Skocz do zawartości

II GENERACJA w Astrze G X16XEL


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

odebrałem dzisiaj z gazowni

Stary numer dodatkowo nieco zmniejszający sprawność silnika to zasysanie ciepłego powietrza spod maski - zdjęta guma z dolotu powietrza do filtra

 

Ciekawe jak będzie ze "sprawą" emulacji sygnału sondy lambda czyli wpływu instalacji na uruchamianie i prace silnika na noPB i kolejne pytanie to czy check zapala Ci się po wałczeniu zapłonu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość master22221

Silnik X16XEL. Spalanie miejskie 11,36. Instalacja 2 generacji.

Nic nie rób, TTTM (X16XEL w A II). Mam dokładnie takie spalanie w mieście. Na dodatek pewnie jeszcze silnik mułowaty?

 

Na trasie 8-10 w zależności od prędkości i klimy.

 

Rekord miałem na słowackim LPG, 100% jazdy autostradą 130 km/h z tempomatem - 7,1l/100km.

Rekord w Polsce - kilka razy 7,1, ale prędkość 80-90 km/h z powodu mgły lub/i stad TIRów.

Ponoć mamy najgorszy gaz w Europie i to widać.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

moja asterka g kombi 1.6 16v w miescie pali ok 10L a na trasie zejde nawet do ok8L wydaje mi sie ze dobrze jak na trasie robie 100km i jest w maire pusto to idzie na 9.3L a jak wieksza 150 i lece ekspresowka to zeszla troszke ponizej 8L TYLKO PYTANIE JAK JESTEM NA SKRZYZOWANIU I JEST KOREK I PRZESOWAM SIE PO 2M 3M TO CZESTO MI GASNIE ALBO JAK JADE I WRZUCE NA LUZ CO TO MOZE BYC BYLEM TAM GDZIE ZAKLADALEM GAZ NIE UMIEJA MI USTAWIC I CZASAMI SZARPIE NA 1,5 TYS I TAK 2 PONAD 2 TYS OBROTOW MACIE JAKIES SUGESTIE :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A ja mam juz rok czasu II gen w astrzeF 1.6 8v i po ostatniej regulacji spala mi ok 8,2 l/100. Jezdze po polowie w trasie i miescie. Nic nie gasnie, nie ma bledów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam, nie chce zakładać nowego wątku także może podczepię sie pod temat. Zamierzam złożyć gaz do astry G z silnikiem 1,6 8V i słyszałem że ten silnik b dobrze znosi instalacje II generacji z drugiej strony zastanawiam sie nad sekwencją podobno stabilniejsza praca i bardziej ekonomiczniejsza jazda. Obecnie mam 150 tys przebiegu. Co o tym sądzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

u mnie w zimie miasto ~10l/100 u trasa ~7,5l/100 BRC II gen

 

swoja droga da sie jakis czujnik zamontowac, zeby bylo widac w kabinie poziom(cisnienie) gazu w butli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak oczywiście że się da.Na poprzedniej stronie są zamieszczone zdjęcia i tam masz taki wskaźnik.U mnie to wyniosło 70PLN dodatkowo do instalacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam 1.6 16V i zamontowana sekfencje przejechalem na LPG ponad

40 tyś km jak do tej pory wymienialem na listwie wtryskowej jakies gumki koszt z robocizna 150 i co 15 tyś km 2 filtry gazu koszt 40 zl.poza tym 2 razy dokrecano opaski na trojnikach bo troche plyn chlodniczy zaczol uciekac i jak do tej pory nic wiecej z gazem nie robilem koszt ins. wynosil mnie 2.5 roku temu 3 tyś zl.

Spalanie miasto i trasa 10 litrow srednio w takiej jezdzie z 35 L robie 350 360 km. w trasie spalanie spada do 8 ponizej. Najnizej zeszlem w trasie nad morze z czworka pasazerow na 6.6 litra podroz wyniosla 50 zl. na dustansie 380 km w jedna str. i gazu pozostalo mi w butli jeszcze na ok 100 km.

 

[ Dodano: Pią Sty 11, 2008 17:36 ]

Osobiscie wiec radzilbym zamontowac do szesnastek sekfencje a do osmiu zaworowych zwykla instalacje mam w drugim opelku w 16V zamontowana chodzi dobrze ale mam spadek mocy i to nie to na uruchamuianiu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wcześniejszym Oplu - Senatorze tez miałem objawy, że jadąc w korku po pewnym czasie silnik ni z tąd ni zowąd sobie zgasł i po ponownym uruchomieniu trzeba go było trzymać na obrotach.

Powodem takiego stanu rzeczy była wyeksploatowana ( nadająca się do wymiany ) membrana w parowniku, która z powodu wyższej temperatury silnika ( słabsze chłodzenie poprzez wolną jazdę w korku ) wypaczała się i nie pracowała poprawnie na wolnych obrotach. Kiedy wciskałem nieco pedał gazu to podciśnienie w kolektorze ssącym sie zwiększało i z większą siłą oddziaływało na membranę dlatego nie gasł.

Dlatego tez doszedłem do wniosku, że jak jest stara membrana w parowniku to można ją poznać po jej zachowaniu właśnie podczas jazdy w korkach ulicznych gdzie temperatura pracy silnika ( i co za tym idzie płynu chłodniczego wzrasta ) i deformuje nieco tę membranę przez co silnik nie dostaje właściwej dawki gazu na wolnych obrotach i gaśnie.

Jak zauważyliście po przejechaniu pewnego odcinka drogi i "schłodzeniu" się silnika problem znikał, prawda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja astra G pali między 9 a 10 l gazu ,jazda głównie w mieście.Żona jeździ bardzo ostro ja raczej spokojnie(nawyki z ciężarówki).Instalacja 2 generacji koszt

1600zł silnik 1.6 8v 75 KM.Kuzyn ma astre f kombi automat też lpg i pali mu między 10 a 11 ten sam typ silnika,więc spalanie ok 10 litrów to moim zdaniem standart a litr w tą czy w tą zależy od warunków i stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności