Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Opel Corsa C problem z gniazdem zapalniczki :/


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Ewelina88

Ewelina88
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 marzec 2013 - 18:27


 

Witam.



Z góry przepraszam za wszelkie niedopatrzenia, błędy, brak
wiedzy itp., ale proszę o wyrozumiałość ponieważ po raz pierwszy zasięgam
porady na forum. Jestem posiadaczką opla corsy C bodaj 2004 rok i mam pewien
problem...



Parę dni temu zakupiłam sobie transmiter i tu małe
zaskoczenie otóż okazuje się, że (na moje oko) gniazdo zapalniczki jest dość
płytkie i szerokie, ponieważ transmiter nie wchodzi dość głęboko i co chwilę
się wysuwa. W ramach sprawdzenia czy to nie wina transmitera (jego wykonania)
podłączyłam go do gniazdka w renault megane z 98 roku i wszystko jest w
najlepszym porządku. Zastanawiam się czy jest jakaś metoda chałupnicza na
zażegnanie tego problemu czy może jest jakiś rozdzielacz gniazda zapalniczki,
który idealnie wpasowywałby się w gniazdo corsy? Jeśli macie propozycję
takowego bardzo proszę o podrzucenie linka. Bardzo proszę o pomoc.



Z góry dziękuję i pozdrawiam:)



 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 Gość_Natan_*

Gość_Natan_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2013 - 08:20

Czesc

 

Najwyrazniej jest problem z samym gniazdem zapalniczki skoro transmiter wchodzi bez problemu do gniazda zapalniczki w innym aucie.Moze byc skorodowane(czesta przypadlosc).W gniezdzie tym sa w srodku blaszki ktore stykaja sie z blaszkami(stykami)wtyczki.Problem moze tez lezec w samej nowej niewyrobionej wtyczce transmitera ktora trzeba wcisnac z uzyciem wiekszej sily(lecz bez nadmiernego silowania sie).Sprawdz czy blaszki na samej wtyczce transmitera mozna swobodnie scisnac palcami tak,aby byly na rowni z powierzchnia wtyczki.Mozna tez sprobowac delikatnie podgiac wewnetrzne blaszki(styki gniazda) jezeli nie sa skorodowane.Absolutnie nie wolno podginac tych blaszek metalowym przedmiotem(zwarcie).Sa rozgalezniki do gniazda zapalniczki(dwojniki nawet trojniki)do kupienia w sklepach z gazdzetami motoryzacyjnymi i CPN.Lecz zanim to kupisz proponowalbym aby jakis kumaty facet obejrzal gniazdo i ocenil czy da sie cos z tym zrobic(byc moze gniazdo nadaje sie tylko do wymiany).



#3 OFFLINE   Ewelina88

Ewelina88
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 marzec 2013 - 10:43

Dziękuję za odpowiedź i najpewniej pójdę za tą radą poproszę kogoś kto się na tym zna o zajrzenie do gniazda i wygląda na to że wymiana go będzie jak najbardziej konieczna, bo na dobrą sprawę wydaje mi się skorodowane:/ Mam nadzieję, że taka zabawa nie będzie dużo kosztować. Póki co nie chciałam kombinować z rozgałęźnikami ponieważ obawiałam się, że sytuacja się powtórzy i chyba miałam dobre przeczucia.

Serdecznie dizekuję za wyrozumiałość i pomoc, bo jako kobita potrafie tylko uzupełniać płyny, zmieniać koła w samochodzie no i ewentualnie filtr powietrza:/ :)

Pozdrawiam :)


  • 0

#4 OFFLINE   majq1

majq1

    Marcin

  • Zasłużony
  • 903 postów
  • LokalizacjaKętrzyn/Olsztyn
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 V6, 205 KM , X30XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 marzec 2013 - 00:55

Miałem tak
Winą nie były te boczne blaszki minusowe a za krótki styk plusowy (najczęściej to kawałek bezpiecznika wystaje)
Rozebrałem wtyczkę przedłużyłem styk plusa i gra
Po co wymieniać całe gniazda
  • 0

#5 Gość_Natan_*

Gość_Natan_*
  • Gość

Napisano 13 marzec 2013 - 08:53

Miałem tak
Winą nie były te boczne blaszki minusowe a za krótki styk plusowy (najczęściej to kawałek bezpiecznika wystaje)
Rozebrałem wtyczkę przedłużyłem styk plusa i gra
Po co wymieniać całe gniazda

Czesc

 

Ale czy zauwazyles ze problem dotyczy tego ze transmiter nie wchodzi dosc gleboko jak napisala autorka wiec zbyt krotka koncowka plusowa nie ma tutaj znaczenia.Wtyczka wchodzi tylko czesciowo i ma tendencje do wyskakiwania.Problem tkwi(tak mi sie wydaje) na powyginanych wewnetrznych stykach gniazda ktore blokuja wlozenie wtyczki do konca.



#6 OFFLINE   majq1

majq1

    Marcin

  • Zasłużony
  • 903 postów
  • LokalizacjaKętrzyn/Olsztyn
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 V6, 205 KM , X30XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 marzec 2013 - 00:35

Ale czy zauwazyles ze problem dotyczy tego ze transmiter nie wchodzi dosc gleboko jak napisala autorka wiec zbyt krotka koncowka plusowa nie ma tutaj znaczenia.

 

U mnie nie wchodziła do końca bo była źle zaprojektowana
1 że za gruba do samego końca

2 za krótki plus

 

 A sprawdzałem i blaszki mam ok. tylko u mnie musi być zwężana przy końcu

taka pasuje idealnie

Whitenergy_Przed_u_acz_gniazda_zapalnicz
 


  • 0

#7 OFFLINE   Ewelina88

Ewelina88
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 marzec 2013 - 23:58

Ok,  przeanalizowałam wszystkie opcje jakie zostały podsunięte i w ostateczności dorwałam rozgałęźnik do gniazda, który ma znacznie krótszą wtyczkę od transmitera i o dziwo zadziałało:). Zdarza się, że czasami coś nie styka, potrafi się rozłączyć, ale występuje to dosyć sporadycznie więc da się jakoś z tym żyć:) Tak więc podsumowując: rozdzielnik trzyma się tak w miarę w gnieździe zapalniczki (jakieś tam luzy są), a transmiter w trójniku siedzi idealnie. :)


  • 0

#8 OFFLINE   blowek

blowek
  • Forumowicz
  • 288 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.216V75KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 kwiecień 2016 - 17:00

Witajcie. Wymieniał ktoś kiedyś żarówkę w gnieździe zapalniczki ?


  • 0

#9 OFFLINE   Anom

Anom
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 kwiecień 2016 - 19:52

Mam problem z gniazdem zapalniczki.

 

1. Dlaczego blaszka dochodząca do żaróweczki jest luźna ?

2. Jak wyciągnąć żarówkę, aby nic nie urwać ?

3. Żarówka nie wygląda na przepaloną. Mimo to wymienić, aby była pewność ?

 

 

Mogę liczyć na pomoc ?

Załączone miniatury

  • q12345.JPG

Użytkownik Anom edytował ten post 26 kwiecień 2016 - 19:54

  • 0

#10 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4929 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 26 kwiecień 2016 - 20:08

Nie pamiętam dokładnie ale ten czarny element w którym jest żarówka jakoś się przekręca albo po prostu lekko podważa i wychodzi. To prosta robota i nie ma się nad czym zastanawiać. Żarówka pod światło i będziesz widział czy przepalona.


  • 0





Podobne tematy: Collapse