Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów, wiem że ten temat był już szeroko opisywany, ale nie znalazłem rozwiązania więc postanowiłem zapytać Państw o pomoc.

Posiadam samochód Opel Meriva 2006r. z silnikiem 1.6 XEP. Pojawiła mi się kontrolka samochodu z kluczem (czyli jaki błąd). Raz kontrolka się świeciła a raz nie, a nawet czasem w trakcje jazdy się pojawiała i znikała.
Po podłączeniu pod komputer okazało się że jest to błąd P1113 - (2) Obwód czujnika pozycji dezaktywacji portu, napięcie za niskie - nie występuje.
Szukając w Internecie wyczytałem, że jest to związane z klapami wirowymi w kolektorze. Idąc za radami opisanymi na pewnym forum wymieniłem czujnik klap wirowych (założyłem Delphi SS10429-12B1) oraz wymieniłem też nastawnik klap (zamontowany PIERBURG 7.02256.31.0). Po ponownym podłączeniu pod komputer okazało się, że błąd dalej jest tylko z dopiskiem na końcu -Obecny. Przy próbie usunięcia błędu kontrolka z deski gaśnie ale sterownik go pamięta i nie da się go usunąć. Natomiast jak się samochód odpali i chodzi na wolnych obrotach to wtedy klikając usuwanie błędów - błąd się kasuje i jest wszystko ok. Jak zgaszę auto i ponownie przekręcę na zapłon to kontrolka się świeci a po odpaleniu gaśnie a błąd w sterowniku się znów pojawia i nie da się usunąć puki nie odpalę samochodu. Po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka znów się zaświeciła i błędu nie da się skasować nawet na odpalonym silniku.

Proszę Szanownych Państwa o pomoc w rozwiązaniu wyżej opisanego problemu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100306-problem-z-b%C5%82%C4%99dem-p1113/
Udostępnij na innych stronach

Zassane z innego forum :

Jest to typowa usterka tych silników polegająca na uszkadzającym się czujniku położenia klap wirowych w kolektorze dolotowym. Jest tam czujnik który działa na zasadzie potencjometru i niestety z czasem uszkadza się nie jest trwały, a na domiar wszystkiego nie można go wymienić samego bo występuje tylko w kompletach z klapami. Można spróbować wyczyścić cały kolektor w środku i sprawdzić czy problem nie zniknie ale raczej to nie pomoże. Wyświetlanie błędu można wyeliminować poprzez dołożenie do obwodu tego czujnika rezystora o wartości 680 ohm przynajmniej tak sobie ktoś poradził nie wymieniając całego kolektora z usunięciem błędu na rumuńskim forum http://www.astraclub.ro/topic/11036-p1113-port-deactivation-position-sensor-circuit-low-voltage/
Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/blad-p1113-opel-astra-vt108888.htm

Może na coś Cię nakieruje . Pisałeś że wymieniłeś sam czujnik a tutaj twierdzą że trzeba z klapami , jak jest to niech ktoś kto zna się wypowie 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100306-problem-z-b%C5%82%C4%99dem-p1113/#findComment-808701
Udostępnij na innych stronach

To wszystko czytałem i przekopałem już kilka podobnych tematów i jak na razie stoję w miejscu. Może ktoś mądrzejszy się jeszcze wypowie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100306-problem-z-b%C5%82%C4%99dem-p1113/#findComment-808718
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś coś z klapami ? Zagladałeś jak wyglądają ? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100306-problem-z-b%C5%82%C4%99dem-p1113/#findComment-808720
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic nie robiłem kolektor nie był rozbierany. Ta listwa plastikowa co porusza klapami chodzi gładko. Auto na przejechane dopiero 80 tyś. km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100306-problem-z-b%C5%82%C4%99dem-p1113/#findComment-808740
Udostępnij na innych stronach

P1113 Intake manifold air control actuator/intake manifold air control actuator position sensor - circuit malfunction

Wiring, intake manifold air control actuator/intake manifold air control actuator position sensor

 

Może trzeba przejrzeć wiązke czy nie ma przerw?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100306-problem-z-b%C5%82%C4%99dem-p1113/#findComment-808743
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przeglądnąłem instalacje i na pierwszy rzut oka jest ok, ale gdzie w op-com można podglądnąć napięcie na czujniku klap?? I jakie powinny być wartości dla klap zamkniętych i otwartych ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100306-problem-z-b%C5%82%C4%99dem-p1113/#findComment-810565
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności