Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z dmuchawą ogrzewania, nie chce się wyłączyć. Pracuje na pełnych obrotach, pomimo wyłączonego silnika, wyłącznika ustawionego na 0. Pomaga tylko ściągnięcie klemy lub wyjęcie bezpiecznika automatycznego w kabinie. Co to może być??? Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem. Dlatego potrzebuję schematu elektrycznego od sintry 2.2 benzyna. A może ktoś już spotkał się z tym problemem. Nadmienię, że jak wszystko było w porządku to działały wszystkie biegi. Z góry dziękuję za sugestie.

 

 

 

 

 

 

zmieniłem tytuł / Kacper

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/
Udostępnij na innych stronach

Słabo szukałeś kolego. Przeczytaj to, sprawdź i napisz czy pomogło.

ps. wiem, że jesteś nowy, ale pamiętaj, żeby nie pisać tego samego posta w dwóch miejscach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/#findComment-408937
Udostępnij na innych stronach

Też szukałem ale Sintra to inna bajka. biggrin.gif
Zaciekawiło mnie też gdzie jest regulator prędkości nawiewu, czyli ten rezystor dmuchawy który jest odpowiedzialny za różne prędkości lub ich brak.
I okazuje się że w Sintrze to nie jest takie proste. ( Spróbujcie wpisać w wyszukiwarkę hasło: rezystor wentylatora Sintra lub coś podobnego )
A ponieważ jestem dociekliwy wink.gif to znalazłem w siostrzanym Venture



Trochę elektroniki sterującej jest też pod samym przełącznikiem prędkości.

przemowroc, ktoś ci musiał niezłe zwarcie w instalacji zrobić sad.gif , jak dmuchawa nie wyłącza się w pozycji 0 i po wyjęciu kluczyka. Szukaj tam gdzie ostatnio było coś robione.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/#findComment-408992
Udostępnij na innych stronach

W te wakacje wymienilem rezystor, choerstwo bardzo latwo sie przepala na biegu 1 i 2 wlasnie ze wzgledu, ze wiekszosc z nas niezaleznie od marki auta uzywa tych niskich biegow. Najgorzej jest w cieple dni gdy dziala klima, nawiew ma dzialac wiec ustawiamy np 2 i wieje chlodek, ale rezystor jako opornik grzeje sie okrutnie. Dodatkowo jesli jest gorzaco cieplo tore wytwarza rezystor nie ma gdzie uciec i kolo sie zamyka. Fakt przepalenia rezystora jest nieunikniony i to tylko kwestia czasu. Wymiana nie jest skomplikowana wrecz banalna ale ciezko znalezc uzywany caly rezystor. Jesli ktos zastanawia sie dlaczego mu nawiew na 1,2,3 biegu dzala jak na 0 a 4normalnie urywa glowe, to niech szuka rezystora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/#findComment-408998
Udostępnij na innych stronach

chili jak dobrze zrozumiałem ten rezystor to płytka drukowana włożona w silnik dmuchawy? Zastanawiam się czy nie przerobić układu na coś bardziej dostępnego na rynku. Może ktokolwiek przerabiał temat? Jakie obciążenie prądowe musi znosić układ?

Edytowane przez przemowroc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/#findComment-409000
Udostępnij na innych stronach

Hello!

W pierwszych dwóch bloków obrazu. Jednym z Sintra.Inne od amerykańskich samochodów. Złącza są takie same.

 

post-12527-0-80518200-1318493398_thumb.jpg

 

Link do Ebay ........

Link

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/#findComment-409019
Udostępnij na innych stronach

Jakie obciążenie prądowe musi znosić układ?

Silniczek zabezpieczony jest bezpiecznikiem automatycznym 30 A, w sieci można znaleźć schematy elektronicznego regulatora.

Więc jeśli masz trochę umiejętności to taki regulator zrobisz sam.

 

Ale na początek to wyciągnij rezystor z dmuchawy , zobacz jak wygląda i czy widać na nim objawy uszkodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/#findComment-409109
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Hello!

W pierwszych dwóch bloków obrazu. Jednym z Sintra.Inne od amerykańskich samochodów. Złącza są takie same.

 

post-12527-0-80518200-1318493398_thumb.jpg

 

Link do Ebay ........

Link

Szanowni użytkownicy.To mój pierwszy post na forum a dotyczy nieszczęsnego opornika dmuchawy nawiewu. Udało mi się ustalić z jakich samochodów można zastosować zamienniki w 100% działające i gdzie można dostać nowe cześci :)

Wszystkim zainteresowanym podaję linki do stron gdzie znajdziecie nazwy marek i modeli wyposażonych w takowe oporniki :)

http://demot.pl/products/details/id/9297 tu znajdziecie cześci używane

a tu nowe

http://www.usauta.pl/index.php?cPath=&pID=8477#.UB_qsuxtCSp jest to opornik do Buick Century 1997-2005 wszystkie modele i silniki

(numery OEM: 12135102, 15304891, 15393829, 158713, 52481707, 89018437, 89018501, 89018643) jako drugi jest numer znajdujacy się na bocznej naklejce rezystora Sintry. Pozdrwaiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46381-wentylator-nawiewu-sintra/#findComment-453085
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności