Skocz do zawartości

Wymiana CIMa w Astrze H


Gość matekogon

Rekomendowane odpowiedzi

Gość matekogon

Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej.
Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima

Programowanie odbyło się za pomocą OP COM

Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima
czyli :
Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin
post-12063-0-89658200-1336837618_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg
Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć
w module cim Wchodzimy programowanie
post-12063-0-89658200-1336837618_thumb.jpg
następnie programowanie immobilisera
post-12063-0-49730700-1336838183_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg
pojawi się nam nowe okno
post-12063-0-61802500-1336838307_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg
tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego
post-12063-0-85338100-1336838455_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg
po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny
post-12063-0-40350400-1336838578_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót
następnie będziemy musieli odpisać
wariant kodowania cima (konfiguracja)
High Speed CAN konfiguracja
Mid Speed CAN konfiguracja
Low Speed CAN konfiguracja

na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania
post-12063-0-13991600-1336839131_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg

I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima

demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima

Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak
Wchodzimy w moduł cim
programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej
i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima
post-12063-0-57471600-1336840513_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg
następnie wchodzimy w programowanie immobilisera
pojawi nam się
post-12063-0-61802500-1336838307_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg
wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin
post-12063-0-85338100-1336838455_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg
post-12063-0-40350400-1336838578_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg
post-12063-0-72286100-1336845774_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg
post-12063-0-15657600-1336845918_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg
następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy
post-12063-0-15802600-1336846108_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg
następnie programujemy kluczyki
mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak
post-12063-0-42129400-1336846271_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz

Teraz musimy zrestartować moduły
IPC więc wchodzimy
post-12063-0-24823000-1336846563_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg
post-12063-0-53794200-1336846662_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg
post-12063-0-44015100-1336846726_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg
post-12063-0-39351100-1336846797_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC
UEC
post-12063-0-97668400-1336847058_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg
post-12063-0-77657200-1336847154_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg
post-12063-0-09971600-1336847245_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg
post-12063-0-46279700-1336847317_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC
REC
post-12063-0-28774100-1336847486_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg
post-12063-0-06800100-1336847573_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo
post-12063-0-76980100-1336847625_thumb.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC

Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem

Programujemy car pass w :

IPC
UEC
REC
czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu
i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie
i wy kalibrować czujnik kąta skrętu

To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej


Astra-H / Zafria-B

Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima
Vin
Mechaniczny numer klucza
wariant kodowania cima (konfiguracja)
High Speed CAN konfiguracja
Mid Speed CAN konfiguracja
Low Speed CAN konfiguracja

zresetuj stary cim (to nie jest konieczne )
zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania

CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko
Vin i numer klucza mechanicznego
Zaprogramować funkcje imobilajzera
Zaprogramować klucze

I teraz trzeba zresetować :
IPC
UEC
REC

Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem

Programujemy car pass w :

IPC
UEC
REC
Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie
i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu
Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność
Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem


Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Brawo, świetny opis.

Ja co prawda będę wymieniał IPC ale z Towjego opisu dowiedziałem się jak je zresetować i zaprogramować. Długo tego szukałem i znalazłem właśnie tu.

 

Dzięki, masz plusik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

kupiłem używany nie wylogowany moduł CIM do astry 2005 , mam pass card od niego i od swojego auta. Może mi ktoś powiedzieć jak go wylogować op-com - em?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego montujesz cim dawcy i resetujesz cima. Zeby to wykonać musisz wpisać kod dostępu żeby ci się podświetliła funkcja resetu cim. Wyłączasz zapłon czekasz minutę i włączasz. Cim masz już wylogowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Może moje pytanie będzie śmieszne, ale czy CIM dawcy musi mieć taki sam nr jak mój stary? Mam taki uszkodzony (kod GD) z zafirze b i niby nie powinno być różnicy, ale już się kiedyś z tym spotkałem, że trzeba pakować części z tym samym numerem.

pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Kupiłem GD i czekam na klona. Nie sądzłem, że to ma takie znaczenie. Przecież można programowo wyłączyć, a w produkcji wsio ryba i tanio. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności