Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Rekord D


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   bill163

bill163
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Pozostałe
  • Silnik:2.1 60KM
  • Nadwozie:4-drzwiowy sedan

Napisano 05 maj 2013 - 17:44

Witam

 

Zostałem posiadaczem Opla Rekord 2100D (ten z górką na masce). Auto przez kilkadziesiąt lat stało w stodole i nie było odpalane.
Wymieniłem akumulator, zalałem go płynami i odpowietrzyłem. Następnie rozkręciłem stacyjkę (nie posiadam kluczyka) i spróbowałem go odpalić. Niestety nie dało rady. Spróbowałem więc go odpalić na popych. I udało się. Silnik chodzi jak marzenie.

 

Z usterek jakie widzę, prawdopodobnie najpoważniejszą jest lekko zaciśnięty klocek na tylnym kole.

 

Ale po kolei.

Zwracam się z pytaniem o odpalenie auta przez rozrusznik. Otóż gdy złączam przewody ze stacyjki, to słychać tylko takie dziwne pstryknięcie spod maski. Mógłby mi ktoś pomóc z naprawą tego problemu?

 

Na poniższym zdjęciu sfotografowałem urządzenia z którego słychać pstryknięcie. To przekaźniki? Da się to kupić lub naprawić samemu?

 

Pozdrawiam,

Kuba


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16321 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 maj 2013 - 21:40

Witam.

Takich zabytkowych przekaźników już raczej nie znajdziesz  :-)

Możesz zastąpić je przekaźnikami które są aktualnie w sprzedaży.

 

Jeśli te przekaźniki cykają to znaczy że powinny być sprawne, (tzn jedno cyknięcie przy włączeniu  lub wyłączeniu zapłonu )


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   bill163

bill163
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Pozostałe
  • Silnik:2.1 60KM
  • Nadwozie:4-drzwiowy sedan

Napisano 06 maj 2013 - 12:28

Witam.

Takich zabytkowych przekaźników już raczej nie znajdziesz  :-)

Możesz zastąpić je przekaźnikami które są aktualnie w sprzedaży.

 

Jeśli te przekaźniki cykają to znaczy że powinny być sprawne, (tzn jedno cyknięcie przy włączeniu  lub wyłączeniu zapłonu )

 

 

Tak. Słychać cyknięcie przy zamknięciu i otworzeniu obwodu. Skoro przekaźniki są dobre, to może być wina po prostu zaśniedzenia przewodów i spadku przez to napięcia? Dobrze kombinuje?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16321 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 maj 2013 - 13:32

Tak jak piszesz mogą być zaśniedziałe styki. Spowodowane jest to długim nieużytkowaniem.

Więc najlepiej wszystkie dostępne złączki i wtyczki  rozpiąć przeczyścić sprejem do elektryki.

Spadki napięć maga być spowodowane słabym przejściem na łączeniach.  Sporo zapewne wyjdzie jeszcze w trakcie użytkowania.


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse