Skocz do zawartości

ciężko wchodzące biegi


Gość Piotrusss1970

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam podobny problem z biegami. Ciężko wskakują, w szcczególności R, 1, 2. Z jedynka jest tak ze nawet jak auto sie toczy powolutku to za zadne skarby jedynki nie wrzuce. Gdy auto sie zatrzyma jakos ta jedyneczka wejdzie. Dolałem ostatnio oleju, miałem lekki ubytek. Musialem dolać ok 500ml. Poduszki silnika sprawdzalem i sa ok. Co koledzy doradzicie na taka sprawe. Dodam ze problem z biegami mam zawsze, przy zimnym jak i cieplym silniku. Miał już ktoś może taki przypadek? Pozdrawiam

 

Moje auto Opel Astra G 1.7 DTI 2002r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie musisz jechać do warsztatu bo tylko niepotrzebnie Cię skasują. Do tego potrzebne są tylko kombinerki i 10 min roboty. Podaję adres na allegro abyś mógł zobaczyć jak to wygląda i dodatkowo tam jest schemat. http://www.allegro.pl/item530121777_zestaw_naprawczy_mechanizmu_zmiany_biegow_opel.html

Ja już kiedyś przerabiałem ten problem, i wymiana tej kostki nie pomogła, ale nie za bardzo, moja stara, wcale nie była bardzo zużyta, wg wskazań suwmiarki, więc mały majsterkowicz się włączył, wziąłem, i wyciąłem podkładki z cienkiej blach ( z puszki po konserwie ) i problem znikł :?

Dodam jeszcze że w astrze z silnikiem 1.7TD isuzu, wymiana nie trwała 10 min, żeby odbezpieczyć te zawleczki, walczyłem godzinę czasu, później sama wymiana to nawet 10 min nie trwa, jeśli jest dojście to faktycznie idzie szybko.

 

 

wrzucę jeszcze zdjęcie, bo za chwilkę aukcja zniknie.

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczepanx

Witam.

Miałem ten sam problem ze nie wchodziła 1i2 reszta biegów cykała jak zawsze.

A stało to sie z dnia na dzien, wsiadam i nagle nie moge włączyc 1 chce ruszyc a tam 3 to samo jak chciałem ruszyc z 2 a tam 4 ;/ Juz sie załamałem ze trzeba sie udac do mechaniaka a mysle sobie skasuje jak za zboze :beer: ale poczytałem na naszym forum i postanowiłem samemu wymienic te czesci i zacząłem od najtanszej czesci czyli tego trzpienia.

Wymieniłem ten trzepien aluminiowy koszt tego bolca 11 zł :beer:

Jak kolega wczesniej pisał ciezko było go wyjąc ale jak sie juz udało to reszta juz małe piwko.

Widziałem gdzies wczesniej nawet link do strony ze zdjeciami jak ten bolec wymienic.

Po wymianie wszystkie biegi wchodzą jak w masło.

Własna praca wraz ze szwagrem:

Koszt bolca 11 zł

0,7 gorzałki i satysfakcja z naprawinych biegów bez cenna ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

a jeśli wymiana bolca nie pomoże to wtedy lewarek w pozycję luzu, pod maską luzuje się śrubę na cięgnie łączącym się z dźwigniami . po poluzowaniu lewarek przesuwamy w prawo o jakieś 0.5cm i blokujemy, skręcamy śrubę którą poluzowaliśmy i po robocie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam, a co powiecie na to że u mnie wszystkie biegi wchodzą z oporem z wyjątkiem 5 która wchodzi jak masło.Najgorzej jest z R.Problem sie nasila jak jest zimny silnik.Pod czas mrozu zaraz po zapaleniu kiedy puściłem sprzęgło autko powoli się toczyło do przodu wyczytałem już na forum że to wina oleju. Moje pytanie: czy jedno i drugie spowodowane jest starym olejem,i czy wystarczy go wymienić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja mialem problemy z 1,3 i 5. Bardzo ciezko wchodzily. Co sie okazalo? Wystarczylo otworzyc maske i zobaczyc wybieraki, jeden z przewodow sie obluzowal i spadl na wybierak :D Podwiazalem go opaska samozaciskowa i wszystko dziala jak nalezy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

w kazdy oplu jest ten problem a rozwiazak go mozna poprzez wymiane swoznia na wybieraku między skrzynia a łapką łączocą lewarek do wybierania mialem ten problem w astrze F wymiana bolczyka 11 zł :beer: problem znika na dobre natomiast jezeli chodzi o skrzynie opla to sa one do DU... :beer: kumpel ma vec C i problem z kiepsko zrobiną sychronizacja miedzy biegamy powtarza sie non Stop :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam mam pytanie Panowie, dzisiaj zrobiłem swoim Oplem Astrą 1.4 700km i samochód fajnie chodził, ale jak po południu jak go zapaliłem (bez problemu) i chciałem wrzucić bieg to:

po pierwsze pedał sprzegła głęboko i lekko mi spadał (wchodził)

po drugie przy wrzucaniu 1 czy wstecznego mocno coś mi zgrzytało

po trzecie zauważyłem mocny wyciek spod rejonu silnika (dokładnie go jeszcze nie zlokalizowałem), który ustąpił po puszczeniu pedału sprzęgła.

Mam pytanko czy ktoś wie i może szybko odpowiedzieć co to może być i jakie są koszty naprawy tego.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności