Skocz do zawartości

- - - - -

opel meriva - turbina w 1.7 cdti


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 02 marzec 2009 - 20:09

witam serdecznie mam nastepujacy problem - mam od niedawna opla merive 1.7 cdti i zauwarzyłem na turbinie ze saczy sie olej , przy turbinie jest taka puszka srebrna z dołu ja widac i tam zobaczyłem olej , obserwuje na bagnecie poziom oleju w silniku jest narazie ok , auto ma przejechane 110300,prosze o rade co robic 03 -03-2009 byłem dzisiaj z autkiem na kanale i olej wydobywa sie z takiej czarnej grubej rury ktora idzie od filtra powietrza do tyrbiny skad tam olej prosze o pomoc

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Don

Don
  • Forumowicz
  • 285 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 marzec 2009 - 17:42

Miałem niedawno podobne problemy z turbiną... Mogły puścić uszczelnienia na turbinie i dlatego pojawia się olej. Spodziewam się, że autko słabo przyspiesza? Kopci Ci? Wyjegwiżdże?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2009 - 20:01

auto zachowuje sie normalnie nie kopci ,przyspieszenie ok trudna sprawa

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Don

Don
  • Forumowicz
  • 285 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 marzec 2009 - 09:41

No, to nie wiem, musisz kombinować. Ale przygotowywałbym się na regenerację turbosprężary... W każdym razie pewnie bez jej demontarzu nie da się nic więcej ustalić a może lepiej to zrobić teraz, gdy nie są wielkie uszkodzenia niż jak będzie nadawała się na złom.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 04 marzec 2009 - 17:26

dzieki za rade pozdrawiam

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   gawon

gawon
  • Forumowicz
  • 265 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 20:14

ta rura od filtra to jest tak zwana odoma i ona do tego jest że by olej odprowadzała tak mi się zdaj gdzieś o tym czytałem
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2009 - 18:59

Witam , rura doprowadza powietrze do turbiny i jest połączona z odpowietrzeniem skrzyni korbowej , głowicy , możliwe a już to przerabiałem że powodem pojawienia się oleju są przedmuchy z silnika co oznacza wymianę pierścieni lub nowe nadwymiarowe tłoczki i "drobny bolesny remoncik " czego szczerze nie życzę, pozdrawiam.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Seba1981

Seba1981
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI

Napisano 26 listopad 2012 - 12:23

Witam

Mam dokładnie identyczną sytuację jak opisana powyżej. Najprawdopodobniej czeka mnie wymiana lub regeneracja (tak wynika ze wstępnych oględzin). Pytanie tylko czy regenerować, czy zacisnąć zęby i zainwestować w nową. Co jest lepsze? Różne rzeczy słyszałem o turbinach po regeneracji i mocno się zastanawiam czy jest sens. Poradźcie proszę.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   marmi

marmi

    łysy wąż

  • Forumowicz
  • 1056 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW GOLF VI
  • Silnik:2.0TDI CR BLUEMOTION

Napisano 26 listopad 2012 - 18:52

Pytanie tylko czy regenerować, czy zacisnąć zęby i zainwestować w nową. Co jest lepsze? Różne rzeczy słyszałem o turbinach po regeneracji i mocno się zastanawiam czy jest sens. Poradźcie prosz

miałem ta przyjemność wymieniać turbo u siebie w 1,7cdti i na początklu postanowiłem zaoszczedzić i kupiłem regenerowaną, autko odrobinkę słabiej przyspieszało i czasem przy dużych prędkościach potrafiło wywalić przeładowanie, wina nie idealnie wyregulowanej sztangi...

Potem postanowiłem kupic fabrycznie nową, fakt koszt prawie 2,5tyś + montaż ale według mnie sie opłaciło, brak jakichkolwiek problemów, a przejechało autko już na niej ponad 90tyś...

Moim zdaniem regeneracja tyrbiny vnt nie ma sensu i lepiej zapłacić więcej, kupic nową, raz założyć i mieć święty spokój...


Jeśli olej sączy się z doprowadzenia powietrza to znaczy że puściły uszcxzelnienia na turbinie i nalezy ją jak najszybciej zrobić!!! koniecznie też czyszczenie przy wymianie całego dolotu wraz z ic...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   marek79

marek79
  • Forumowicz
  • 182 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7CDTI 101KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 czerwiec 2014 - 15:50

 Stary temat ale nie będę zakładał nowego. Miałem u siebie tak samo na dolocie turbiny olej i cały silnik od spodu mokry bez większych ubytków oleju w silniku. Poczytałem troszkę po innych forach i założyłem dodatkową odmę od Lublinka, najczęściej użytkownicy Skody chyba to stosują. Okazało się że prawie wszystko co się sączy z dolotu to woda, a najwięcej zimą. Od listopada jeżdzę z tą odmą i cały silnik od spodu jest już suchy. Na próbę do spustu odmy miałem podłączony tylko węzyk zatkany na końcu i w okresie zimowym przez tydzień było w nim ok 50ml wody. Teraz mam z prawej strony w zderzaku załozony zbiorniczek do zbierania tego syfu.  Na początku też myślałem że to turbina bo aż kapało pod samochodem a teraz jest suchutko. Załączam zdjęcia.

Załączone miniatury

  • 2.jpg
  • 1.jpg


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse