Skocz do zawartości

Uszkodzony alternator - jak wymontować ?


Gość chrisowaty

Rekomendowane odpowiedzi

Gość chrisowaty

Witam serdecznie.

 

Jakiś czas temu zgłaszałem problem pulsujących świateł. Były sprawdzane połączenia z masą itp. Dziś w trakcie jazdy powitała mnie kontrolka braku ładowania, na szczęście jakoś dojechałem na miejsce, aczkolwiek na parkingu wspomagania już nie miałem.

 

Raczej alternator pożegnał się ze mną. Teraz mam pytanie, czy ktoś próbował wyjąć alternator w tym samochodzie z tym silnikiem (klimatyzacja) inną drogą niż od góry?

Edytowane przez Kacper
tytuł tematu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo do gory albo do dolu

czasem trzeba polos wyciagac jak miejsca nie ma

a czasem nawet sanki odkrecac

 

nie masz zaplecza ani narzedzi to nawet sie nie lap

podzwon rano po serwisach regenerujaych alternatory

zapytaj za ile z wymiana

nastepnie dowiedz sie ile kosztuje altek nowy /regenerowany

czy sie oplaca robic samemu sam pomyslisz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chrisowaty

Aby wyjąć od góry należałoby najpierw wyjąć sprężarkę klimatyzacji, a najpierw odciągnąć czynnik z instalacji klimatyzacji. W dwóch serwisach których pytałem, to o alternatorach trochę wiedzą, ale nigdy nie wyciągali go z Merivy. Moim zdaniem od dołu też się go nie wyciągnie. Byłem na kanale i podpatrywałem jakie są możliwości.

 

Według instrukcji serwisowej, alternator trzeba wyciągnąć od góry, a z czym się to wiążę napisałem wcześniej. Chyba pozostanie mi serwis ASO, a to zaboli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezsens totalny do ASO z tym jechac

 

odsysanie gazu z klimy mozna sobie ustawic jak masz jakiegos znajomego kilimaciarza

bo sam gaz jest drogi a nie podlaczenie pod maszyne

pozniej dobije jak zakonczysz wymiane

 

jak nie gora to dolem sie wyciaga i roboty troche z tym jest

u mnie np trzeba opuszczac cale sanki w dol i wyciagaja polos nawet

mi sie udalo bez tego ostatniego

pol dnia roboty

tylko ze ja robilem to sam i nikomu za to nie placilem

w ASO za godzine kasuja pewnie z 200 plnow

za 1000 to silnik mozna wyjac i wsadzic ;) i to z dwa razy

w normalnym warsztacie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też miałem problem z pulsującymi światłami. Nie naprawiałem jednak altka tylko kupiłem regenerowany. Koszt 250 + 16 za kuriera .

Firma nazywa się bodajże POLSTARTER. Wymianę mi zrobił znajomy mechanik za 100. Robił od dołu przez opuszczenie sanek ale wiadomo w warsztacie to ma klucz pneumatyczny to odkręcenie śrub nie stanowi problemu. Półosi raczej nie wyciągał .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chrisowaty

Alternator z mojego samochodu oddałem do regeneracji. W serwisie założyli mi używkę (oryginał), ale ponieważ nie podoba mnie się odgłos pracy silnika, samochód wrócił na kanał.

 

Z zamienników oryginalnego alternatora jakiego producenta warto jeszcze założyć? Pytam, gdyby mój stary alternator miałby trafić na szrot.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności