Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Obieg wewnętrzny ASTRA H


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
203 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   matekogon

matekogon
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTL

Napisano 30 październik 2012 - 21:10

Kolego nie wiem jak Ty ja mało używam opcji wyboru cyrkulacji powietrza. I w moim przypadku jak sie uszkodziło połączenie między silniczkiem a ta klapką nawet przez chwile się nie zastanawiałem że będe to naprawiał bo jak sam zauważyłeś jest ciężko z demontować więc przy pomocy kleju na ciepło przykleiłem do tej klapy kawałek drucika i przymocowałem na stałe do tej kratki. Od tego czasu nie mam problemu z parowaniem i nie oddycham w aucie kiszonym wewnętrznym powietrzem tylko powiedzmy "czystym, świeżym" zewnętrznym.
  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   arek

arek
  • Zasłużony
  • 3784 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 październik 2012 - 09:39

co w przypadku wlaczenia klimy latem jest naprawde idelanym polaczeniem
lodowka w domu tez zostawiasz otwarta zeby czyste swieze ( i cieple) powietrze do niej wpadalo i agregat chlodzil nonstop na najwyzszych obrotach...
ktos keidy po cos to wymyslil
i juz nawet w maluchach takie cos bylo zeby regulowac wlasnei cyrkulacja powietrza...
  • 0

#13 OFFLINE   matekogon

matekogon
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTL

Napisano 31 październik 2012 - 19:04

Szczerze powiem że jak długo jeżdżę samochodami z klimatyzacją to nigdy nie włączałem cyrkulacji wewnętrznej. U siebie mam klimatronika i wydaje mi się że gdyby cyrkulacja wewnętrzna był potrzebna do idealnej pracy klimy to chyba cyrkulacja by się również przełączała automatycznie na obieg wewnętrzny a nie była funkcją o której sami decydujemy czy ją włączymy albo wyłączymy. Może przy okazji zadam pytanie co nam daje cyrkulacja wewnętrzna?
  • 0

#14 OFFLINE   rejest

rejest
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z16XEP
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 październik 2012 - 21:53

Problem z klapką można tanim kosztem naprawić wg sposobu kolegów ze wschodu.
Zrobiłem tak u siebie i wszystko śmiga jak trzeba. Po wmontowaniu stabilizatora zmniejsza się ryzyko ponownego uszkodzenia klapki.
Link do opisu ze zdjęciami: http://astra-h.ru/zaslonka.html
  • 0

#15 OFFLINE   arek

arek
  • Zasłużony
  • 3784 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 listopad 2012 - 08:55

Szczerze powiem że jak długo jeżdżę samochodami z klimatyzacją to nigdy nie włączałem cyrkulacji wewnętrznej. U siebie mam klimatronika i wydaje mi się że gdyby cyrkulacja wewnętrzna był potrzebna do idealnej pracy klimy to chyba cyrkulacja by się również przełączała automatycznie na obieg wewnętrzny a nie była funkcją o której sami decydujemy czy ją włączymy albo wyłączymy. Może przy okazji zadam pytanie co nam daje cyrkulacja wewnętrzna?


w sprawnie dzialajacym climatroniku jak ustawisz w pozycji auto i nie zmieniasz juz klawiszem przycisku od recyrkulacji klapka sterowana jest automatyzcnie w zaleznosci od potrzeby
po to sa czujniki temperatury w srodku
wtedy raz schlodzona kabina do ktorej latem nie wlatuje juz zar z zewnatrz jest zamykana i klima utrzymuje tylko temperatura jaka chcesz a nie musi jechac caly czas na najwyzszych obrotach bo do kabiny caly czas dostaje sie gorace powietrze z zewnatrz
nie wiem czy u ciebie jest tez jeszcze szujnik jakosci powietrza ale gdy komp wtedy uzna ze jednak od czasu do czasu potrzebne jest powietrze z zewnatzr to kplapka sie otwiera i potem klima tylko przez moment znwo schladza do ustawionej temperatury
wszystko oczywiscie w trasie
na odcinkach klikuminutowych klimy nawet nie ma co wlaczac bo zanim uzyskamy efekt zamierzony (nie ten ze na chwile z kratek leci zmrozone powietrze i klimatyzacja pracuje na najwyzszych obrotach a my po kilku minutahc wysiadamy zachrypneici bo nawdychalismy sie zmrozonego powietzra) - czyli przyjemnje temperatury w samochodzi my juz z auta wysiadamy
  • 0

#16 OFFLINE   matekogon

matekogon
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTL

Napisano 01 listopad 2012 - 19:47

NIe mam czujnika powietrza i zaskoczyłeś mnie ta cyrkulacja wewnętrzną muszę to przeanalizować u siebie
  • 0

