Gość matekogon Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 (edytowane) Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej.Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cimaczyli :Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpgMechaniczny numer klucza gdzie go znaleźćw module cim Wchodzimy programowanienastępnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpgpojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpgtutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpgpo kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrótnastępnie będziemy musieli odpisaćwariant kodowania cima (konfiguracja)High Speed CAN konfiguracjaMid Speed CAN konfiguracjaLow Speed CAN konfiguracjana tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpgI to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cimademontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cimaMój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało takWchodzimy w moduł cimprogramowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy daleji teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpgnastępnie wchodzimy w programowanie immobiliserapojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpgwpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpgnastępnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpgnastępnie programujemy kluczykimamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany kluczTeraz musimy zrestartować modułyIPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPCUEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UECREC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu RECTeraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniemProgramujemy car pass w :IPCUECRECczyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępui na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimiei wy kalibrować czujnik kąta skrętuTo by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżejAstra-H / Zafria-BZanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cimaVinMechaniczny numer kluczawariant kodowania cima (konfiguracja)High Speed CAN konfiguracjaMid Speed CAN konfiguracjaLow Speed CAN konfiguracjazresetuj stary cim (to nie jest konieczne )zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowaniaCAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autkoVin i numer klucza mechanicznegoZaprogramować funkcje imobilajzeraZaprogramować kluczeI teraz trzeba zresetować :IPCUECRECWyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniemProgramujemy car pass w :IPCUECRECTeraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimiei na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętuMam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło Edytowane 6 Listopada 2016 przez Kacper   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54522-wymiana-cima-w-astrze-h/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość map69 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Brawo, świetny opis. Ja co prawda będę wymieniał IPC ale z Towjego opisu dowiedziałem się jak je zresetować i zaprogramować. Długo tego szukałem i znalazłem właśnie tu. Dzięki, masz plusik.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54522-wymiana-cima-w-astrze-h/#findComment-449423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grande06 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Witam, kupiłem używany nie wylogowany moduł CIM do astry 2005 , mam pass card od niego i od swojego auta. Może mi ktoś powiedzieć jak go wylogować op-com - em?   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54522-wymiana-cima-w-astrze-h/#findComment-510271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matekogon Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Kolego montujesz cim dawcy i resetujesz cima. Zeby to wykonać musisz wpisać kod dostępu żeby ci się podświetliła funkcja resetu cim. Wyłączasz zapłon czekasz minutę i włączasz. Cim masz już wylogowany   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54522-wymiana-cima-w-astrze-h/#findComment-510946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lesuch Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Witam. Może moje pytanie będzie śmieszne, ale czy CIM dawcy musi mieć taki sam nr jak mój stary? Mam taki uszkodzony (kod GD) z zafirze b i niby nie powinno być różnicy, ale już się kiedyś z tym spotkałem, że trzeba pakować części z tym samym numerem. pozdrawiam,   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54522-wymiana-cima-w-astrze-h/#findComment-553057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drahe Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Jak masz ESP to jest istotne jaki jest cim dawcy.Musi też mieć czujnik SAS.GD z tego co pamiętam jest do aut z ESP.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54522-wymiana-cima-w-astrze-h/#findComment-553246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lesuch Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Dzięki. Kupiłem GD i czekam na klona. Nie sądzłem, że to ma takie znaczenie. Przecież można programowo wyłączyć, a w produkcji wsio ryba i tanio.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54522-wymiana-cima-w-astrze-h/#findComment-553685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi