boje z hamulcami więc Wasze porady bardzo mi pomogą http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif [ Dodano: Pon Maj 12, 2008 12:47 ] W niektórych kadetach ok 90"-91" były montowane zaciski Made In Italy.Wiadomo że ""włoch nie czł.. fiat nie aut..." Kiepski materiał a jeszcze gorsze niklowanie.Efekt, korozja.Papier ścierny to tak jak benzyna do ognia.Szlifniesz resztki niklu i wysoko nawęglana stal jest bez "osłony". Akurat moje zaciski są "made in France", ciekawe, ze na razie psują się w moim Kadecie same francuskie częsci : rozrusznik valeo, teraz zaciski... no ale to pewnie tylko zbieg okoliczności zacisk mam już w piwnicy, kupione nowe gumki, prowadnice wybite. Dziś czyszczonko i składanie wszystkiego do kupy wg Waszych wskazówek http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-269130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 nie bawcie sie z regeneracje zaciskow delco tylko wymienic na typ ATE z vectry ew astry 236mm wentyle poprawa hamolcow 100% mozna tez 256 z gsi ale fele min 14cal   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-268380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeryf Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 krzys KTK, witaj wśród Nas. PS Sorki za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9883-zestaw-naprawczy-zaciski/#findComment-268375 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.