#17 OFFLINE   arek

arek
  • Zasłużony
  • 3784 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 listopad 2012 - 10:50

nawet jak nie masz tego czujnika
to nie ma tu co wiele analizowac - to jest logiczyn sposob dzialania lodowki

co prawda mam inne auto ale
dziala ot tak samo
klimatronic ustawiony na konkretna temperatura tryb auto - czyli komp sma reguluje czy i gdzei ma mocniej wiac na nogi na czy ze srodkowych kratek czy po szybach - moge wybrac jedna konkretna opcja - ale wtedy wylacza sie tryb auto
to samo sie tyczy cyrkulacji powietrza - jak chce klapka otworzyc lub zamknac a tryb auto jest wlaczony to po nacisneiciu klawisza od razu on sie wylacza (u mnie jest jeszcze szujnik jakosci powietrza takze widze jak czasami komp zapoda sygnal do klapki ze ma sie otworzyc) a jak ja recznei zmienei ustawienie i jakis czas tka jade to od razu widac roznica w spalaniu na kompie - minimalna ale jednak
i trzeci przypadek - biegi wentyatora - w trybie auto komp sam ustawia jego szybkosc tak aby w kabinie panowala odpowiednia wybrana temepratura i na poczatku w trybie auto wiadomo wentlator chlodzi szybciej zeby jak najlepiej rozprowadzic powietzre a potem wlacza sie jak tego tylko potrzebuje
krecac ta galka recznie od razu wyskakuje z trybu auto

to wszystko jest tma ze sobo powiazane i niesprawna klapka ze storny mechanicznej prowadzi do teog ze klima caly czas pracuje - bo nigdy nie osiagnie ustawionej temperatury jak z zewnatrz wpada zbyt cieple powietrze caly czas dlatego szybciej moze ulec uszkodzeniu sprezarka jak tez i spalanie w aucie masz niepotrzebine wyzsze
dlatego ustawienie tej klapki w jakeis jednej pozycji tak jak to tu ktos proponuej albo odpiecie silniczka calkowicie nie jest zadnym rozwiazaniem
lepiej juz sie pobawic i zrobic to tak jak te ruski naprawiajac przedtem oczywiscie uszkodzona klapka
  • 0

#18 OFFLINE   matekogon

matekogon
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z17DTL

Napisano 21 czerwiec 2013 - 11:02

Koledzy zmobilizowaliście mnie do naprawy moje klapy cyrkulacji  Więc ją naprawiłem  no i po obserwacjach czy jest to tak jak kolega wyżej pisze .W moim przypadku nie działa to. Temperatura na zewnątrz 34 stopnie. Klima włączona automatycznie na 20 stopni i sobie oglądam zachowanie klapy a tu nic. Manualnie działa przełączanie klapy. Czy wie ktoś może jakie warunki muszą być spełnione żeby komputer przełączył klapę Czyżby to było spowodowane brakiem w moim przypadku czujnika jakości powietrza? 


  • 0

#19 OFFLINE   piter27

piter27
  • Użytkownik
  • 77 postów
  • LokalizacjaWARSZAWA
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.9 CDTI 120KM 2008r
  • Nadwozie:hatchback 5DZ
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 czerwiec 2013 - 16:26

Witam niestety mnie tez dopadła ta usterka.dzis zdemontowałem schowek i sprawdziłem jak zachowuje sie ta klapka od zamykania obiegu wenętrznego.I stwierdzam że klapka nie dokońca chcę się ani zamknąć ani otworzyć po wciśnieciu przycisku obiegu wew.tak jak gdzieś czytałem na innym forum uszkodzony jest ten mechanizm który połączony jest z silniczkiem.I tu pytanie co trzeba kupić aby to zrobić może numer katologowy części zamiennej albo oryginalnej byście podali.I może ktoś kogoś zna z Warszawy kto mógłby mi to zrobić.Bo teraz to ustawiłem sobie klapkę na pozycję obiegu wewnętznego bo obieg zewnętrzny jest tez dla mnie bezsensu aby mi do kabiny wlatywło cały czas smród spalin.


  • 0

#20 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Moderator
  • 2608 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM

Napisano 29 czerwiec 2013 - 00:48

szybciej będziesz stawał się śpiący ponieważ w kabinie będzie mało tlenu a dużo dwutlenku węgla. Nie do końca zgodzę się z tym co pisze arek (z tym obiegiem wewnętrznym). Racją jest że jest on potrzebny by zbić wysoką temp. ale załącza się obieg wewnętrzny tylko zaraz po uruchomieniu silnika w upał (kilkanaście sekund po) lub też gdy są trudności z uzyskaniem zadanej temp (duża różnica temp zadana-temp zmierzona) Jeśli weźmiesz na Lo to klapka przełączy się na obieg wewnętrzny, jeśli ustawisz w upał temp. np. 21'C to przełączy się ona by szybciej ją osiągnąć i zaraz przed osiągnięciem temp zadanej klapka otwiera się. Kabina musi być wentylowana i proces automatycznego zamknięcia nie może trwać długo. Podałem tu analizowany układ bez czujnika jakości powietrza bo akurat tylko jakoś z takimi autami miałem ostatnio do czynienia.


  • 0





Podobne tematy: Collapse