Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Wkrótce czeka mnie wymiana paska rozrządu i w związku z tym ma kilka pytań. Niestety nie doszukałem się podobnego tematu (może za słabo szukałem). Mam kadzia E 1.4i z '90 roku. Zatem po pierwsze: czy konieczna jest wymiana rolki napinającej razem z samym paskiem - bo słyszałem różne opinie. Po drugie ile orientacyjnie wyniesie koszt takiego zabiegu - z tego co wiem to pasek ok. 60-70 pln, napinacz - 120 pln, a robocizna jakieś 100-150 pln. Nie zamierzam wymieniać tego sam, bo z rozrządem nie ma chyba co ryzykować... No i w końcu pytanie eksploatacyjne - co jaki czas (przebieg) powinienem teraz wymieniać pasek - bo jakby nie patrzeć to w tym roku stuknie mojemu opelkowi 18-tka. Z góry dzięki za odpowiedzi poprawiłem w tytule'' andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Zatem po pierwsze: czy konieczna jest wymiana rolki napinającej razem z samym paskiem - bo słyszałem różne opinie. teoretycznie powinno się wymieniać ale jeżeli nie ma luzów na napinaczu i nie "huczy" to nie ma takiej potrzeby - mi mechanik nie wymieniał ale przy następnej wymianie będę już musiał... co do kosztów to mniej więcej tak jak mówisz oczywiście zależy od sklepu i mechanika rozrząd powinno się wymieniać co 60 tys - jeżeli nie masz z nim zbytnich problemów (jeżeli nie niszczy ci jakoś tego paska nad wyraz szybko to spokojnie co 60 tys możesz wymieniać Zmieniłem/andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-269982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Witam Układ, w jakim pracuje pasek jest przewidziany na około60- 80 tyś. km. Rolkę powinieneś wymienić, dodatkowo mechanik powinien również sprawdzić pompę wody, mój Kadett ma 20 lat, dwa lata temu pękł mi pasek, i dzięki twórcom mojego silnika (jest to silnik bezkolizyjny) nic z głowicą, zaworami się nie stało:). Okazało się, że koła zębate były wytarte miały ostre krawędzie, więc podczas wymiany wstawiłem je nowe wraz z pompą wody, aby uniknąć kolejnej szybkiej niespodzianki. Finansowo nie jest to drogi koszt. Kolejną wymianę paska miałem miesiąc temu, za pasek zapłaciłem 40 pln a za pompę 70 pln. akurat w moim silniku C16NZ nie ma napinacza, więc koszty są mniejsze. Zmieniłem/andrzej_m55 Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-269973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 czy konieczna jest wymiana rolki napinającej razem z samym paskiem -Tak mimo, że żywotność napinacza może być dłuższa. Przy tym silniku + wymiana pompy wodnej (teoretycznie każdy tego nie robi ale to już na swoje ryzyko). co jaki czas (przebieg) powinienem teraz wymieniać pasekPrzy tym silniku co 60tys (z resztą to jest przebieg gwarancyjny producenta paska) lub 48 m-cy.Pasek ok. 60-70 pln, napinacz - 120 pln, a robocizna jakieś 100-150 pln. Zmieniłem/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-264676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Witam serdecznie. Pomóżcie, jak ustawić znaki na kołach zębatych rozrządu? Górne koło to nie ma problemu - jest wycięcie na plastikowej obudowie a na kole kreska ale dolne to jest już problem. Na obudowie niby jest znak w postaci wystającego zaostrzonego trzpienia ale na kole są dwa nacięcia. I do którego ustawiać już nie wiem. Są one w odległości od siebie ok 0,5cm. Dotyczy to Kadetta 1.4e 90r.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-258466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Może to coś pomoże:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-258450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 akurat w moim silniku C16NZ nie ma napinacza, więc koszty są mniejsze. Pozdrawiam MOje pytanie brzmi, gdzie sprawdzic ten numer, o ile sie da jakos normalnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-257771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Jeśli chodzi o silnik, to może tak:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-257768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Witam mam pytanko mojemu koledze poszedł pasek rozrządu w oplu kadecie E z 86r.po uszkadzały sie zawory pod klawiaturą czy jest szansa że nic sie nie stało głowicy i innym częścią w środku??słyszalem rozne wersje...moim zdaniem najlepiej by bylo wymienic caly silnik ale jeżeli głowica by byla dobra to może byl by to niepotrzebny koszt... A drugie pytanko to takie ze szumi mi w lewym kole w moim oplu vectra czy to jest łożysko czy może to byc cos innego,gdy sciagłem kolo to nic nie wykryłem tarcze i klocki sa nowe wiec na pewno to nie to....z gory dziekuje za odpowiedz.pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-254581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 słyszalem rozne wersje...moim zdaniem najlepiej by bylo wymienic caly silnik ale jeżeli głowica by byla dobra to może byl by to niepotrzebny koszt... Wszystko zależy od rodzaju, budowy silnika, jego prędkości obrotowej i innych składowych. W jednym rodzaju nie stanie się nic, w innym uszkodzi zawory czy powygina laski popychaczy jeszcze w innym przypadku potrafi popękać wałek rozrządu i kilka odcisków po zaworach na tłokach itd. Czasami wystarczy zamontowanie tylko paska, a innym razem naprawiać głowicę czy taniej wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10112-wymiana-paska-rozrz%C4%85du/#findComment-254551 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.