Skocz do zawartości

Nie działa obieg wew. astra G szyby paują.


Gość maxio69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie dawno zakupiłem astrę G 1.7 dti pewnego razu wł ten obieg wew. i coś jak by zmienił się dźwięk dmuchawy (teraz nie pamiętam czy faktycznie po wł tego zmienia się ten dźwięk) wtedy to szyby nie parowały mi jeszcze jak próbowałem wł ten obieg.

Tak wiem, że jak go wł to szyby będą parować, dlatego go wył, chodziło mi tylko o sprawdzenie czy to działa.

Od jakiegoś czasu zauważyłem jak szyby parują mi dość mocno. Chcąc sprawdzić przypadkiem czy ten obieg jak go wł nadal będzie działał to teraz nie słychać żadnej zmiany w dźwięku dmuchawy.

Światełko że jest wł obieg świeci się ale dźwięk się nie zmienia.

Czy tak powinno być? Czy dźwięk po wł obiegu powinien się zmienić?

Czemu tak mocno parują mi szyby?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

przy zamknietym obiegu dzwiek nadmuchu wydaje sie duzo wiekszy ,jak obiek sie otwiera to nawiew "cichnie"

a jak szyby paruja to zablokowala sie klapa lub nie dziala silnik zamykajacy obieg wewnetrzny

 

filtr przeciwpylkowy (kabinowy) po zimie wymieniony???

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś mam z tym obiegiem, bo jak go włącze to dźwięk się nie zmienia, światełko świeci ale dźwięk nie. Może tu tkwi problem? Co radzisz zrobić?

Jeśli chodzi o ten filtr to nie wymieniałem go nawet nie wiem gdzie on się znajduje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dzisiaj rozkręciłem schowek i mam kilka pytań odnośnie tego co tam zobaczyłęm.

Czy to co jest zaznaczone na zdjęciu to ten silniczek ? Jak rozkręciłem schowek to ta klapka od zamykania była w tej pozycji co na zdj.

Mam problem z silniczkiem gdyż jak lekko ruszyłem klapke zmknęła się. Widocznie zacina się silniczek i z tego co widziałem był już wymieniany gdyż nalepka jest bosha.

Ogólnie to mam pytanko jak wymienić ten filtr przecipyłkowy czy muszę odkręcić te zaznaczone śróbki, jest ich oczywiściew więcej ale nie dało rady ując na zdjęciu.

Czy jest jakiś inny sposób wymiany tego filtra?

Kolejne pytanko to jaki to ma być ten filtr na allegro z tego co widziałem były same kwadratowe ale tam chyba jest zupełnie inny. Jakiś stożkowy, walcowy czy coś takiego.

post-38489-0-38368800-1365241286_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

W Astrach montowano systemy dwóch producentów Bosch i Delphi, różnią się nieznacznie.

Ad. 1. Prawdopodobnie to co zaznaczyłeś to silniczek, w mojej Aśce jest on na dole i porusza klapką za pomocą cięgna. Klapka była w pozycji otwartej = włączony obieg wewnętrzny.

Ad. 2. Typowe, koledzy już pisali. Pozostaje wymiana lub całkowite odłączenie w pozycji zamkniętej i problem z głowy. W tej skrzyneczce jest silniczek wraz z przekładnią, niektórzy wymieniają sam silniczek na nowy (bardzo podobne są w starszych siłownikach centralnego zamka)

Ad.3, 4, 5. To nie filtr przeciwpyłkowy a zwykły łapacz kurzu, filtr pyłowy masz bardziej na lewo w stronę środka pojazdu mniej więcej na tej samej wysokości - szukaj prostokątnej klapki ustawionej pionowo przykręcanej na śrubki. Myślę że inaczej nie dostaniesz się do tej gąbki jak po odkręceniu tych wkrętów, ale chyba bez wyjęcia całej obudowy się nie obędzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrach montowano systemy dwóch producentów Bosch i Delphi, różnią się nieznacznie.

Ad. 1. Prawdopodobnie to co zaznaczyłeś to silniczek, w mojej Aśce jest on na dole i porusza klapką za pomocą cięgna. Klapka była w pozycji otwartej = włączony obieg wewnętrzny.

Ad. 2. Typowe, koledzy już pisali. Pozostaje wymiana lub całkowite odłączenie w pozycji zamkniętej i problem z głowy. W tej skrzyneczce jest silniczek wraz z przekładnią, niektórzy wymieniają sam silniczek na nowy (bardzo podobne są w starszych siłownikach centralnego zamka)

Ad.3, 4, 5. To nie filtr przeciwpyłkowy a zwykły łapacz kurzu, filtr pyłowy masz bardziej na lewo w stronę środka pojazdu mniej więcej na tej samej wysokości - szukaj prostokątnej klapki ustawionej pionowo przykręcanej na śrubki. Myślę że inaczej nie dostaniesz się do tej gąbki jak po odkręceniu tych wkrętów, ale chyba bez wyjęcia całej obudowy się nie obędzie.

Czyli w takiej pozycji jak jest na zdjęciu to obieg wew jest włączony? to ciekawe bo nie świeci mi się kontrola obiegu na przycisku. Jak nacisnę i się zaświeci to ta klapka wychyli się w druga stronę.

Myślałem, że w takiej pozycji obieg wew. jest zamknięty hmm. Dziwne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

W pierwszym zdaniu popełniłem błąd: powinno być Behr i Delphi. Bosch to producent wielu części.

W systemie behr silniczek jest na dole i za pomocą cięgna steruje ruchem takiej przyłbicy która zamyka lub otwiera dopływ powietrza z kabiny. W twoim aucie po wciśnięciu przycisku klapka pewnie cofa się i otwiera dopływ powietrza z kabiny - jeżeli tak jest to jest ok. Jeśli silniczek się zatnie to kontrolka może nie sygnalizować otwarcia klapki zwłaszcza że w pozycji nadmuchu tylko na szybą nie działa obieg wewnętrzny (po przełączeniu nawiewu na szybę włączony wcześniej obieg obieg wewnętrzny powinien się wyłączyć i kontrolka zgaśnie, niestety niezależnie od tego czy klapka została zamknięta).

Dodam tylko że filtry obu systemów różnią się nieznacznie kształtem jeden jest bardziej prostokątny a drugi kształtem bardziej zbliżony do kwadratu.

Edytowane przez arturro-55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności