Skocz do zawartości

Ubezpieczenie - zniżki


Gość szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję małej rady i będę wdzięczny za pomoc :)

 

Dzielimy się z dziadkiem Oplem Corsą, za miesiąc kończy się ważność ubezpieczenia i jest już czas na przegląd, ale nie ma miejsca w dowodzie rejestracyjnym. Skoro i tak trzeba go wymienić, zacząłem kombinować ;)

 

Nie znam się na tym za bardzo, ale o ile wiem jeśli w przyszłości (na razie mam prawo jazdy dwa lata) kupię swój pierwszy samochód, będę musiał płacić większe ubezpieczenie, bo nie miałem wcześniej auta. Czy jest to możliwe, żeby przy okazji wymiany dowodu "dorejestrować" się jako współwłaściciel (auto na razie jest na dziadka), tak żeby zniżki już "leciały", czy to jest możliwe tylko po kupnie auta? Czy macie jakieś inne propozycje?

 

PS. Auto jest na starych, czarnych tablicach. Czy przy zmianie dowodu trzeba je wymieniać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie, szczegoly napewno znajdziesz, po prostu dziadek musi ci dac darowizne w postaci czesci auta, wtedy z taka umowa i z dziadkiem bedziesz musial udac sie do urzedu o nowy dowod z wpisem

wazne by twoj udzial byl mniejszy niz 50% (pewnie wystarczy 10-20%), bys nie byl pierwszym wlascicielem (a jedynie "z tylu")

na 90% bedziecie wymieniac tablice na nowe... ale moge sie mylic...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę :)

Szkoda co do tablic, miałem nadzieję, że uda się uniknąć zmiany, bo to znowu wydatek...

 

A czy istnieje też taka możliwość, tutaj połowę przekręcę, bo dawno słyszałem, ale załatwienia tego w ubezpieczalni, gdyby auto było nadal tylko i wyłącznie dziadka? Jakieś użyczenie/osoba korzystająca czy coś takiego?

Jeśli ktoś kojarzy, co mam na myśli, ale nie pamiętam nazwy, to proszę bardzo o pomoc ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Miechulodz